Googlen algoritmit päätelleet jotain… tekoäly tietää
(…riittää, että on vakoillut naapurin palstaa)
Kännykkä jostain syystä muisti edellisen copypasten - ei uutta. Paras biisi -kohtaan meni sitten ihan väärä video.
Kyllä taas kerran oma tyhmyys harmittaa.
Rouva oli nyppimässä takapihalta rikkaruohoja ja mä olin työnjohdollisissa tehtävissä.
Meillä kun on hiukan erilainen käsitys rikkaruohoista, niin mun ei tarvinnut siihen hommaan taaskaan osallistua.
Nukahdin sitten aurinkotuoliin luurit päässä ja nyt koko etupuoli punottaa kuin Karri Kiven naama parhaina punotuspäivinä.
Suurin pelko on että kohta alkaa Kivimäinen kiekuminen punotuksen lisäksi.
Tässä on nyt isompiakin harmituksen aiheita, mutta viimeisimpänä heräsi kysymys:
Miksi helvetissä ihmisillä on puhelimet, jos siihen ei vastata? Peeärkooäl soikoon. No, varmaan somettamisen takia.
En yleensä vastaa koskaan numeroihin, jotka eivät ole puhelimeni muistissa.
Välillä joutuu laittamaan valitettavasti Toriin tai Nettiautoon kaupattavaa, ja saa hajoilla kun rahan saannin sijasta soittaja yrittääkin nyhtää sitä minulta ‘helwetin hyvällä tarjouksella’ jostain hyödykkeestä jota en ole älynnyt huomata tarvitsevani.
Koen, että pääsääntöisesti asioden hoitamimen (ja varsinkaan markkinoiminen) puhelimitse ei ole nykypäivää. No, tänään onneksi vastasin kun poliisista soitettiin.
Tämä se sitten saatana sieppaa ainakin minua.
Koitat tavoitella asiakasta ja asiakas ei vastaa kun on outo numero.
Siinä sitten ihmetellään että mitäs nyt tehdään ja työ ei etene + jätkät seisovat kädet munissa.
Yleensä näistä saa vielä ■■■■■■■■■ päälle kun työ ei ole valmis sovittuna aikana.
Minä en voi tehdä asiakkaan puolesta päätöstä jos työhön tulee lisäkuluja, tai jotain muuta muutosta. Kyllä sen päätöksen tekee tasan tarkkaan se joka työn tilaa tai laskun kuittaa.
Ihmisille käytetyn tavaran myyminen on kyllä keskimäärin aika huonoa aikaa. Kun pitää itseään ihan kohtuullisen selväjärkisenä kaverina niin se spektri levenee ja silmät avautuu aika laajalle kun koittaa myydä jotain simppeliä juttua ihme säätäjille ja hämyille. Ja saada ihan vaikka vaan sen kauppatilanteen sovittua ihmismäisesti. Jeesus…
Mulla on toisessa luurissa pre-paid-liittymä, jota käytän ainoastaan myynti-ilmoituksissani. Jos en ole juuri myymässä mitään niin ei tarvitse stressata siihen tulevista puheluista. Varsinainen käytössä oleva numero on salainen niin siihen ei spammia tule.
Jos esim. tilaan joltakulta työsuorituksen, tai on vaikka remppaäijä remppaamassa, niin toki tallennan hänen numeronsa että tiedän vastata.
Minua ärsyttää ihmiset, jotka ei voi jättää vastaajaan soittopyyntöä kera asiansa. En minä jouda aina vastaamaan heti ja jos ei ole vastaajassa viestiä ja/tai ei ole laitettu tekstiviestiä, niin en välttämättä soita takaisin.
Sori keisari.
Mähän yritin tavoitella pariinkin otteeseen ja en jättänyt vastaajaan viestiä.
Mä laitoin perinteisen tekstiviestin.
Mutta tuo riitti ja soitin takaisin. Tuli selväksi minkä takia oudosta numerosta tavoiteltiin. Ja soittelun hetkellä minulla ei ollut mitään mahdollisuutta vastata puhelimeen. Se olisi ollut epäkohteliasta heille joiden kanssa asioin kasvotusten tuolla hetkellä.

ei voi jättää vastaajaan soittopyyntöä kera asiansa
Vastapelurina henkilöt jotka eivät kuuntele vastaajien viestejä. Sen verran olen tässä vuosien varrella oppinut että jos ei vastata enkä vastaajaan viitsi jättää viestiä, niin tekstiviesti taitaa olla varmin tapa saada vastapuoli kiinni!

tekstiviesti
Nimenomaan se perinteinen tekstiviesti, ei mikää whatsapp tai vastaava!
Mä sanoin viime viikolla yhdelle asiakkaalle, että oli sitten viimeinen kerta, kun kyselet hintoja whatsappilla. Sinne tulee niin paljon kaikkea roskaa, että sen kautta on turha yrittää hoitaa mitään asiallisia asioita.

En yleensä vastaa koskaan numeroihin, jotka eivät ole puhelimeni muistissa.
No, tämän kyllä ymmärrän, vaikken itse näin toimikaan.
Tässä tapauksessa kyse oli läheisistä ihmisistä, joilla kyllä on minun numero tallessa. Whatsappia laitoin myös perään. Tuskin heillä se niin tukossa on kuin nimimerkillä @Oijennus, niin säästää tekstiviestin hinnan.
Sieltä soitettiin sitten joskus takaisin. Mitä jos olisi oikeasti kiire tai hätä? Tätä on tullut näillekin ihmisille toitotettua, mutta ei auta. Ja juu juu, oikeaa hätää varten on 112. Joskus sitä asiaa on nyt eikä tunnin päästä.

niin säästää tekstiviestin hinnan.
Hohhoijaa.
Kerro nyt vielä että puhelutkin menee whatsappin kautta kun siitäkään ei mene puhelumaksua.
Suomessa on viestien lähetys ja puhelimeen puhuminen halpaa.
Noin 20€/kk ja saa vetää niin paljon kun vaan puhelimessa ja käyttäjässä virtaa riittää.
No minun ikäluokassa Whatsapp on varsin validi vaihtoehto ja viestit huomataan ihan samalla tavalla kuin tekstaritkin. Ongelma on usein, että puhelin (ei sovellus) on äänettömällä vaikkei edes olisi missään palaverissa tms. Hinta nyt oli vain pilke silmäkulmassa tehty lisäys.
Puhelut hoidan “normaalisti”. Muuten voisin Whatsapp-puhelua käyttääkin, mutta varsinkaan autossa ei toimi kunnolla. Jotkut kaverit soittelevatkin nimenomaan Whatsappilla minulle ja jos olen autossa niin alkaa kyllä tällaisessa tapauksessa vähän vituttelemaan.
Onneksi on yksilönvapaus jos joku ei halua rokotetta ottaa.
Itselläni suhtautuminen tähän yksilönvapauteen pandemian osalta sama kuin 1940-luvun pasifismiin.
Valavuori. Antti Mäkinen hienosti kuittas vetonsa kävelemällä. Mut mitä Vala siellä pyörii hännystelemässä. Menis oikeisiin töihin.