Ärsyttävimmät sanat ja sanonnat evö

Kulhho on Joensuusta itään. Pöljä on Joensuusta länteen, Kuopiosta pohjoiseen! :rofl:

Jolloin se pitää kirjoittaa isolla P:llä jotta tiedetään, että kyse on Aaltosesta.

3 tykkäystä

Narratiivi. Voisiko tämän muotisanan olemassaolon kieltää? Täytyy sisällyttää vähintään pari narratiivia lauseeseen, että puhuttavaa asiaa voidaan pitää tarpeeksi uskottavana ja puhujaa tarpeeksi fiksuna. Jos tällä palstalla joku erehtyy käyttämään kyseistä sanaa niin se on automaattisesti tunnusten poisto ja siirto narrien palstalle.

3 tykkäystä

Imho… Omalla tapaa ihan älyttömän ärsyttävä kirjottaa vaan että imho. Miksi ei voi sanoo ihan vaan että mielipiteeni? Tai miten sitten muut lyhenteet ja niiden käyttö? Itse ei ole kovin jaksanut perehtyä mihinkään tuollaisiin nyky slangin mukaisiin lyhenteisiin ja ensimmäiset pari kertaa kun tuon näki, niin oli pakko jo selvittää että mitähän ihmettä toi tarkottaa edes…

8 tykkäystä

Nälkäistää myyjää kuunnellessa voi pelata bingoa tämän avulla, jos puhe ei oikein resonoi.

8 tykkäystä

Vagineerata.

9 tykkäystä

Missä yhteydessä ilmaisua käytetään? Liittyykö se läheisesti anatomiaan? :grin:

1 tykkäys

Ajelua V.A.G konsernin tekeleellä? :joy:

4 tykkäystä

Jotkut näyttää käyttävän (huonona) kiertoilmaisuna vitutukselle.

2 tykkäystä

Liitokiekko, kun puhutaan frisbeestä.

Tää menee mustalla listalla erittäin korkealle. Hyi hitto.

Taisi olla välillä käytössä mm Tapparan erätaukojen frisbee kisassa. Hyh hyh.

1 tykkäys

Tuollainen mennyt täysin ohi. Ite huomasin sen erään suomennoksen yhteydessä ja hetken piti miettiä ennen kuin tajusi mistä puhutaan.

Sooosooo poika, eipäs keulita (huumoria yritän tässä, vaikkakin huonohko). Me 1970 luvulla lapsuutta ja nuoruutta viettäneet saatamme muistaa että liitokiekko on (oli) kyseisen viskottavan härpäkkeen alkuperäinen suomenkielinen nimi! Tähän voisi vertauksena laittaa vrt Liitokiekko-> frisbee ja Strumffit - > Smurffit tai vaikkapa TBK - > Tappara, nimet saattaa muuttua ajan kanssa, ei siitä pidä mieltänsä pahoittaman, minulle esim on erittäin vastenmielinen tuo Smurffit, käytänkin mieluummin alkuperäistä nimeä. Liitokiekko sanaa en kyllä muista käyttäneeni 1980 luvun alun jälkeen kuin korkeintaan esimerkkinä!

10 tykkäystä

Nyt täytyy kyllä nostaa käsi ylös virheen johdosta. Läksin het tuon kirjoitettuani kävelylle jossa tajusin yllättäen että setä se täällä keulii eikä @Treppu, nöyrä anteeksipyyntö! Alkuperäinen nimi oli “Kunto Ufo”, saattoi myös olla “Kuntoufo”, sen verran nuori siihen aikaan että kirjoitusasu (Fingerporismi) ei muistu mieleen. Mikä lie dementia pätkä iskenyt kun liitokiekkoa väitin!

5 tykkäystä

Olis mennyt ihan hienosti läpi. Olisit muuttanut historiaa samalla :slight_smile:

2 tykkäystä

Nähdäkseni ”koukuttaa” ja ”koukuttava” ovat kärsimässä pahaa inflaatiota.

Lämärissä oli muistaakseni joku ”Captain Hook”. Hänelle tuon termin suon.

Mää en tiedä, mikä olis parempi, mutta termit perusterve ja perussairaus on jotenki vähä ärsyttäviä. Mää oon täysin terve, koska en tunne missään määlin itteäni sairaaks tms. On kuitenki verenpainelääkitys, onko mulla sitte perussairaus, enkä oo perusterve, vaikka oon terve? Joku noissa, erityisesti perusterveessä, mikä tulee joka tuutista, tökkii.

2 tykkäystä

Vatulointi, sana mistä en ollut kuullutkaan ennen Juhs Sipilää

2 tykkäystä

Ottiatuota. Tuo toistuu eräässä Radio Helsingillä pyörivässä mainoksessa jatkuvasti ja saa verenpaineen nousemaan.

2 tykkäystä

”Onnea vielä tätäkin kautta.”

Liian usein näen tuota somessa enkä tiedä kenelle viesti on tarkoitettu.
Päivänsankarilleko muistuttamaan että onnittelin sua jo kun aiemmin nähtiin ja tässä vielä yksi merkintä?
Päivänsankarin kavereilleko tiedoksi että me ollaan vähän parempiakin tuttuja ja olen kyllä muistanut onnitella ehkä livenäkin mutta toivotan vielä tätä yleistäkin kanavaa pitkin kuten te muutkin.
Eikö yksi onnentoivotus riitä nykypäivänä?

9 tykkäystä