Älypuhelimet ja muut mobiililaitteet

Mitäköhän tarkoittaa, kun tytön vanha Ipad antaa ilmoituksen ” järjestelmä on murrettu, sovellusta ei voida käyttää”, kun katselee Telia Tv:tä, Telian omalla sovelluksella.

Kyseessä on Ipad 2 ,16 GB ja päivitysversio 9.3.5 (13G36)

Uudempia päivityksiä ei vissiin enää ole saatavissa. Liittyykö ilmoitus siihen. Tuo ”murrettu” sana lähinnä kiinnostaa.

Onko kyse samasta asiasta?

https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/iOS-11-amp-TVOS-11-Beta-ja-Telia-TV/td-p/150402

Saattaapi olla. Selittäis kyllä hyvin asiaa.

Mistä johtuu, että Apple laitteissa (iPadpro ja iPhoneX) on tavallista, että tulee ilmoitus ’lisälaitetta ei tueta’ mutta kuitenkin pääsääntöisesti toimii ilmoituksesta huolimatta, ei kuitenkaan aina? Tämä koskee Apple:n selkeästi hyväksymiä nappikuulokkeita (1more), näppäimistöä (Logitech) ja myös autolaturia ja ylimääräisiä latureita, jotka puolestaan välttämättä eivät ole Applen hyväksymä. Kyse ei ole siitä, etteikö Apple-laitteiden ohjelmistopäivitys olisi ajantasaisin. Kuulokkeita puhelin on hylkinyt eniten ja välillä on jäänyt kuulematta ja taas iPad ei ole koskaan hylkinyt samoja kuulokkeita. Kummallista epäsynkroniaa.

Yksi vaihtoehto on, että portissa on likaa, kun useampi eri tuote pätkii?

Näinkin on joskus ollut mutta silloin ei ole tullut mitäännilmoituksia vaan lisälaite ei ole toiminut/on toiminut epävakaasti. Ajattelin, että jotain suljetun systeemin estoja, koska suoraan Applen valmistamista lisälaitteista näitä ei ole mielestäni koskaan tullut. Lisensoiduista kylläkin.

Sinänsä on jopa huvittavaa, että lisenssivalmistajalta on saanut sekä näppäimistön että Qi-laturin jo selkeästi ennen kuin Apple on saanut omiin laitteisiinsa vastaavia itse valmistamiaan markkinoille.

1 tykkäys

Tässä ajan kuluksi olen pikku hiljaa ottamassa tätä uutta puhelinta käyttöön, jonka jo uusi työnantaja toimitti. Kyseessä S9 ja on muuten alkuun oudon näköinen näyttö. Mutta pitää vain räplätä, jotta saa kaiken ilon irti.

1 tykkäys

No sullahan nyt jatkuvasti vaihtuu luurit. :smile: Ehkä pomos on huomannu, kuinka paljo tykkäät tekniikasta. :wink:

1 tykkäys

Kuten kirjoitin, uusi työnantaja, halusi väkisin toimittaa uuden luurin mulle.

Mutta nyt ei tämä loikkaus ole suuren suuri S7 - S9. Tiedotkin meni uuteen luuriin heittämällä, ei mitään ongelmaa.
En minä koskaan näistä laitteista tule kaikkea iloa irti samaan kuitenkaan, joten perusasiat kuntoon.

Parin viikon päästä kiroilen, kun en saa sähköpostia ja kalenteria toimimaan. Näin veikkaan.

3 tykkäystä

Se reunanäyttö on vähän kaksipiippuinen juttu, itse en sille oikein syttynyt.
Noin muuten S8/S9 on hyviä vehkeitä kun on iso näyttö pienessä luurissa.

1 tykkäys

Itsellä on S8. Näytön muoto vaatii totuttelua hetken mutta siihen tottuu. Puhelin on pelannut loistavasti. Ei kertaakaan ongelmia mukaan lukien VW handsfreen kanssa.

Näyttö ja myös puhelimen tausta on lasia. Osta ihmeessä jotkut kuoret (kokemusta on). Suosittelen Samsungin omia vaikka hieman maksavatkin. Esim Clear View cover, laadukas.

S8 hinta alkaa hiljalleen olla kohdallaan <500€. Hyvä puhelin ja teknisesti ero S9 melko pieni.

Tuli tuossa yksipäivä mieleen sellainen kun menen kännyllä nettipankkiin, tietääkö Google kaikki minun tilitietoni YMS??? Ja/tai jokusia kertoja joutunut menemään selaimella kun Aplikaatio ei ole toiminut, meneekö kaikki tieto suoraan Googlelle? Myös sitä miettinyt mikä olisi hyvä ohjelma varmistamaan kännykän tietoturva :thinking:

Pakollinen “one year later” - päivitys. Tai no, melkein vuosi käyttöä on nyt takana :smiley:

Huomioita:

• Pidän edelleen Airpodeja yhtenä parhaista ostoksistani koskaan. Voi kuulostaa ylimitoitetulta, mutta Airpodit ovat käytännössä korvanneet kaikki muut kuulokkeeni, jopa Bosen AE2:t, joiden käytettävyys on periaatteessa yhtä helppoa, sillä kumpikin mm. yhdistyy laitteisiini automaattisesti. Miksi näin sitten on? Syynä on yksinkertaisesti helppous ja käyttömukavuus. Airpodien äänenlaatu ei räjäytä tajuntaa, mutta se on riittävän hyvä. En yksinkertaisesti tule juuri koskaan kaivaneeksi Boseja esiin, kun voin ottaa Airpodit “tikkuaskista” huomattavasti nopeammin.
  • Vuosi sitten kaikki tuijottivat minua, kun kuljin kadulla Airpodit päässä. Nykyisin Airpodit ovat varsin tuttu näky katukuvassa.
  • Airpodien akun kesto on omaan käyttööni todella hyvä. Yhdellä latauksella käytän kuulokkeita noin 2 viikkoa.
3 tykkäystä

Android-tabletti tulossa ensi viikolla. Pitääkö siihen asennella jokin virusturva?

Minulla on ollut Android laite(kin) vuodesta 2012 ja olen tähän asti pärjännyt ilman virusturvia. Maalaisjärki riittää.

1 tykkäys

Aika nope asti late tuli. Tana an matkahuollossa. Tall voi likes foorumia helposti. Kirjoittaminen on tuskaisempaa.

Edit. (Ja läppärillä suomennosta. Laite eikä late. Tänään tuli, nopeasti, Tällä voi lukea foorumia helposti. Eikä tabletista löydy äätä. :slight_smile: )

Taisin onnistua. Nyt näkyy skandinaavisetkin ja masiina ymmärtää suomea. Ja pin-koodinkin sain vaihdettua tästä. Hyvin oli piilotettu valikoihin se valinta. Tämä vehje on siis Huawei T3 10. Luuli pöljä britiksi minua ensin.

5 tykkäystä

Ehtiikö ihmiset tekemään mitään muuta kuin räplään luuria? Katsoin viimeisen laskuni niin mobiilidatankäyttöni oli 3.4 gigatavua. Vielä on kirimistä :grinning:

Aika paljon saa tavaraa Applen hinnalla.

2 tykkäystä

Itsehän olen ollu useammanvuoden applen perheessä. Olin ajatellut vaihtaa vanhan SE-mallin nyt julkaistavaan uuteen “halpis-versioon”, lähinnä koska akku on 3v aikana huonontunut ja muutenkin puhelin ottanu vähän kolhuja näyttöön/reunoihin… No uusi halpis-versio julkaistaan kuukauden päästä reiluun 800€ ja rapiat hintaan :rofl:
Kävelin eilen Elisan kauppaan ja hain uudestaan pakasta käyttämättömän SE-mallin 229€ hintaan…

2 tykkäystä

iPhone SE on hintaluokassaan aivan ylivertainen luuri edelleen. Toimii sujuvasti ja hyvä kamera - haastaa helposti 300-400€ Androidit. Ainoa miinus on näytön pieni koko ja alhainen resoluutio.

1 tykkäys