Armeijamuistot ja tunnelmoinnit

Kävin vilkaisemassa, vähän oli ehkä ylimainostusta että sieltä selviäisi jotain tarkempaakin. Luki pelkästään ”reservissä”.

1 tykkäys

Mietinkin että eikö tuo ole turvallisuusriski jos sinne moisia kirjoitellaan.

4 tykkäystä

Ymmärrettävästi minun tietojani ei tuolla ole tarjolla. Sen verran laadulla hoidin varusmiespalvelun, että ei edes sivut aukea minulle. 007.

2 tykkäystä

Joo eihän omaa tarkempaa sodanajan sijoitusta saa selville kuin käymällä aluetoimistossa. Onneksi oma sodanajan tehtävä sai joku aika sitten päivityksen niin ainakin itse tiedän mitä tuleman pitää jos pakko tulee eteen.

1 tykkäys

Vaikka ollaan foorumilla missä toimitaan nimimerkin takaa, toivoisin ettei täällä jaeta tietoja omasta asemasta reservissä. Eivät ole julkista tietoa ja iigoria ne kiinnostaa, niin ei suotta autetaan heitä tiedon keräämisessä.

10 tykkäystä

Luulen ettei hornet lentäjät tms. “korvaamattomat” niitä täällä huutele.

2 tykkäystä

Eivät saa ilmoittaa sijoitusta tuossa palvelussa. Ymmärrettävää, niin paljon on ollut tietomurtoina viime aikoina. Itse tiedän sijoituksen muutenkin.

1 tykkäys

Sama homma itsellä ja useammalla kaverilla. Kai se on kun tulee näin vanhaksi, että katsotaan mihin uskalletaan laittaa jos tarve tulee.

2 tykkäystä

Etusivulla lukee “Reservi” mutta kun klikkailee eteenpäin, niin löytyy tarkempaa tietoa. Tai no “tarkempaa”.

1 tykkäys

Ja sieltä napsahti kapteenin sanat :“RESERVIIN MARS!”

24 tykkäystä

Onnittelut! Nyt on suuri velvollisuus hoidettu pois alta ja pääsee tekemään elämässä mitä haluaa. Kertauksia sitten vaan odotellessa :smile:

Aina kun minulta kysytään mikä on lempimuistoni intistä, niin vastaan että se on tj0 koska pääsi lopullisesti pois sieltä. Toisaalta pidän sitä samalla suurena kunniana kun saa olla osa pv:n reserviä. Eniten rassasi se kun oli koko palveluksen jatkuvasti kipeänä. Olisi siitä ajasta nauttinut enemmän jos olisi terveenä saanut painella menemään

2 tykkäystä

Movettajat jännästi tervehtyy aina perjantaina.

Movettaja?

Movetin armeija aikana?

• Kyllä
  • En
  • Aamuja vielä jäljellä, Veksiin poistu
  • En muista
0 äänestäjää

En tiedä sanan merkitystä, niin en voi vastata.

10 tykkäystä

Motivaation puutteen takia vemppaajat.

1 tykkäys

Luulen tietäväni merkityksen, tosin tietämykseni ajalta miekka ja kivi, siltikin uskalsin äänestää.
Venttiili ryhmän vakio.
Sluibailija.
Veltto Einari
Vemppa.
Jne

3 tykkäystä

Mulle jäänyt paljon muistoja armeijasta ja ihme kyllä muistankin niitä vielä. Siitä on kuitenkin aikaa jo lähes 40 vuotta. Yksi muisto on jäänyt erityisesti mieleen ja vaikka se on ihan kamala, niin kirjoitanpa silti.
Tupakaverini ei suostunut lähtemään AUK:iin ja kertoi lutille, että tyttöystävä raskaana, enkä voi pidempään olla. No TJ0 päivä koitti ja kaveri lähti toisen kyydillä ja Haminasta Stadiin oli matka. Ilma aivan karmea, kämmenen kokoisia räntäsade"rättejä" satoi taivaalta, vauhtia ei ollut kuin reipas 70 kilsaa tunnissa, sanoi taksikuski joka ajoi poikien perässä. Jossain Loviisa-Porvoo akselilla auto ajautui vastaantulevien kaistalle, täysperävaunun kanssa nokkakolari. Autosta ei jäänyt juuri mitään jäljelle. Olin varusmiehistä hautajaisissa, kavereita kun intissä oltiin. Elämäni ensimmäiset hautajaiset ja en kyennyt lukemaan Kymen jääkäripataljoonan muistokirjoitusta hautavihosta. Komppanian kapteeni luki sen loppuun.
Minun parhaimpia kavereita tuvassa. Nuori mies, jolla elämä edessä ja sitten kävi miten kävi.
No nyt vanhana ukkona katselen nykynuorison meininkiä välillä kauhulla, kun tuolla driftaillaan ja ajellaan ihan kuin ei tarttis välittää mistään mitään. Musat pauhaa niin saatanan lujaa, ettet voi vahingossakaan kuulla mitään, mitä auton ulkopuolella “tapahtuu”, vaikka nyt hälyajot. Pientä malttia, kiitos :slight_smile:

11 tykkäystä

Movetin yhden kerran, joten ehkä olen sitten movettaja. Veetutti sen verran että sain puijattua itselleni vapautuksen yhdestä 3 päivää kestävästä harjoituksesta.

Muuten tuo oli ainoa harjoitus johon en osallistunut. Eli on kyllä kuumeessa, silmätulehduksessa ja vastaavassa tarvottu. Oli meillä sellainenkin kaveri joka puolen vuoden palveluksensa aikana ei osallistunut kuin loppusotaan. Se on jo saavutus

1 tykkäys

No sitten voin vastata, etten movettanut.

3 tykkäystä

Taisin movettaa kerran, kuriositeettina ja “pitää tätäkin kerran kokeilla” -ajatuksella. En muista mitä selitystä käytin tai mistä palveluksesta luistin.

2 tykkäystä

Ainakin kerran tuli j-kaudella movetettua, kun oli kiva reissu hautaamaan miinoja koko päiväksi. Aamulla ilmoittauduin veksiin ja sieltä sitten sai rasvaa kuivalle iholle ja päivä kasarmilla :ok_hand:

1 tykkäys