Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Sain vähän vastaavan idean tässä taannoin ja juhannusviikolla Kilpisjärvi kutsuu. Tosin lähden matkalle yksin.

5 tykkäystä

Suosittelen! Olin just keskiviikko-perjantai -akselin Savossa ja lauantaina kahden aikaan yöllä lähettiin kohti itää. Kilometrejä kertyi se joku 1700, joista n. 1200 perjantai-sunnuntai, kun mä pääsin rattiin. :joy:

8 tykkäystä

Muista ottaa sukset mukaan :smiley:

2 tykkäystä

Toivon mukaan pärjää ilman jo tuolloin :sweat_smile: ainakin reilun viikon aikana sulanut lumen määrä käsivarressa n. 30 senttiä.

1 tykkäys

Kesälomaviikko ja kesälomakelit!

7 tykkäystä

Huomenna ja ylihuomenna vielä viimeiset kurssikokeet, sitten on ensimmäinen lukiovuosi käytännössä taputeltu. :raised_hands: Työstähän tämä on kotioloissakin käynyt.

Ja ensi viikolla mahdollisuus nähdä urheilua paikan päällä. :eyes:

14 tykkäystä

Vihdoinkin on yötkin sen verran lämpimiä, että 2 viikkoa sitten istutetut nurmikonsiemenet ovat alkaneet itää :tada: Wohoo!

20 tykkäystä

Mun puolesta yöt saisi olla pakkasella niin saisin nukuttuakin… +18° tällähetkellä enkä tykkää… Tuulettimet ja muut härvelit ei käy päinsä koska jotenkin häiritsee se ääni vaikka muuten nukun räppänä auki niin ulkoa kuuluu kaikki.

Jee! Oijennus on tullut takaisin. Tervetuloa!

4 tykkäystä

Äijät vähän kikkaillu. Huikea rata.

11 tykkäystä

Kannattaa näköjään sittenkin käyttää auto huollossa ihan merkkiliikkeessä. :wink:

Kesärenkaat saivat pintaa lisää, mittasivat kulutuspinnaksi 5mm, kun itse mittailin aiemmin max. 4mm. Eiköhän noilla nyt tämä kesä ajella, kun ei niitä kilometrejä paljon tule.

Lisäksi auto oli “COVID19-koronaviruksen vuoksi puhdistettu erityisen huolellisesti”. Listalla oli ohjauspyörä, vaihteenvalitsin, avaimet, käsijarru, ovien kahvat sekä muut pinnat.

Kun autossa ei ollut korjausta vaativaa vikaakaan ja laskun loppusumma sijaisauto mukaanlukien oli hyvin kohtuullinen, niin tyytyväinenhän tässä täytyy olla. Sijaisautokin oli sentään vain 25tkm ajettu i30 farkku automaatilla, joten siinäkin suhteessa asiat olis voineet olla huonommin. Joku “säästökirppu” manuaalivaihteilla, arrgh. Olisin luultavasti jatkanut kävellen tai nyssellä. :wink:

Edit. Toi “kirppu” tuli vaan siitä mieleen kun yhdellä lähipajalla näyttäis sijaisautona olevan Suzuki Alto, josta vielä joutuu jopa maksamaan. Kyllä silläkin liikkeelle pääsee, mutta minulle kyseessä on silloin se kuuluisa “pakkorako”.

Edit2. Pian joku sanoo, ettei ilmaista lounasta ole. Mutta ei nyt pilata sillä mun iloa… :slight_smile:

2 tykkäystä

Ensi viikolla pääsee pelaan kiekkoa. :+1:

13 tykkäystä

Lukion 2. vuoden viimeinen koe ja koulupäivä takanapäin. :sunglasses:

15 tykkäystä

Kesäkuun 2 ensimmäisenä sunnuntaina jäävuorot varattuna :muscle:t3::wink:

7 tykkäystä

Keväällä ja kesällä asunnon neliömäärä kasvaa hieman, kun parvekettakin alkaa käyttämään mm. pyykkien kuivaamiseen.

10 tykkäystä

Olen muutamana aamuna nyt putkeen juonut aamusta voikahvia (eli kahvia, MCT-öljyä ja voita) ja jotenkin oon aamusta paljon virkeämpi olo. Myös yllättävää että nälkä ei tule niin aikaisin kun yleensä ja ei ole kauheaa tarvetta naahia jotain pientä ennen ruokaa. :ok_hand: Tähän vielä se kun ruvennut pyöräilemään enemmän, niin olo on aika hyvä. Vaikkakin se kymmenkunta kiloa on vielä liikaa painoa. :smile:

6 tykkäystä

Siis että noi kaikki samaan kuppiin vai :face_with_monocle:
Ja mitä on mct-öljy?

Joo, noi kaikki samaan kuppiin ja blenderin kautta niin että sekottuu kunnolla. :ok_hand:

Tässä paremmin vielä:

Ja maku on sellainen että kaikki ei vain ilmeisesti pidä. Itselle menee kuitenkin aivan täysin.

2 tykkäystä

Tekis mieli melkein sanoa, et kahvi kahvina, mut en tuomitse tätäkään. Jotenkin vaan oudon kuuloinen sörsseli :sweat_smile:

2 tykkäystä

Onhan toi oudonkuuloinen setti, mutta muutaman päivän kokeillu voi oikeasti olla ihan hyväkin asia. Vielä kun etsisi suolattoman voin, niin olisi parempi. Ja maitoo ei itse tarvitse laittaa sekaan edes.