Ärsyttävimmät sanat ja sanonnat evö

Kahvara

4 tykkäystä

Ja samaan sarjaa menee breku. Niin väkisin väännetty!

Muutenkin kaikki tekemällä tehdyt lainasanat on perseestä. Eri asia tietenkin jos suomennos on sama tai lähes sama ku vaikka englannin kielessä.

5 tykkäystä

Meinaaks tää samaa kuin brenkku :beers: vai?

Edit. Voi hyvinkin olla! Breku = breakfast, käy järkeen. :ok_hand:

1 tykkäys

Vai onko se aamupala?

1 tykkäys

Breku on minulle uusi väännös, brekkaria olen kuullut käytettävän. Aika huono sekin.

7 tykkäystä

Ei sana tai sanonta, mutta ääneen haukottelu, siis sellanen että kaikki 50 metrin säteellä kuulee sen.

3 tykkäystä

Joo, Breku on siis aamupala. Varsinkin kehä 1 sisäpuolella kuullut useasti. Yritän tästäkin syystä välttää ko. aluetta.

17 tykkäystä

parastabestiä…

2 tykkäystä

Tämä ei ole itselle ärsyttävin, mutta liittyy tuohon brekkariin. Hesalaiset tutut sanoi ranskalaisia ranuiksi ja itsellä meni aika pitkään ymmärtää että mistä on kyse :slight_smile:

2 tykkäystä

Ranut on vielä jollain tavalla siedettävä termi, mutta olen kuullut myös raneiksi sanottavan. Ranskalaiset, eli ranet. Eeeeiiii! Antais vähän edes armoa.

13 tykkäystä

Ranet löytyy muistaakseni Jopet-showsta. Jahtaavat jotain kieroa konnaa, Moloa tms.

1 tykkäys

Täys off topic, mutta oon muuten päätynyt ekan kerran katsomaan John Hughesin teinielokuvaklassikko Breakfast Clubin sen takia, että se oli Allakassa suomennettu muotoon Brekkariklubi ja luulin, että se on joku breakdance-elokuva. Pitkään odottelin, että millon se breikkaus oikeen alkaa. Onneks oli sentään hyvä leffa!

5 tykkäystä

Isosti

1 tykkäys

‘Uusi normaali’

Tyypillisessä kontekstissaan tämä ilmaus on oksymoroni. Sen lisäksi “uusi normaali” ei ole kovin hyvää suomeakaan.

2 tykkäystä

Koukuttava.

Joka paikassa kaikkea myydään nyt koukuttavuudella.

Paitsi ehkä niitä asioita, jotka oikeasti koukuttavat, kuten vaikka herska tai onki.

Kun lähdetään esim. baarista niin suhteellisen ärsyttävä on:

“Menoks, sanoi Annie Lennox”

Toisaalta, ihan hauska on:

“Samassa he päättivät lähteä”

IMO ja IMHO. Samaan kastiin menee kun joku kysyy “MP tästä?”

Aina nousee verenpaine kun kuulee/näkee näitä.

11 tykkäystä

En tiedä onko jo mainittu, mutta mm. tällä palstalla (ja vaikkapa ilvesfoorumilla) viljellyt itse keksityt hassunhauskat lempinimiväännelmät pelaajista, valmentajista tai joukkueiden nimistä vituttavat todella voimakkaasti.

3 tykkäystä

Samaa mieltä. Kaikkein raskainta on lukea jatkoajasta Vaasan Sportin omaa osiota. Siellä on kyllä kehitelty jokaiselle seurassa olevalle henkilölle mitä ihmeellisempiä lempinimiä. :man_facepalming:

1 tykkäys

FYI.
Heti jos työsähköposti alkaa FYI niin minulle se muuttuu mielessä tarpeettomaksi ja menee jopa lukematta roskiin.
Jos se keski-ikäinen reskontran Helena tai varaston Pena ei perkele ehdi suomeksi laittaa että TIEDOKSENNE niin kyllä on kiirettä kerrakseen.

7 tykkäystä