Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Itselläni on taloyhtiön dna, mutta lätkän kanssa telia on samassa hinnassa niin ei tarttenu miettiä kumpaa firmaa käyttää.

Tässä on olltu rapiat kolme kuukautta saikulla,kohta töihin. Työnantaja/palkkatoimisto maksoi mulle vanhingossa Maaliskuun palkan. Ilmoitin asiasta heti,asia ok_lähettävät tiedot miten hoidan palkan takaisin firmalle. Tiliile tuli x euroa palkkaa,mut yllätys olikin se,että ne haluaa n.188 euroa enemmän mitä tuli tiliä tilille. Sitä ne on useamman palkkatoimiston suulla luurissa mulle selittäny,■■■■■ mä en tajuu. Tää on käsittämätön yhtälö mun järjelle.

Ellei siitä ole liikaa vaivaa tms., laitapa ne perustelut tännekin:
selityksen täytyy olla rautaa että edes kehtaavat ehdottaa suurempaa “palautusta”.
Olen jo luopunut ikiliikkujan keksimisestä, mutta tämä voisi olla vielä parempi juttu.

Kai sulla joku palkkakuitti on? Tai sit vaihtoehtosesti tulostat nettipankista kuitin siitä tilitapahtumasta kun palkka on tullu sun tilille, ja marssit sen kanssa sinne palkkatoimistoon ja väännät rautalangasta että tän verran sitä tuli.

Voisin laittaa paremmalla ajalla,eli huomenissa.

On,on sitä mä vaahtosin niille. Huvittavaa on kolmen ihmisen kanssa puhuin päivän aikana ja ketään ei kiinostanut mitä mulle on maksettu. Ja se on ainut mikä mun mielestä merkkaa jotain.

Niin. En tiä mitä lakipykälät tämmösistä sanoo mutta maalaisjärki sanoo että tuo on työnantajan virhe ja näinollen kaikki ylimääräset kustannukset ym kuuluu sille työnantajalle ja sun pitää ainoastaan maksaa takasin se summa minkä sä oot saanu.

Toki maalaisjärki ja laki on monesti melko kaukana toisistaan. :smiley:

Olisiko sairasloman kolmannella kuukaudella tilille tuleva raha pienempi kuin palkkana tuleva, jolloin on maksettu “liikaa”?

(Mika Koivunen) #2377

Lahokorpi potuttaa…:roll_eyes:

DNA DNA DNA, nyt toimii netti niin ei voi irtisanoa määräaikasta liittymää ja hyvitys pysyi tuossa 9,76eurossa. Pitäs olla katvealueella niin voisi irtisanoa…nooh nyt mennään sit kuluttaja-asiamiehen kautta katsomaan miten käypi. Vaikeimman kautta pitää tämäkin tehdä.

Hiukan harmittaa, kun muut viettävät jo pääsiäistä ja meikä paahtaa töissä viä

Mutta sulla vois olla huonomminkin, kuten itselläni kellä työt alkaa vasta 19:00…

Ja minä olen koko pääsiäisen töissä…

Tosin, ammatinvalintakysymyksiä :wink:

Kahden päivän huono olo,joka alkaa yöllä. Ei auta muuta kuin piikkiä reiteen.

Oikeasti nauran tälle, mutta samalla itken sisälläni, koska se on yksi asia, jota en ikinä tule ymmärtämään.

Kun lukee oikeasti erilaisia foorumeita, jotka liittyy jääkiekkoon niin organisaatio kuin organisaatio niin ainoa asia, joka tappion hetkellä tajutaan kyseenalaistaa on valmentajan panos.

Se, että joukkueellinen nuoria aikuisia (poikia) ja muutama vanhempikin parrakas äijä - kaikki muut toimijat päälle ja 150 eri muuttujaa - päätyy tilanteeseen, jossa joku tippuu. Huom. urheilussa (pudotuspeleissä, jotka siis ovat nimensä veroisia) jonkun on tiputtava ja jonkun on hävittävä.

Tämä häviö - järjestäen - laitetaan yhden ihmisen piikkiin. Siis yhden ihmisen: valmentajan. Ajatus on mieletön ja absurdi. Sen huomaa tosi monesta asiasta, mutta se tekee minut surulliseksi, koska se osoittaa niin paljon ihmisen tyhmyyttä.

Ihminen, joka pitää itseään järkevänä, kuvittelee oikeasti, että yhden ihmisen tekemä virhe johtaisi ammattilaissarjassa bo7:n sarjan häviämiseen. Ajatus on mieletön. :smiley:

Oikeassa olet, siinä saattaa purkautua tyypillisesti pettymys, ja/tai ainakin osaksi, se häviämisen tunne, joka monen mielestä pitää johonkin kohdistaa, ja usein johonkin henkilöön. Ja valitettavan usein se on juuri se valmentaja, josta on helppo tehdä roskapönttö, ja samalla kun hänet litistetään maanrakoon voi kuvitella nostavansa itsensä ja pettymyksensä ikään kuin tuon yläpuolelle.
Liian helppoa tuollainen käyttäytyminen.
Samaa esiintyy muuten itse asiassa työelämässäkin, sieltä haetaan samalla tavalla usein maalitauluja, ja yksi ihminen on sielläkin tähtäimessä. Valitettavan usein, kohteena voi olla johtaja tai kuka tahansa muu henkilö.

Toisaalta joukkueen voittaessa päävalmentaja saa valtavasti kehuja ja häntä arvostetaan suurimpana sankarina, jonka ansioksi voitto nähdään. Eihän sekään aina ihan niin mene.

Ihan validi näkökulma. Itse kyllä laajennan aina näkökulman siihen, että jotta “kaikki epäonnistuvat” niin huonon pomon lisäksi tarvitaan huonot työntekijät, jotka ottavat huonolta pomolta huonoja ohjeita vastaan.

Tapparassa olin ehkä liian täpinöissäni mestaruudesta, mutta näin kyllä esim. 2016 mestaruuden ihan täysin pelaajien mestaruutena, koska ilman Kuuselan ja Laineen yksilöeforttia ei olis sitä kyl tullut millään.

Yöllä iskenyt vatsatauti veti mielen matalaksi. Samalla meni koko perheen matkasuunnitelmat kirjaimellisesti pöntöstä alas.

Minkäs näille voi mutta harmittaa.

(Mukahauska juttu) #2388

Pistin sympatiatykkäyksen, en siis tykkää siitä että sairastelu pilaa matkasuunnitelmat.

Jos katolla on lunta niin sitä on maassakin.
Voisko sitä saatana olla vähemmän tai edes vain yhtä paljon. Mulla on sittenkin ihan paska kunto.