Areena: Katsomokartta

Ehdottomasti!

1 tykkäys

Suosittelen vielä extrana niitä ylimpiä riviä piippuhyllyn nurkasta

2 tykkäystä

Sinne C8 otettiin liput. Riviltä 5. On sitten tullut käytyä vähän ympäri hallia katsomassa.

5 tykkäystä

Sanoisin kyllä, että parhaat paikat hinta/laatu-suhteeltaan sijaitsevat parvella. Näkee koko kentän aivan loistavasti (alimmilta riveiltä saattaa ihan vähän kaukalon alareunasta jäädä näkemättä), muuten näkee koko kaukalon. Toki tunnelma ei ihan niin hyvin välity parvelle. Muuten ei mitään moitittavaa.

3 tykkäystä

Toinen vaihtoehto on kulman 33€ paikat. Alakatsomossa on parempi tunnelma ja kulmakatsomoista näkee koko kentän myös erittäin hyvin noin riviltä 12 ylöspäin.

1 tykkäys

Eilen alakatsomossa keskellä rivillä 12. Tänään yläkatsomossa keskellä rivillä 3. Sanoisin että aika 50/50 riippuen kumpaa arvostaa enemmän: pelin tunnelman välittymistä vai koko kentän näkökenttää. Hinta tietysti ylhäällä halvempi.

Oon sanonut tän aiemminkin, mutta ja jankuttamisen uhallakin sanon vielä kerran: Olen käynyt viikon sisään Meidän kodissa ja Turkuhallissa kattomassa peliä. Tässä turkulaisten postmodernissa pottukattilassa ei ole yläparvella yhtä ainoata paikkaa, jossa näkökenttään ei tulisi joku este jäälle kurkkiessa. Tampereen Areenassa ei yäparvella taasen ole yhtä ainoata paikkaa, josta ei näkisi kenttää esteettömästi. Toi meidän halli on ihan hemmetin hyvä paikka katsella hokia.

8 tykkäystä

Tuo on osin kompromissi alakatsomon kustannuksella. Loivempi alakatsomo niin saat yläkatsomon lähemmäs kenttää, kuten Tampereella. Turussa taas jyrkempi (ja parempi) alakatsomo, niin yläkatsomo on heti paljon huonompi.

Mutta se on totta, että Turkuhallin yläkatsomo on karmea paikka, josta ei peliä mielellään katso. Tampereella aivan toista luokkaa. Molemmissa halleissa taas alimmat rivit on surkeita paikkoja pelin katsomiseen, kun pleksit peittävät näkyvyyden toiseen päähän.

1 tykkäys

Pitää kyllä taas kehua tuota Nokia Areenan parvea. Olin eilen lohkossa C9 rivillä 6 ja sieltä näki vallan mainiosti kentän molempien päiden tapahtumat ja kaikki äänetkin kuuluu.

7 tykkäystä

Henkilökohtaisesti pidän itse parvesta enemmän. Kokonaisuuden näkee sieltä hyvin. Ehkä tähän vaikuttaa myös se, mistä totuin Hakametsässä pelejä katsomaan (B2). Alakatsomossa penkkirivit nousevat todella loivasti ja ensimmäiset 12 riviä tarjoavat melko kehnoa näkyvyyttä kaukaloon.

Tämä vain toki minun mielipide ja varmasti nuo kokemuset Hakametsästä vaikuttavat. Sieltä kun tuli tietyltä tuolilta väijyttyä satoja pelejä.

Tapparalla on playoffseissa 33 euron pilettejä tarjolla useampaan toisistaan hyvin erilaisiin katsomonosiin. Mihin sinä ostaisit kaikista mieluiten lipun? Jos jollakin kokemusta jopa kaikista näistä, olisi kiva lukea kommentteja.

Mihin alla olevista katsomoista ostaisit mieluiten lipun (hinta sama kaikissa)?
  • Alakatsomo, pitkä sivu, alarivit (2-7)
  • Yläkatsomo, pitkä sivu
  • Alakatsomo, kulmakatsomo, kaikki mahdolliset rivit

0 äänestäjää

Alakatsomon pitkän sivun sweet spot on rivin 14 tuntumassa. Itse en ole alakaarteessa ollut, mutta kaveri oli eilen A8 ylimmällä rivillä ja kehui hyväksi. Alakaarteissa olet tietysti lähempänä jompaa kumpaa fanikatsomoa, mutta kyllä kannustus ja pelin äänet kuuluvat hienosti myös parvelle, jossa sweet spot on suunnilleen rivi 6.

1 tykkäys

Oikeestaan mihin tahansa voisin ostaa ja oon kaikissa ollutkin. Kulmakatsomossa vaikuttaa kaikkein eniten, kummassa päässä peli pyörii ja kumpaan Tappara hyökkää. Alakatsomon pitkiltä sivuilta pystyy havainnoimaan monenlaisia yksityiskohtia, mitä ei ylhäältä ja telkkarista näe. Vaihtopenkin takana on tosi mielenkiintoista seurata pelaajia vähä niinku Liivik siinä kaukalon laidalla telkkarilähetyksessä. Ylhäältä on myös mukava kattella ja pelin näkee kokonaisuutena kaikkein parhaiten. Siinä on vaan niin paljon samaa kuin telkkarista katsomisessa, että elämys ei perus runkosarjapelissä oo niin poikkeuksellinen telkkariin verrattuna. Toki ylhäällä on erätauoilla mukavampaa, kun on rauhallisempaa käytävillä. Kaikissa puolensa, mutta tunnelman, yksityiskohdat, pelinopeuden ja ottelutapahtuman aistii parhaiten pitkän sivun alariveiltä.

Edit. ja niin jos on pikkuväkeä mukana, alariveillä on aina tsäänsi käydä antamassa läpyjä pelaajakäytävän kaiteen takana ja nähdä Tapsua paremmin.

Yläparven nurkasta näkee koko kentän ilman että tarvitsee katsetta siirtää. Siellä näkee taktisen puolen upeasti, kun hahmottaa kerralla miten viisikko liikkuu ja sen pettäessä kuinka tila aukeaa.

Alhaalla pitkällä sivulla taas tempo tuntuu 2x nopeammalta ja intensiteetti välittyy. Vaihtopenkkien takaa näkee joskus mielenkiintoisia asioita, pelaajien ja koutsien välillä.

3 tykkäystä

Kiitos, tämähän on loistava tieto omalta kannalta, kun tuli kevään mm-kisoihin yhdelle päivälle ostettua liput tuolta kun arpaonni suosi halpaan kategoriaan sama lohko sama rivi :grin::ok_hand:t2:

1 tykkäys

Hyvät paikat ja lähellä WC & anniskelukioskiakin.

1 tykkäys

Kuuluisikohan yläparvelle musiikki hieman vaimeampana? Jouduin itse luopumaan kausikortistani, kun Tapparan tapahtuman musiikkien volyymit oli itselle liian suuret, etenkin kun tuli tiheästi käytyä. Harvemmin käydessä tuskin on ongelmaa, mutta useampaa kertaa viikossa en sitten halunnut käydä enää.

Alkushow kuului eilen ihan saatanan kovalla, muuten ok. C9 kohdalla on yksi monitorikaiutin joka tuuttaa suoraan “päin”. Arvelen että pitkä sivu voisi olla hiljaisempi.

1 tykkäys

Enpä oikein ymmärrä mikä ajatus tuossa on paukuttaa musiikkia niin lujalla. Yksi kaverikin taannoin oli mukana Arenalla, ja hänkin mainitsi negatiivisessa sävyssä hirveän kovan musiikkivolyymin, vaikken aiheesta hänelle mitään ennalta puhunutkaan. Tuskin tuo katsojia, mutta karkottaa varmaan.

Olin pitkällä sivulla eilen ja alkushow oli kyllä sanojesi mukaisesti saatanan kovalla. Taino, lähinnä se Rammstein osuus. Siinä oli pakko laittaa kädet korville. Ei ole aiemmin mielestäni noin kovalla ollut ainakaan Ilveksen peleissä.

1 tykkäys