Se kun ranskalaista ihmistä kutsutaan patongiksi.
Jep, vaikka esim bouillebaisse olis paljon osuvampi!
“Jännän äärellä”. Varsinkin jossain ihan vakavasti otettavien asioiden yhteydessä.
Olen joskus harkinnut sellaista ihmiskoetta, että testaisi kuinka nopeasti aletaan työpaikalla välttelemään, jos laukoisi kahvitunnit pelkästään näitä ärsyttäviä ja helvetin latteita sanontoja.
Tämä topiikki olisi varsinainen runsauden sarvi moiseen kokeiluun.
Niin että eikun lomille lomps ja pidä ittes miehenä.
Todella ärsyttävä sanonta.
Täällä on varmuudella lueteltu kaikki mahdolliset sanat ja sanonnat. Evö.
“Raikas” ja sen johdannaiset kontekstissa: Tampereen Ilves. Klikkeri näyttää tämän syksyn osalta jo lukemaa 381 179.
Voi ■■■■■■ “Leipuripojan unelma” Meillä työmaalla kuule tuon usein, vaikken leipomossa ookkaan töissä
Tutkimuksen mukaan ärsyttävin väärin kirjoitettu sana on:
10 Viellä
9 Sydämmen
8 Jauhenliha
7 Kuullostaa
6 Tekiä/ompelia/lukia yms.
5 X-kirjaimen käyttö ks:n tilalla
4 Niimpä/ompa/kumpa
3 Enään
2 Kaikki yhdyssanavirheet
1 Ketä, kun pitäisi olla kuka
Särähtäväthän nuo aika ikävästi. Jauhenlihasta en ole koskaan kuullutkaan.
Kohdat 1,3 ja 4 ovat todellakin ärsyttäviä eikä ihme että vallanneet keulapaikan. Yhdyssanavirheistä se, jos joku vahingossa kirjoittaa yhden sanan väärin tai ei osaa sitä, niin se on inhimillistä. Se, että niitä virheitä vilisee läpi tekstin kaikkein yksinkertaisimmistakin sanoista lähtien, se on raskasta.
Mulla yhdyssanat on haastavia ja tiedostan kyllä sen, mut minkäs teet Aina ollu. Jatkoajassa mode lähetti viestiä missä mainitti noista ja siitä kun kirjotan liian murteella. Mää, sää jne.
Meganega. Ehkä olen vaan tulossa vanhaks
Olen mielestäni nuori (25v), mutta kuka käyttää tuota sanaa ja missä? Ikinä kuullutkaan.
Viimeaikoina on noussut suureen suosioon sana “maalittaminen”.
Oikea hittituote jota käytetään kyllästymiseen asti poliitikoista lähtien.
Maitojuna.
Takaata
Ja “keskeen”, kun tarkoitetaan keskelle.
Eniten ärsyttävät oli jo avausviestissä eli “juurikin näin” ja “otatko xxxx kopin tästä asiasta” s-postikeskustelussa.
Sitten on nämä “ketä tai kekä” kuka-sanan korvikkeina ja edelleen s-postisanastoa “FYI”, kun ei jakseta kirjoittaa tiedoksi.
Ketä, faija, mutsi. Viintä (Viiniä)
Voi morjes
Älä mitä!