Ei mulla muuta.
Sori mutta tämä…
Sama särähti korvaan, mutta kukin tyylillään ![]()
Saanko minä sanoa enää mitään täällä? ![]()
LM miniaskeja ostettiin jo pökkiin (silloin kun ei ollut rahea). Aikalaiset muistaa. Ei ole uusi sanonta ei.
Sä oot nyt tarkkiksella. Riksua käytän kyllä itsekin, mutta kyä ei lähde.
Joskus saatettiin vetää jopa spaddutkin pökkiin, eli omana yläasteaikana Vantaalla oli tämä sana myös kyllä käytössä. Minulle itseasiassa yllätys että sitä vieläkin käytetään?
Niin Vantaalla eli Helsingissä. Meillä täällä maalla on helsinkiläiset “murteensa” kanssa todella ärsyttäviä asiakkaita ainakin kollegani mielestä
Toisaalta en ihmettele, useimmat puhuvat, niinkuin siihen vähemmistöön kuuluvat.
Heh, suurin osa Vantaata on Kehä kolmosen ulkopuolella, eli helsinkiläisten mielestä böndeä eli suomeksi maaseutua ![]()
Olen myös niitä ostellut, mutten koskaan pökkiin ![]()
Kinda (kind of) englannissa paljon käytetty, käytetään kyllä tavallaan tosi usein tuota nykyään.
Itsekin kyllä tavallaan käytän usein, sen huomaa jonkun puheesta usein, muttei tavallaan juurikaan ärsytä.
Thos really is, like, really annoying. Kind of.
Isossa kuvassa. Kuinka iso? A3, vai vielä isompi?
Pitkässä juoksussa. Kuinka pitkä? 10000 metriä, vai vielä pidempi?
Lähinnä mainittuja sanontoja kait käytetään kuvaamaan jotain asiaa makrotasolla.
Juu, ja tuolle ”isolle kuvalle” on joissain yhteyksissä aika vaikea löytää synonyymeja, vaikka samalla tiedostaa että se on melko ärsyttävää konsulttijargonia.
Ameriikan englantia kun puhutaan. Varsinkin pelaajien haastattelut. Noin joka kolmas sana on ööööö tai uuuuhm. Hyvin tarttunut Suomalaisiinkin pelaajiin rapakon takana.
Ihan anglismejahan nämä ovat. Tämä on ärsyttänyt muitakin: tässä Kotuksen terävästi-palstan teksti.
Anglismit ärsyttävät, mutta niin myös svetisismit. Ehkä silti kaikkein hirvein on sana omata. Meillä on hyvä ja toimiva rakenne: minulla on. Miksi käyttää tankeromuotoa minä omaan?
Mertarannan ihastuminen “tontteihin” jääkiekkoa selostaessaan on pikkuisen alkanut kiusaamaan. Mitenkähän lähellä “tuhannen taalan paikkaa” tuo “tontti” on. Voisko olla noin kymmenesosa? ![]()
Nyytin perukoille, limppu, vetää nilkkarallit, kihaus.