Kyllä tuo Rautakorven käyttämä “detalji” kuulosti aika perkeleen ärsyttävältä ![]()
Itse asiassa
Väärä ketju…
Jos haluaa kuulla ärsyttäviä sanoja, niin Aamulypsy päälle.
Pimpsukka, orkkuli, tönköntsi, jne…
Aidosti
En tiedä onko käsitelty jo, mutta jos joku sanoo esimerkiksi:
Tää (“Maksamakkara ei ole hyvää.” Toinen siihen: “Tää!”)
Wallah (“Siis Wallah mää vannon näin tapahtu”)
Älä (jos sanotaan esimerkiksi: “Olipahan huono matsi.” Toinen siihen “No älä!”)
Bro (tai suomeksikin velittelee toista tai siskottelee ilman mitään biologista suhdetta).
Nua saa mun verenpaineet korkeelle aina.
Lähipiirissä jokainen noista termeistä käytössä ja mikä ihme siinä on, että nua itseäni ärsyttää.
No nyt tulikin sitten Sasha Huttusen tämän päivän Erkinjunttiin liittyvästä twiitistä löydettyä uusi inhokkisana…
Metu = Mestis
Oho, tulikin vastattua äsken @Tapparanpoika viestiis vahingossa ![]()
Piti vastata ihan eri viestillä.
Tuo nykyajan nuorisoslangi on kyllä niin hirveätä kuunneltavaa. Sitä kuulee ihan kaikkialla nykyään.
”Tuplaa johtonsa”
Pelimiehen kymppi
“Eiksje”
Joku sanonta mua ärsytti vuosia sitten, mutta oon senkin jo unohtanut. Pääsääntösestihän tässäkin ketjussa mainitut sanonnat ovat äärimmäisen kaunista suomea ja käytän itsekin niistä monia. ![]()
Porin murteella" tuanoi".
Kuulin tänään verovaroin tuotetussa radio-ohjelmassa yhden keskustelijoista sanovan, että joku asia oli tosi instagramable. Raivostuin.
Vaadin, että kyseisen termin käyttö kielletään rikoslaissa.
Mitä kettua tää ees meinaa?
Instagram kelpoista?
Niin, ilmeisesti sellaista, mitä voisi olla kiva laittaa instagramiin. Tarkemmin sanottuna tässä oli kyse kankaisista, ympäristöystävällisistä servieteistä. Toinen (molemmat suomenkielisiä) keskustelijoista totesi, että ne (kankaiset servietit) ovat myöskin ”washable”. ![]()
Uskomatonta mutta ainakin haun perusteella täällä ei ole vielä mainittu sanontaa “meikkaa senssiä”. Itselläni tää menee heittämällä kärkijoukkoon.
Ideaparkin “Bläk Fraidei” raivostuttavaa
”Kevyet mullat” yksi ärsyttävimmistä. Ja ”isolla kirkolla” myös.
”Tuli käytyä päähesuleissa”, kun joku on käynyt Helsingissä.
Nevö hööd tollasta.