Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Noinhan se on kuten sanot, vaikka itse olenkin jäärä ja tuppaan leikkimään työnsankaria. Tyhmää se kuitenkin on mennä sairaana töihin, niin se flunssa etenee.

1 tykkäys

Itse en työskentele avokonttorissa, joten kenenkään kollegan ei tarvitse kuunella köhimistä tai tarttua flunssaan. Lisäksi työpaikallani, ei onnistu töiden jakaminen töihin saapuneiden kesken, vaan tilalle pitää ottaa ylitöinä joku tekemään sairaan työt.

Mielenkiintoinen linjaus. Ei ihme, että flunssa-aallot kiertää.

Itsellä oli tosin tuota kirjoittaessa jotain vähän muuta mielessä kuin koulu varsinaisesti. Ajattelin lähinnä opiskelijoita. Jonnekin AMK:n/yliopiston tjsp massaluennolle raahautuminen flunssassa on idiotismia. Koen toki saman koskevan kouluja ylipäätään. Ei parin päivän poissaolo tunnu missään

1 tykkäys

39oC on henk. koht. passeli kuumeraja. Kuume laskee yleensä henkilön tartuttavuutta ja muutenkin virus tarttuu kosketuksesta enemmän kuin ilmasta pisaratartuntana.

tuo ohjeistus lienee siksi, ettei koulusta jäätäisi pois, turhan takia. Mutta jos flunssa on, niin töihin tai varsinkaan kouluun ei saa mennä. Pieni kurkkukipu tai köhä ei ole sama kuin flunssa. Ihmiset ovat yksilöitä ja toisille kuume nousee herkemmin, ruumiinlämpökin vaihtelee, joten se vanha 37 astetta on oikeasti huono raja. Joillekin se on normaali lämpötila, toisille jo selkeääkin lämmön nousua.

Hiljattain oli jossain artikkeli, jossa sanottiin että luonnonkuituista kestokassia pitää käyttää useita satoja kertoja, jotta syntyy ekologista säästöä.

Muovi on itseasiassa vallan tehokas ja näppärä materiaali. Olennaista on ettei se päädy luontoon, vaan polttoon.

Jos muovikuormitustaan haluaa vähentää, niin älä osta keinokuituisia vaatteita. Joka pesukerralla irtoaa muovipölyä. Huomattava osa kotiemme pölystä on muovia.

3 tykkäystä

Muovin käyttö on kulttuurikysymys. Euroopassa on melko kehittynyt jätekulttuuri: roskiin. Monin osin Aasiassa ei monasti ole; sen voi todeta rannoilla, jotka ovat aika usein roskaisia ja mielestäni hyvä indikaattori.

1 tykkäys

Periaattees sama. Ja se selvennyksenä että teen kotoa käsin duunia… Jos toimistolle asiaa, niin en mene räkäsenä…

Ja nyt kun kaikki töissäkin tietää että hommin kotona lakkiasia varten, niin en ajatellu hakea saikkua (koska en ole petipotilas…)

Toivon oikeasti ihan helkkaristi aamuvuoroja koko kesäksi. Keskipäivällä ei oo mitään mahdollisuutta elää tässä luukussa, jossa asun. Hiki virtaa, kun kämppään ei saa läpivetoa mitenkään ja vaikka sälekaihtimet on niin pirusti kiinni ja laitettu niin siltikin tuota lämpöä vaan virtaa sisään.

Hyvä yrittää keskittyä johonkin, kun läkähtyy omassa kämpässä :smiley:

Heti, kun vuosi tässä on mennyt niin mä nostan kytkintä ja vuokraan kaksion. Maksakoon enemmän, ihan sama, mutta tässä ei kyllä kestä montaa kesää.

Ratkaisu on lähteä ulos, jonka kohta teen, mutta tätäkin hirvittävää murjua on pakko siivota joskus :smiley:

5 tykkäystä

Itse toivon sateita ja viileämpää ilmaa. En todellakaan ole helteiden ystävä. +20 ja aurinko pilvessä itselle ihanteellinen kesäsää.

6 tykkäystä

Joku sade tekisi kyllä hyvää kohta puoliin. Sen verran läpitunkeva on tuo ilma ulkona.

1 tykkäys

Samaa ongelmaa omassa yksiössä. Vähänkään aurinkoinen päivä, niin jo keväällä asunnon lämpö lähentelee kahtaviittä. Näistä oikeasti kuumista päivistä puhumattakaan.

Itse ratkaisin tuon ongelman tuulettimella. Ei täydellinen ratkaisu, mutta auttaa. Tuuletin yhdessä yksiön kulmassa vaikuttaa vahvasti koko asuntoon. Ei viitsi muuten hyvästä kämpästä vain lämmön takia muuttaa…

Sateet tosin silti ottaisin avosylin vastaan. Siitepölyallergikolle ollut raskas kevät…

1 tykkäys

Tuuletin voisi auttaa. Tai sitten lattialle sellainen puhallettava uima-allas, jonka täyttää kylmällä vedellä. Siinä voi vilvoitella. :slight_smile:

1 tykkäys

Kyllä näillä keleillä on ihan kiva olla töissä. Lomailuun olisi liian hikistä.

2 tykkäystä

Tämä pitää kyllä paikkansa, vaikka itsellä allergiakohtaukset eivät ole olleet ihan niin pahoja kuin esim. keväällä 2012, jolloin piti nousta pystyasentoon, jotta pystyi nukkumaan. Muuten ei saanut henkeä.

Muuten olen iloinen näistä säistä, että rikotaan nyt vähän tätä “hellevalitusta”. En nyt suoranaisesti ole mikään auringonpalvoja, mutta kyllä nämä säät saavat hymyn huulille ja jotenkin on ihan erilainen energia kuin talven kaamoksessa. Sori osittainen OT.

3 tykkäystä

Jos nyt ilmat jatkuis tällaisina jalkapallon MM-kisoihin asti. Jotenkin kutkuttava ajatus penkkiurheilu+olut+kelit…:stuck_out_tongue:

3 tykkäystä

Kyllä tuo saa huonolle tuulelle. Nytkin tuntuu että porukalla lämpö pehmentää päätä.
Melkein saatte minut harmistuksiin puolestanne, kun hikoilette kuumissa luukuissanne. Minä pistän kaukosäätimestä sopivat asteet, enkä kärvistele kuumassa kämpässä.

1 tykkäys

Lämpötila kuten niin moni muukin asia on sopeutumis kysymys. Töissä kun on 40 astetta, tuntuu 25 astetta hellivän nautinnolliselta.

5 tykkäystä

Näin on. Jos kelit jatkuu niin loppukesästä kämpän 28 ei varmaan enää tunnu niin pahalta. Tämä lohdutukseksi kuumasta kärsiville.

1 tykkäys

Minua harmittaa hiukan, kun on niin kuuma, eikä pääse maalaamaan uutta kotia