Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Täällä Lappeenrannassa ei ole yhtään lunta - ainakaan vielä.

Ja tuoko harmittaa?

3 tykkäystä

Jeh, mutta eiköhän harmitus häviä ajan kanssa. Eilen ei harmittanut, kun tultiin kesärenkailla Hesasta. :grin:

1 tykkäys

En juuri koskaan käytä missään enää käteistä, mutta silloin kun käytän olen tottunut luottamaan siihen, että saan kaupassa oikean määrän käteisestä rahasta takaisin. Nyt on kuitenkin lyhyen ajan sisällä käynyt kaksi kertaa niin, että olen saanut useamman euron liian vähän takaisin. Viimeksi toissapäivänä S-Marketin kassalla, kun tein samalla talletuksen tililleni, niin sain 4,60 euroa liian vähän takaisin. Olin liian keskittynyt jo seuraavaan toimenpiteeseen (rahan tallettaminen), joten en huomannut tarkistaa käteen saamieni kolikoiden määrää. Ostokset siis olivat 20,90€ ja annoin 30€ käteisenä saaden takaisin 4,50€. Pieni asia, mutta jäi harmittamaan. Olin lisäksi ehtinyt jo niin pitkälle, etten jaksanut enää lähteä takaisin, sillä aikakin on rahaa.

Olen havainnut, että käteisen käytön radikaalin vähenemisen myötä ei kassoillakaan enää kolikoiden takaisin antaminen ole yhtä ripeää kuin aiemmin, mikä on ihan ymmärrettävää. Kannattaa siis tarkistaa mitä saa käteisestä takaisin, jos sitä joskus erehtyy käyttämään!

3 tykkäystä

Tuo on jo aika pahasti väärin laskettu. Harvemmin tulee tosiaan nykyään käteisellä maksettua. Itselläni tulee silloin aina päässä laskettua, paljonko pitää saada takaisin ja huomaan ja korjaan virheet. Joskus kassat yrittävät antaa myös liikaa vaihtorahaa.

Minua harmittaa kaupoissa se, jos löydän hyllystä tuotteen, jonka hintaa ei näy missään. Kyllä ne pitäisi olla näkyvillä. Kauppiaallekin on tappio, kun todennäköisesti tuote jää tästä syystä myymättä. Eihän sitä uskalla ostaa.

Meen nyt toisen kerran lapioimaan, kun aura-auto tuossa kävi ja pitäisi tunnin päästä päästä liikkeelle. Autokin taas kymmenen sentin lumikerroksen alla, pari tuntia sitten siitä parikyt senttiä harjasin.

Ei ole näkynyt. Ja se harmittaa.

Ei oo auraa näkynyt ja tiet on kuin perunapeltoa. Auraamattomana oli kaikki päätietkin mitä ajoin varhain aamulla. Vähän kyllä ihmetyttää, että mihin ne autoilusta kerättävät verorahat menee, jos ei edes tuollaisella myterillä ole kalusto liikkeellä.

Tiedättekö sen tunteen kun joku asia vituttaa mutta ei oikein itsekkään tiedä mikä?
No se vituttaa :smiley:

5 tykkäystä

Pistäähän tuo lumi vituttaan. Enkä edes tiedä miksi. Liikkuminen on rimpuilua, mutta sitähän se on ollut aina talvella. Jotenkin vain kasvanut ulos tuosta valkoisesta töhnästä. Jo kesällä näin sellaisia millisekunnin pituisia välähdyksiä tai ajatuksia lumessa tarpomisesta. Harmitti siis jo etukäteen, että “winter is coming”.

Ja tämä on vasta kolmasosa koko komeudesta. Tähän kun heitetään liukkaus ja paukkupakkaset päälle ollaan suomalaisuuden ytimessä.

Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.

3 tykkäystä

Tähän kohtaan varmaan sopii pieni runon pätkä: Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki. :slight_smile:

6 tykkäystä

Joo, en kyllä muistanu että talviautoilu on tollasta röykytystä.

Ei pitäisi katsoa Ylen A-studiota. Aina menee hermot ja tänään vielä normaalia enemmän.

3 tykkäystä

No, mikäs siellä noin hermostutti?

Tietyt jutut.

Älä vaan missään nimessä kerro tarkemmin ettei muakin ala v… harmittaan

2 tykkäystä

Ja A-studio ei tietenkään näy vielä Areenassa. Hiano homma, tuskin saan unta tänä yönä.

Tietyt jutut minuakin kyllä alkaa harmittaa

Tarkennan. Kontula taas vaihteeksi löi minulle tunnetta pintaan.

5 tykkäystä

No huh. Onneksi harmin tunnetta.