Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Se että onnettomuuspaikoilla kuvataan on oksettavaa. Mutta että Iltasanomat kehoittaa kuvaamaan on kuvottavaa!

1 tykkäys

Se, kun muutat uuteen asuntoon ja et voi todennäköisesti asua siellä koko lomallasi. Ja nyt täytyy tässä kohtaa korostaa, että ymmärrän ihan helkkarin hyvin, että uudessa talossa ei tänä päivänä ole kaikki valmiina kerralla. Asukkaita pitää saada sisään nopeasti ja ensimmäisten asukkaiden iloksi yleensä iso määrä asuntoja on vielä kesken. Kuten on tässäkin talossa.

Tämä tarkoittaa sitä, että poraaminen ja hakkaaminen alkaavat klo 7:00 aamulla. Ja tuo jatkuu luonnollisesti koko sen ajan, kun ollaan töissä eli tuossa on toivoa joskus klo 15-16, että touhu lakkaa. Eipä tuolle mitään voi, mutta äärimmäisen epämukavaa.

4 tykkäystä

Miksi ei voi asua? Jos työn äänet ahdistaa, niin ei siltikään estä asumasta!
Ymmärrän kyllä että harmittaa jos lomalla alkaa infernaalinen mekkala heti aamusta, mutta uskoisin että loppua kohti helpottaa, ei niihin viimeisiin sipistelyihin välttämättä koko päivän porailuja kuulu! Teet jonkun viikon roadtripin, ni saapi hermo levätä, tsemppiä!

5 tykkäystä

Olen joutunut johonkin vakuutusmyyjien myyntilistan kärkeen. Joka päivä soitetaan jostain, ja googlaan aina numerot, niin ei ole sama taho soittanut kahta kertaa. Kellekään en ole vielä vastannut.

3 tykkäystä

Nousi tuossa eilen lähemmäs 40 asteen kuume, nyt onneksi jo rauhoittunut ja alkaa olemaan taas terve.

1 tykkäys

Viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Frisbeegolf

Tulipa tässä ihan vahingossa katsottua semmosta sarjaa kuin olet mitä syöt. Tuli semmonen jopa idiootiksi itsensä tunteva huomio omasta elämästä: oon miettinyt, kun liikun kuitenkin mielestäni suosituksia enemmän, että mikä on, kun etureppu ei lähde sulamaan.

Oon naivisti ajatellut, että mun ongelma on varmaan rasva ja hiilihydraatit, mutta tuosta ohjelmasta heräsin : ei kumpikaan noista vaan lisätty sokeri, jota kuvittelin käyttäväni vähän. En juo limsaa, mutta makuvettä melkein päivittäin eli siis käytännössä veteen lisättyä sokeria.

Ehkäpä tuossa on syy, että etureppu ei meinaa sulaa.

7 tykkäystä

2 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Mistä Suomelle uudet hävittäjät?

Kokit eivät ole varsinaisesti matemaattisia neroja. varsinkaan turkulaiset. Ymmärrän että prosenttilasku on haastavaa, mutta kysyis nyt ees joltain ennenkuin julkisesti itsensä mokaa.

Jos haluat huomenna syödä savukalaa, keitä tänään suolaliemi eli litra vettä kattilaan kiehumaan ja sekoita joukkoon 100 grammaa suolaa. Jäähdytä liemi ja laita seuraavana päivänä kalafileet suolaantumaan.

Oon saanut monen kokin kanssa tapella tästä. 10 % suolaliemeen tulee 900g vettä ja 100g suolaa. Tosin on Sukulalla suolaliemen käyttötarkoituskin hukassa. Sitä siis käytetään erityisesti vaaleiden kalojen kiinteyttämiseen ja tasaisen lopputuloksen saamiseksi

Onhan tietty mahdollista, että Sukula keittää suolaliemen sen verran kasaan, niin että siitä haihtuu 100g vettä… :grin:

5 tykkäystä

Ennen kirottiin kun isot liigat vievät kaikki meidän pelaajat, mutta ei tämäkään hyvä suuntaus ole että meidän kärjestä mennään pikkuseuroihin…

2 tykkäystä

Suoraan sanoen *ituttaa, että käytössä on ehta ja aito Windows. Aitouden on jo vuosia tunnistanut brändistä, jossa kone ajaa itsensä kesken co:n selauksen täysin takajumiin :smiley: Pitäisi varmaan siivota tätä roskaa koneelta. Kaipaan aikaa, jolloin edes control+alt+delete oli lähes varma keino tehdä jotain.

Nyt sekin aika on ohi, kun sekään ei enää pärjää Windowsin superjumeille :smiley:

2 tykkäystä

Ajappa joku ccleaner läpi (saa ilmaiseksi), kuullostaa siltä että rekisteri aika tukossa. Sen lisäksi malwarebytes, ilmainen kokeiluversio löytyy siitäkin joka hoitaa homman hienosti. Ne kun asentelet, ajat läpi ja putsaat koneen niin veikkaampa että vaikutus on melkoisen dramaattinen :slight_smile:

Syö sipulia, säästä vähän ja osta Mäkki.
Loppuu muuten ongelmat sillä samalla hetkellä.

3 tykkäystä

@peterra

Puhdistusohjelmilla saat hyvää mieltä kun mukamas teit jotain, mutta tuskin merkittävää parannusta. Win10 tykkää puuhastella taustalla ”jotain”, mutta kukaan ei tiedä mitä.

Asenna Linux. Kokeilu onnistuu ilman asennustakin, suoraan USB-tikulta.

3 tykkäystä

En halua tästä poliittista keskustelua sitten. Mutta näin harmituksena :

Kun tuossa ulkosalilta tulin, venyteltyäni sekä fiilisteltyä puistossa lähdin kotia kohde. Sellainen vähän rähjäinen nuorimies/ mun ikänen kaveri vilkuili taakseen meikäläistä reppu ja kuorma selässään ja kysyi

: “Mitäs jäbä…?”
Sanoin että : "Mitäs tässä, kotiin olen menossa salilta, mitä toinen jäbä!?

: “Tässä ympäriinsä seikkailen tätä aluetta…mulla ei ole kotia.”

Tässä vaiheessa olin jo portilla, huokaisin vaan syvään, enkä oikeen vaan tiennyt mitä sanoa. Sanoin vaan : “Koitahan pärjätä kaveri…hyvää viikonloppua sulle.”

:“Joo mä koitan, hyvää viikonloppuu sulle kans”

Kyllä mä tiedän että kodittomia on, enkä kaverin tilannetta tietenkään tunne tarkemmin. Se kuitenkin järkyttää mua syvästi, kuinka jotkut on joutunut syrjälleen ilman kotia yms - usein vielä ilman omaa syytään, elämä kun on aika raskasta ja monta muuttujaa mahtuu mukaan. Aika montakin kertaa olen nähnyt lisääntyvässä määrin ilmiselvästi kodittomia nukkumassa puistonpenkeillä tai vaeltamassa, näitä nuorempiakin. Ei näin sais meillä täällä olla.

Toivoisin että luotaisiin enemmän tiloja missä nukkua ja panostettaisiin ehkäisevään/auttavaan ja ohjaavaan toimintaan. Tuli paha fiilis kaverin puolesta. Ja meikä olis voinut reagoida kanssa vähän paremmin. Jäi harmittamaan ihan törkeenä ja tuli todella surullinen olo. Toivottavasti “jäbä” löytää paikan nukkua.

20 tykkäystä

Luulisi, että muutto, joka on tapahtunut jo 15 päivää sitten saisi jo kohta hyvälle tuulelle :smiley:

Täytyipä ihan mielenkiinnosta tarkistaa, kun uusi vuokralainen osti multa ensin (alkuperäinen hinta 40 €), jonka laskua vaati 15 €:n (jonka hyväksyin), että onhan herra suorittanut velvoitteet tilille. Eipä ole.

No onneksi kyseessä on pirun pieni raha enkä todella jaksa perään huudella, mutta kaukana ovat ajat, kun ihmisiin voi vielä luottaa.

5 tykkäystä

Miten tilanne sen edellisen vuokranantajan kanssa on edenny?

Hänen kanssaan päästiin aika hyvin sopuun. Hän ymmärsi oman virheensä ja totesi, että väärinkäsitys on väärinkäsitys. Hän tarkisti asian ja palautti takuuvuokran kokonaan. Se asia on nyt käsitelty loppuun.

Vuokralaisen suhteen ei ole ongelmaa, koska hän nyt joutuu kuitenkin hankkiutumaan aikanaan tavaroista eroon. Minä en enää vanhoja tavaroita kaipaa.

9 tykkäystä

Hyvä kuulla että käänty noin päin, vaikka ei sit enää tähän ketjuun kuulukaan. :smiley:

5 tykkäystä