Älypuhelimet ja muut mobiililaitteet

Seuraavaksi kotimainen Jolla testiin? :grin:

Niin siis minulla on nimenomaan tuo MS:n oma Outlook sovellus ollut käytössä molemmissa laitteissa ja siihen perustin tuon vertailuni.

Sanotaanko näin, että en ole nyt ihan vielä valmis lähtemään kikkailemaan uusien kalenterisovellusten kanssa. Sen verran pahasti vei mehut viime viikon taisto tuon wlan salasanan vaihdon kanssa. :grin:

E. Minulla siis käytössä ollut molemmissa laitteissa käsittääkseni 365. Kun on työkäytössä, niin myös OneDrive löytyy luurista, jotta pääsen tarvittaviin tiedostoihin käsiksi reissun päällä. Näissä hommissa iPhone hakkaa Samsungin.

Enkä varmasti uskalla koskea mihinkään, koska sitten on paletti aivan sekaisin.

2 tykkäystä

Kyyyllä siihenkin apua löytyy :sweat_smile:

2 tykkäystä

Täällähän on oikeen ”kuppikuntien” taistelu menossa :joy: itsellä ollut omena käytössä iPhone 3G:stä lähtien ja ei yhtäkään vikaa ole ollut ainoassakaan luurissa. Nyt menossa 7.
Nykyajan älyluureissa ei juurikaan eroja ole kuin käyttöliittymässä, ainakaan perus käyttäjälle. Himo hifistelijät varmaan jotain eroja löytää varmasti. Android puhelimet ovat myös huomattavasti herkempiä saastumaan kaiken moisten virusten takia, ellei maksa erikseen virusturvasta. Tätä ongelmaa applen laitteiden kanssa ei juurikaan ole. Omasta mielestä sieltä 10v takaa Samsung on tullut käytettävyydessä ison ison loikan applen luurien suuntaan. Ennen oli todellä jäykköjä, nykyään jo varsin toimivia.
Samsung on varmasti isoin puhelimien myyjä siitäkin syystä että heillä on varmaan 200 eri mallia myynnissä samaan aikaan kun applella niitä on vain muutama.
Itse olen ollut varsin tyytyväinen valintaani enkä löydä mitään moitittavaa. Enkä aio samsungiin siirtyä ikinä.

1 tykkäys

Ei tuossa nyt varsinaisesti mikään taistelu käynnissä ollut ainakaan minun mielestäni.

Minä lähinnä vertailin omia kokemuksiani iPhonesta ja Samsungista. Ja kuten ylempänä kirjoitin, niin molemmista löytyy hyvät ja huonot puolensa. Minun kokemuksieni mukaan iPhone ei kestä kylmää eikä kosteaa, kun taas Samsung kestää. iPhone on työkäytössä (Outlook-käyttäjälle) parempi kuin Samsung.

Ei jumalauta luulis tossa jo sormienkin tippuvan. Itse puhuu jonku puhelun tolla ilmalla ja näpit aivan jäässä.
Tossa joku päivä sitten muuten honor8 tykkäs huonoa kylmästä. Puhelun on rintataskussa kylmällä puolella ja valokuvan otin, ja piti Whatsapp:iin laittaa niin varoitti alhaisesta varauksesta ja sammutti luurin. Takas kun päälle laittoi niin taas näytti akkua sen 45% mikä siinä olikin, mutta jälleen sammui Whatsapp:ia käytettäessä. Ei tykkää ilmeisesti whatsappista kylmällä, koska muuten on toiminut. :smile:
Toi lainatun tekstin ihmisjoukko siis Pokemon go pelaajat, luulis jotain paleltumia tulevan, ja on muuten hyvät akut luureissa. :roll_eyes:

Sonyn luurin takuuasiassa inasen edistystä. Otin yhteyttä Xperia Support chatiin ja väänsin lontoota ja sain tiedon kuka Suomessa on Sonyn valtuuttama matkapuhelinhuolto.

Mobylife http://mobylife.com/fi/ota-yhteytta

Pistin spostia k.o. virmaan ja tiedustelen voinko mennä Walk in Serviceen DNA myymälään (stokkaa vastapäätä) vai pistänkö luuria postitse tulemaan.

Palaan asiaan kun saan lisätietoa.

3 tykkäystä
1 tykkäys

Huoltopäällikkö Vaittinen antaa muuten melkoiset asiantuntijakommentit. Kohokohtana Akut on rakennettu alkuaineista.

Mutta joo - varmaan ihan kelpo ohjeet.

Paljon puhetta kännyköiden akuista. Ihmisille joille akun kesto on kriittinen ominaisuus, niin markkinoilla on yksi valmistaja joka differoi tuotteensa nimenomaan tästä näkökulmasta: Oukitel

Pääpiirteittäin Oukitelit vaikuttavat tyypillisiltä Kiinan Androideilta, mutta merkille on rakennettu jälleenmyynti ja huolto/takuu verkosto myös Suomessa. Malleja löytyy moneen makuun, mutta huomio kiinnittyy jättimäiseen Oukitel K10 jytkyyn, jossa on messevä 11.000mAh akku, eli 3-5x isompi kuin älyluureissa tyypillisesti nähdään.

Onko joukossamme Oukitelin omistajia? Kuinka on pelittänyt?

Jotain kommentteja olen tuosta K10:stä nähnyt, näyttö on vissiin aika kehnolaatuinen.

Koitin joskus löytää luurin arvosteluja, mutta ei löytynyt yhtään A-luokan julkaisun kirjoittamaa. Niissä mitä katsoin, ei näyttöä mitenkään haukuttu. Toki pitää huomioida näytön iso koko, asiallinen tarkkuus ja tuotteen hinta - kallein puhelimen komponentti.

Vastasivat tiedusteluuni tuolta Mobylifestä, pitänee huomenna lähettää luuri takuuhuoltoon sinne.

1 tykkäys

Uuh, Moto Z2 Playn asennus käynnissä. En ymmärtänytkään ennen miten paljon tarvitsen super-AMOLED-näyttöä elämääni…

3 tykkäystä

Kyllästyin odottamaan uutta iPhone SE kakkosta ja kävin ostamassa iPhone Kasin.
Vanha 5S olisi tarvinnut uuden akun ja lähes kaikki käytettävissä oleva tilakin oli käytetty.
Nyt on muistia tuplaten ja samalla vaihtui puhelinoperaattorikin.

Telia ei halunnut taaskaan palvella olemassa olevia asiakkaitaan.:-1:t2:

Kilpailijalla oli todella hyvä palvelu ja puhelinkin oli edullisempi.:+1:t2:

5 tykkäystä

Mikä olisi tänä päivänä hyvä, kooltaan pienehkö lisälaturi?
Latausaika puhelimelle saisi olla lyhyehkö ja latauskertoja pitäisi olla 2-3 kpl:tta.

Itsellä on pari vuotta ollut Anker ja tyytyväinen. Ex-googlelaisten firma. Amazon.de myy ja toimittaa nätisti kotiin.

Osaa(?) tuotteista ei toimiteta enää Suomeen. Koitin jouluksi tilailla pari pienehköä virtapankkia niin ei antanut tilata. Lieneekö vaikutusta että Verkkokauppa.com myy Ankerin tavaraa nykyään?

1 tykkäys

Virtapankkiko on siis hakusessa?

Tilasin jälkikasvulle jolla menee useampi akullinen päivässä tällaisen kokeeksi:
https://www.digishop.fi/puhelintarvikkeet/laturit/powerbank-vara-akut/forever-power-bank-tb-019-vara-akku-16000-mah-musta.html

1 tykkäys

Jos Xtormin virtapankin jostain löydät niin pitäisi olla laadukas. Panasonicin akkuja sisällä, pitäisi kestää aikaa ja latauskertoja. Koko sit tarpeen mukaan.