Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Mene soittamaan ovikelloa. Sano heille,että haluat kiittää. Mistä?

Siitä, että naapuri saa sinut tajuamaan, että tuolla lailla itse et ainakaan taloyhtiössä voi käyttäytyä.

7 tykkäystä

Jos tuo yöhän saakka jatkuu, niin saatanpa tehdä kotikäynnin. Voi kyllä olla, että joku muu tekee ilmoituksen. Käsittääkseni ainakin yhden varoituksen on jo saanut.

1 tykkäys

Kerrostaloko? … häiriöt tarvis kirjata ylös ja laittaa isännöitsijälle toimenpiteitä varten. Toinen on sitte virkavalta paikalle syynä häiriökäyttyminen ja kotirauhan häirintä.

Joo. En mää viitti mitään valituksia tehdä. Noi on tavallaan mun tuttuja. Oon kerran joskus käyny sanoon, että laittaa edes sen basson helvettiin, kun se alko särkeen päätä. Ovat pitäneet pois.

Kerrostalon lämpöjen säätö. Ensiksi hikoillaan viikonloppu ja sitten hermannit alkavat mittailemaan lämpöjä ja tekemään “säätöjä”. Kerrostaloja pykätään enemmän kuin laki sallii, niin miten tuollaista asiaa ei pysty jollain ohjelmalla mallintamaan? Termodynamiikkaa nyt kuitenkin opetetaan, niin voisiko sitä vähän vaikka rakennuspuolellekin harkita?

Kyllä tuota tehdään rivitaloissakin, valitettavasti.
Meidän taloyhtiössä tuota termostatti ja lämmönsäätöasiaa on veivattu nyt syksystä asti ja vielä jatkuu. Oletan että lämpöjä lasketaan vielä nykyisestäkin, kun ei tarvitse käyttää vielä villapaitaa kotona.
Eniten minua tässä asiassa vituttaa kun vieraat ihmiset ramppaavat kotona silloin kun en itse ole kotona.

2 tykkäystä

Nää on aina vähän kakspiippusia juttuja. Toisaalta ei kiinnosta ihan hirveen paljoa mennä oven taakse koputteleen kun ei ikinä tiedä minkälaisen vastaanoton saa, toisaalta sit se on usein kuitenkin nopein ja tehokkain tapa. Virkavallan soittaminen paikalle saattaa lopettaa metelin, tai sit virkavalta ei edes ehdi paikalle kun samaan aikaan toisella puolen pitäjää jahdataan rattijuoppoa ja tesomalla joku heiluu aseen kanssa. :smiley:

Meillä naapuri alko joskus soittamaan pianoa n. klo 1:30 yöllä, kävin sen ovella ja se oli ihan vilpittömän hämmästyny kun kerroin että se soittelu kuuluu muihin asuntoihin. :smiley: Se käynti tosin kannatti, kun sen jälkeen soittelu loppu aina viimestään tasan klo 22.

5 tykkäystä

Mun ja frouvan eka asunto oli myös kerrostalossa. Oltiin kerran lähdössä aikaseen aamulla lomalle Rukalle. Seinänaapurissa alkoi bileet joskus puolen yön tietämissä ja Popeda ym rokki pauhasi jonnekin kolmeen asti ja eihän saayu nukuttua. En viittiny mennä koputteleen kun sielä kävi hieman epämääräistä jengiä ja olis voinu turpiin tulla… Noh sitten tehtiin lähtöä ennen klo kuutta niin pistin kajarit naapurin seinään kiinni ja laitoin täysillä Popedaa soimaan parin biisin verran. Viikon päästä kun nähtiin naapurin jengiä, niin kulkivat alta kulmain katselleen. Ja sen koomin ei ollu häiriöitä. En tiedä saivatko muualta talosta kehuja, mutta varmasti meni kaikki musat naapurin piikkiin.

9 tykkäystä

Kuulin aikoinaan sellaisestakin kostosta metelöivälle naapurille, että joku tyyppi lähti asunnostaan viikonlopun ajaksi ja jätti sinne stereonsa soittamaan Matti Nykäsen CD:tä jatkuvalla toistolla.

16 tykkäystä

Minua harmittaa välillä tällä foorumilla ns. ylipositiivisuuden ilmiö. En tiedä, millä nimellä tuota muuten kutsuisin.

Pääsääntöisesti foorumilla on muutama teema, jotka ovat pyhiä ja osa kirjoittajista nostaa Tapparan ihan ansaitusti jalustalle. En halua kieltää ketään nostamasta Tapparaa jalustalle, mutta joskus keskustelu olisi tuotteliaampaa, jos joitain Tapparan päätöksiä saisi ihan julkisesti kyseenalaistaa.

Positiivisuusharhan ollessa päällä asioista ei saa päätellä mitään, koska Tappara on tehnyt kaiken oikein. Tällainen esimerkki voisi olla esimerkiksi Bäckström, jonka hankintaa ei saa kritisoida nykytiedon valossa. Johtopäätökset täytyy kuitenkin fanina tehdä aina sillä perusteella, mikä on se nykytilanne. En ole oikeastaan missään muualla törmännyt tähän valitettavaan ilmiöön yhtä usein kuin täällä, että keskustelua tukahdutetaan etukäteen, kun osa asioista on keskustelun yläpuolella.

Minusta on vähän jopa lapsellista, että jokaisen Tapparan floppauksen ympärille rakennetaan kultareunusta ja selitellään mustaa valkoiseksi, kuinka kaikki onkin osa suunnitelmaa. Joskus olisi keskustelulle parempi, että virheet saisi julistaa virheiksi ja eri mielipiteistä voisi käydä sitä keskustelua. Aika usein se vastareaktio täällä on, että nyt täytyy odottaa lisätietoa ja faktoja ennen kuin kirjoittaa tästä aiheesta mitään.

Mielestäni tämä taas on keskustelufoorumilla täysin turhaa, kun paikka on rakennettu vain keskustelua varten.

5 tykkäystä

Varmasti kaikki Liigassa vaikuttavat organisaatiot tekevät virheitä. Tapparassa tehdään mielestäni paljon vähemmän vääriä ratkaisuja kuin monessa muussa seurassa. Ja tehtyjen virheiden korjaaminen onnistuu hyvin. (Verrataan nyt vaikka JYPiin tässä viime aikoina.)

4 tykkäystä

Olisit kirjoittanut vaan rohkeasti minulle palautteesi, hyvin tunnistin itseni :neutral_face:.
En kieltänyt että eri mieltä ei saisi olla, toin vain oman, erilaisen mielipiteen esille. Ei siitä enempää väittelyä saa, eikä ehkä tarvitsekaan.
Mielestäni ennakoit turhaan tuota Niken tapausta, edelleen. Ja jos virhe on tapahtunut, mitä sitten?
Mennään eteenpäin näillä eroilla, ja nähdään sitten miten lopulta käy.

1 tykkäys

Kirjoittaisin kyllä palautteen sinulle, jos se sinua koskisi, mutta kun se ei koske sinua :smiley: Kuten kirjoitin kohtalaisen pitkästi niin koko ilmiö on valitettavan tuttu täällä foorumilla. Peliesityksiä saa tuoreeltaan kritisoida aivan hulppeasti, mutta mitään muuta ei oikein saa kritisoida. Jos kyseessä olisi vain yksi käyttäjä niin ei tarvisi kirjoittaa tähän ketjuun, mutta Tapparan ympärillä on rakenteita, jotka tukahduttavat keskustelua, joka voisi olla laadukasta.

Viittaan nyt esimerkiksi siihen, kuinka paljon asioita olisi jäänyt keskustelematta, jos esim. @Acetho luopuisi Rautakorven kritisoinnista joka kerta, kun joku kieltää häntä kritisoimasta Rautakorpea. Perusteltu keskustelu on foorumin syvin olemus ja välillä täällä on tietyissä asioissa sellainen suhtautuminen, että sitä kritiikkiä ei vaan saa antaa.

Se yksipuolistaa keskustelua koko foorumilla.

Todettakoon vielä tähän, että olen puhunut ja kaksi viestiä tästä aiheesta riittää omalta osaltani.

2 tykkäystä

Täälä kukaan mitään kiellä. Kuhan vaan ovat eri mieltä. Minulle ei ainakaan kukaan tule sanomaan, ettet saa sitä tai tätä. Paitsi kun käytetään sopimatonta kieltä, varsinkin meidän joukkueesta tai meistä. Sitä ei suvaita eikä pidäkään.
Noin olen tämän asian kokenut.

7 tykkäystä

Ei todellakaan kiellä ja asia on juuri näin. Ei mitään sen kummempaa.

3 tykkäystä

Äskön tulin töihin ja totesin että täällä on joku isompi ilmastointi huolto. Parin metrin päässä työpisteestä huutaa tosi isot puhaltimet. Tota meteliä joutuu kai kuunteleen 8 tuntia :face_with_symbols_over_mouth:

Oon nyt käyny pari kertaa salilla ja sen jälkeen uimassa. Olen koittanut tehdä hyvin maltillisesti käsiä/hartioita ja jalkoja. Nyt vittendaali eilisen jälkeen oikean käden kyynerpää kipeänä. No siinä on joo kulumaakin, mutta en tehny mitään niin että alkais sattumaan. Ehkä rasituksesta otti nokkiinsa…

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Urheilugaala 17.1.2019: vuoden 2018 parhaat urheilijat

#52 ja #30 tällä hetkellä on tuskaista.

2 tykkäystä

Kerpele ku flunssa painaa päälle. Ärsyttää taas…