Tämä otti kanssa aivoon.
Eikös aikaisemminkin Tapsu ole kuulutettu vastaavasti sisään? Itse ajattelen asian niin, että Tapsu on nimenomaan omalle kohderyhmälleen se illan päätähti. Tuskin siinä on tarkoitus joukkueita herjata, eiköhän tarkoitus taustalla ole hyvä. Ja kun lapset viihtyvät, niin haluavat uudestaankin halliin ja aikuiset tulevat mukana. Aikuisille on omat päätähtensä, eikä Tapsu ole varmasti heiltä pois millään tavalla. Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Varsinkaan Liigan finaaleissa.
Mikä versio soi kentälle tullessa kappaleesta Ecstasy of Gold?
Mailman paras, legendaarisin, jne.
Yks asia mua on ruvennut vähän häiritteen. Maalin jälkeen live is life:a soitetaan kunnes kiekko tippuu jäähän ja sen jälkeen ruvetaan vasta kuulutteleen ja huudattaan maalintekijöitä. Mun mielestä nämä pitäis olla hoidettuna ennenkuin peli jatkuu, vaikka tosta yleisön huudatuksesta sinällään pidänkin. Siinä on sekin ikävä mahdollisuus, että omissa voi helähtää sinä aikana.
Kiinnitin samaan huomioo. Johtuuko tää siitä, että maalia juhlitaan vasta kun on varmaa, että se hyväksytään.
Niin eihän sitä voi kuuluttaa, ennen kuin se on varmaa. Ja kuten on monesti nähty tälläkin kaudella, se on varmaa vasta kuin kiekko tippuu jäähän.
Ihan oikein tekevät.
Kyllä kuuluttelut tapaavat aina alkaa vasta kun peli jatkuu.
Eiköhän sitä keväällä vähän venytetä tarkoituksella, että saadaan fiilistä ja tunnelmaa lisää.
Jäähyjen kanssa sama juttu. Häiritsevän kauan kestää ennen kuin kuulutukset tulevat
Paljon mahdollista, että näin on. Itellä tosin vahva muistikuva, että ei esim. Lainetta tai Luceniusta ole huudettu pelin jo olleen käynnissä. ![]()
Liiton kuulutusohjeesta:
Pääsääntöisesti kuulutukset tehdään aina pelin käynnistyttyä, seuraavan aloituksen jälkeen. Näin joukkueet ja yleisö saavat tiedon häiriöttä, kun keskittyminen on taas itse ottelussa eikä esim. maalin juhlimisessa tai jäähyn selvittämisessä. Näin toimittaessa katkot jäävät musiikin tai mainosten ajamiseen.
Tässäkin asiassa tulee käyttää pelisilmää. Jos esim. erää on jäljellä enää sekunteja, on hyvä pyrkiä kuuluttamaan jo katkon aikana ennen summeria. Tai jos kyseessä on epäselvä tilanne, esim. joukkuerangaistus ja joukkueet sekä yleisö ovat epätietoisia, voi kuulutuksen tehdä aikaisemmin.
Myös maalin hylkäykset, peliajan korjaus ja vastaavat kuulutukset on hyvä tehdä jo ennen aloitusta. Pelin lukeminen on tässäkin tärkeä ja jos kyseessä on syystä tai toisesta odottamattoman pitkä katko esim. korjaustöiden tms. takia voi olla hyvä kuuluttaa ja käyttää aika hyväksi.
Tämä on taas yksi hölmöimpiä juttuja ikinä. Hulabaloot ja musiikit, ja sitten kun itse tapahtuman luoma tunnelma on kuollut liigatuomarin arpoessa kiekonpudotusta keskiympyrään tuomiten millimetrinkin symmetriaa rikkovat aloitustilanteet, karjutaan maalintekijä ja 10 syöttäjää pelin ollessa päällä. Ei näin liitto, ei näin.
Heti, kun on tekijä tiedossa, hypet päälle silloin, kun pelaaja vielä kentällä juhlii tilannetta. Kun kiekko on jäässä, silloin annetaan pelaajille ja katsojille rauha keskittyä peliin tai kannattamiseen kukin roolinsa mukaisesti, eikä silloin enää kuuluteta mitään.
Edit: ei siis liity Tapparaan suoraan, vaan yleisesti liigan ottelutapahtumiin, mutta olen tosiaan ihmetellyt tätä peleissä todella paljon. Enpä osannut ajatella, että tuo on ihan yleinen päätös. Kiitos. Pitää laittaa palautetta.
Muistaakseni pari seuraa tätä tekikin. Olivatkohan Lukko ja Pelicans? Mielestäni todella ärsyttävää, kun kuuluttaja alkoi rääkymään maalintekijää muutama sekunti maalin syntymisestä. Itseasiassa aivan helvetin ärsyttävää.
Änärissähän ne maalit kuulutetaan vasta 20-30sek pelin jatkuttua maalinteon jälkeen.
Se on erikoista.
En oo pannut merkille mitään ärsytystä siitä, että Kääriäinen kuuluttaa “vasta” heti kiekon tiputtua jäähän.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin maalit menevät aina Toronton war roomin kautta ja he vahvistavat maalin sekä maalintekijän ja syöttäjät. Tiedot lyödään tilastoihin ennen kuin niitä kuulutellaan. Siitä viive kuulutuksiin. Mutta huomattavan myöhässä tulee verrattuna Liigan tapaan.
Mielestäni on vaan pirun hienoa fiilistellä sitä maalilaulua ja huutaa sitten maalintekijää, kun kiekko on jäässä ja maali on “varma”. Olen itse siis täysin erilinjoilla kanssasi, toimii todella hyvin juuri niin, miten nyt tehdään.
Viesti siirrettiin ketjuun: Areena: Oheispalvelut
Sama homma häiritsee itseänikin. Odotusaika on niin pitkä, että yleisön pauhu ehtii laantua jo selvästi ennen. Kuulutuksen alkaessa on jo melkein hiljaista. Itse tykkäisin linjasta, jossa maalilaulu, yleisön meteli ja kuulutus menisivät kaikki sulavasti yhteen ilman turhaa odottelua ja tilanteen rauhoittumista. Liiga ei ole kieltänyt kuulutuksia pelikatkolla, koska niin toimii osa seuroista.
Sen kerran kun koko yleisö kannustaa omiaan maalilaulun soidessa, pitäisi nyt tunnelma tappaa jollain kuulutuksilla ?
Samasta tunnelman tappamisesta täällä on puhuttu DJ:n osalta. ![]()
Lisäksi se että maali ei ole varma ennenkun kiekko on uudelleen pudotettu peliin. ![]()
Teit niin tai näin….
Tää on just hyvä näin ![]()