Ärsyttävimmät sanat ja sanonnat evö

Kuulin tänään uuden pohjanoteerauksen Yle:ltä:

’Miesetuoikeutettu’.

Lähelle menee toinen ko. lähteestä tuleva radikaalifeministinen ilmaus, englannista mukailtu ’miesselittäminen’.

Kyllähän nämä nykykiekkoon pesiytyneet uudet hienot sanonnat ärsyttävät : “pakki nostaa jalalla " ,” pelaaja oli villassa viimeisen erän" ," oli hyviä tontteja" . Näistä on vaikea päästä yli :laughing:

1 tykkäys

Rautakorven kiree maalinpeli kans välillä ärsyttää, vaikka tilanne ois 8-7
Tai varsinki Mertarannan lempisanontoja, ‘joukkue pääsee peliin mukaan’ kun tekee maalin ja toisella olis vaikka kolme maalia ja pelikellossa 55min, eikse siel pelissä ole ollu koko ajan. :joy:

1 tykkäys

Ärsyttävä, mutta vähemmän ärsyttävä kun alkuperäinen sana muutoin suomenkielisen lauseen seassa.

3 tykkäystä

Onhan näitä muitakin: Mertarannan mukaan maalivahti pomputti aina vaarallisesti, kun torjui eteensä.
Oltiin hyvällä jalalla liikkeellä.

Mertarannan juttuja ja maailmanlopun povaamista ei ylipäätään ole ikävä.

5 tykkäystä

Pyydä viikkorahaa, jos pojitellaan.

Kiitsa as if “kiitos”.

1 tykkäys

Messin huomiosta tuli mieleen. Ärsyttävän huono sanonta, jota viljellään ihan liikaa. Ymmärrän jossain määrin vielä sen, että veskari seisoo VAIKKA päällään, mutta ku toi vaikka jätetään pois. Joku kumiukkovertaus esim. toimii paljo paremmin. Tai mustekala. Tai melkeen mikä vaan.

1 tykkäys

Laukaus luokkaa maailman.

2 tykkäystä

Mielensäpahoitus

Yleensä melko jeesustelevaan / vähättelevään tapaan käytettynä, kun kyky tai tietämys ei riitä argumentoimaan asiaa vastaan. Joten vedotaan toisen kirjoittajan oletettuun mielensäpahoitukseen ikään kuin sillä toisella mielipiteellä / asialla / tekstillä /millä tahansa ei oikeastaan olisi väliä.

7 tykkäystä

Aah, ruokasanoja.
Pahimmat: broitsku, bursa, marsu.

2 tykkäystä

Marsu? Noi muut kyllä keksin ja olen kuullut, mutta mikä on marsu?

Minulle marsu sellainen jyrsijä.

1 tykkäys

Tähän vielä lisänä se, että yleensä kommentit mielensäpahoittamisesta ovat itsessäänkin melkoista mielensäpahoittamista.

4 tykkäystä

Makkara joidenkin mielestä. Itselle tulee juuri mieleen, että syö sitä jyrsijää kun joku tuon sanoo ääneen.

1 tykkäys

En ole kyllä koskaan kuullut. :astonished:

Minä olen, ikävä kyllä.

2 tykkäystä

Jaa niin: kaikki pseudotrendikkäät termit, jotka tulee mainostoimiston työntekijöiden suusta.
Aivan kaikki.

1 tykkäys

Kuka juntti keksi alkaa käyttää sanaa “niittyviski” puhuttaessa maidosta?

5 tykkäystä

Luultavasti joku juniori…tai oman elämänsä Agricola.
Minä en tätäkään sanaa ole aikaisemmin kuullut

Pitäisiköhän lähteä ovesta ulos ja ulkomaailmaa näkemään…