Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

“Poikamme sotaväessä - LIVE”

5 tykkäystä

Toi on hyvä.

Kyllä ne sanansa pitävät toimittajat aina hyvälle tuulelle saa. Oskari Setäsen veli Eetu Setänen, Raumalainen toimittaja & amatööri jalkapalloilija, on tänään juossut Rauman Kauppaoppilaitokselta Eurajoen kirkolle ja takaisin Kauppaoppilaitokselle, 33.7km. Suoritukseen Eetu Setänen joutui tämän takia:

Rautiaisen ja Sundelinin innoittamana lupaan juosta Kauppikselta Eurajoen kirkolle ja takaisin, mikäli Rauman SalBa säilyy pelaamalla Salibandyliigassa.
Ja teen sen SalBan parhaan pistemiehen pelipaita päällä silläkin uhalla, että joudun runnomaan yli 190-senttiseen ruhoon 170-senttisen Miikka Sokan paidan.
Koko juttu: Jos SalBa säilyy, niin minä lupaan...

Juoksua on voinut seurata twitteristä:
https://twitter.com/hashtag/eetujuoksee/live?src=hash

Eetu saapui takaisin Kauppaoppilaitokselle hetki sitten ja kertoi muille vihjeen:
https://twitter.com/raumansalba/status/881867958653505536

Eetulle iso :+1:. Sanojensa mittainen toimittaja. Ja eikun muut lupauksia sitten kertomaan ja myöhemmin toteuttamaan !

2 tykkäystä
3 tykkäystä

Lohikuume nousee ja menen taas sidontapenkin ääreen. Seuraavan kahden tunnin sisään siirryn siis vi…harmitusketjuun.

6 tykkäystä

Vatsa täynnä itsepyydettyä kuhaa ja ensimmäisiä oman maan uusia perunoita. Mikäs tässä odotella saunan lämpiämistä viiniä naukkaillen.

5 tykkäystä

Mihin päin olet menossa?

Itse olen ollut lomalla 1,5 viikkoa ja viisi vuorokautta on mennyt kalassa pitkin Keski-Suomea. Nyt on hetki taukoa ja taas ensi viikolla mennään. Pitäisi kanssa vähän täydentää rasioita.

1 tykkäys

Finnmarkiin ihailemaan ennätystulvia. Sen tarkemmin en osaa saati halua sanoa, eli olen niin rehellinen kuin osaan.

1 tykkäys

Siellä vissiin vettä riittää. Mulla on nyt lohenkalastuksesta kolmen vuoden tauko, mutta kyllä mä vielä palaan siihen hommaan. Finnmarkissa on itse myös tullut kalasteltua.

En tiedä näitkö Pomperon kuvan Neideniltä? Sielläkin sitä vettä joessa piisaa. Tänä kesänä tuntuu kaikki olevan ainakin pari viikkoa myöhässä. Viime viikolla ei ollut edes salakkaa vielä koskissa Keski-Suomessa. Eilen sain ensimmäisen streamer kalan.

En oo nähny, pk.netissä kyllä joku oli kuvaa laittanut. No, en oo Norjan puolen Neidenillä käynyt kuin yhden luvan, niin en hirveästi osaa arvioida, mutta tosiaan kuulemma monella joella ennätystulvat. Joo, oon kans huomannu, että tulee vähän viiveellä kaikki, hauenkin paras syönti oli vasta kesäkuun puolivälin nurkilla.

Muuten taitaa olla harmitusketjun paikka. Sidontataidot niin ruosteessa, että yhteen lohiperhoon menee 45 min, kun joskus pari vuotta sitten meni 20 min. Jälki yhtä vaihtelevaa, pääsääntöisesti karua.

1 tykkäys

Perhon sidontajäljen laadulla ei oikeasti ole mitään suurempaa merkitystä. Hienompi sidos menee yleensä toki siiman päähän useammin. Kalalle melko sama.

Juu, siksi tuo äherrys ei saa enää heittämään spigottia pitkin seiniä.

1 tykkäys

MTV:n sääennusteessa kerrottiin, että pohjoiseen tulee nyt parin päivän rankkasateet. Kahdessa päivässä saattaa tulla koko heinäkuun keskiverron verran vettä taivaalta. Vaikuttaa kuulemma myös virtaamiin.

Eli ei se ainakaan ihan just ole helpottamassa siellä.

Siltä näyttää, jäädään varmaan pariksi päivää Suomen puolelle väistöön.

Nyt ei mee perus koukkuperhossa enää kuin puoli tuntia, ja siitäkin puolet materiaalien etsimiseen.

5 tykkäystä

Noin 9-10km rasteilla tänään. Helpot pätkät jaksaa jo juosta, mutta vaikeimmat kävellen.

Aloitin silloin joskus helmikuussa ja silloin teki tiukkaa matolla juosta 4 minuuttia putkeen. Nyt samalla vauhdilla menee jo helposti 20 minuuttia.

Jokohan sitä kohta pitäisi lopettaa tupakan poltto ja vähentää kaljan juontia…

4 tykkäystä

Pitäsköhän sinun lopettaa tuo tupakan poltto?

Jos et polta jatkossa, niin minä lupaan olla myös polttamatta, eikö olekin reilua?

7 tykkäystä

Pitäisi. Tänäänkin olen polttanut kokonaista kaksi tupakkia.
Olihan tuossa sellainen kolmen vuoden tauko, mutta kalastus pilasi sen.

Ja kalastusta en lopeta.

1 tykkäys

Kesä ja lähestyvä loma: TJ-1 :sunglasses:

10 tykkäystä

@Oijennus mukaan vaan remmiin. Toista kuukautta polttamatta mennään :stuck_out_tongue: Tähän tiimiin pääsee vielä sisään :slight_smile:

Kieltämättä monet asiat elämässä on nyt hiukkasen helpompia ja liikunta on taas vaihteeksi nautinto eikä riesa. Suorituskyky on parantunut aivan silmissä.

Välillä saattaa jopa jo tulla päivä, ettei oo ikävä röökiä, mutta kyllä tää edellee totuttelua on. Mielenkiintoinen juttu tuo tupakka, kuinka se vaan siellä mielessä kummittelee ja kummittelee pitkään. Onnellinen hän, joka ei ikinä aloittanut.

7 tykkäystä