Harmittaa sekin, että nykyään eivät osaa teitä aurata! Sellaista pyykkilautaa ettei mitään rajaa!
Noi lumityöthän on kaikista mukavimpia lumitöitä kun joku muu tekee ![]()
Arvaas vaan kumpi meillä oli ne vähäisetkin lumityöt tehnyt.![]()
Harmittaa vähän kun en viitsinyt itse tehdä…Ei kyllä oikeasti harmita yhtään…![]()
Pehmokiekkokisanhan pitäisi olla hauska & iloinen juttu
Vielä tänäänkin ärsyttää, kuinka umpisurkea heittäjä olen
Kyllä huomaa, kuinka on lapsuus + nuoruus mennyt täysin pallopelien ulkopuolella, koska sen verran naurettava oli heitto. Ei jaksanut edes jäälle asti xD Ja mikä parasta; kiekossahan on nimi eli nyt ainakin hallin henkilökunta tietää, että en osaa heittää ![]()
Kotimaisen osto ja hyvitys osakeyhtiön ylipitkät mainokset joilla lupaavat rahaa takaisin kun teet ostoksia heidän sivun kautta. Ok käsittääkseni toi toimii, mutta empä halua antaa omia tietoja. Enkä altistaa itseäni markkinoinnin vakoilulle.
Siinähän tuosta on kyse
- Saat hyvityksiä kun ostat heidän sivujen kautta
- Annat ostostiedot / käyttäytymisesi heille ja he voiva myyvät tiedot mainostajille.
Mutta eniten tuossa asiassa harmittaa noi paskat mainokset.
Tämähän on ihan validi pointti - mietin vaan, että esim. netissä lähes mihin tahansa rekisteröitymällä annat kuitenkin markkinoinnille sen luvan, jonka he käyttävät hyödykseen.
Minua ei mainonta häiritse - toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllähän netti vakoilee kaikki keskustelut, mitä ehtii eikä sitä oikein mitenkään voi estää. Rekisteröitymällä Facebookkiin olet jo antanut itsestäsi todella paljon.
Puhupa vaikka Facebookin messengerissä, että nenä vuotaa niin sivu täyttyy mainoksista erilaisten flunssien hoitoon. Kirjoita toiselle kaverille, että olet harkinnut uutta puhelinta niin sivut täyttyvät kännykkämainoksista.
Itse en jaksa edes välittää: tämähän on interaktiivisuutta parhaimmillaan. Sinulla on tarve ja järjestelmä auttaa sinua löytämään ratkaisun. Lopulta valitset ratkaisun itse.
(Vituttaa) niin ettei veri kierrä kun poikkeaa työpäivän jälkeen kaupassa ja pääsee sen jälkeen kotipihaan huomaamaan että ei ole yhtään vapaata parkkipaikkaa.![]()
![]()
Ei edes kadun varresta löydy yhtään paikkaa…
Saatanan saatana…kuspäisenä ihmisenä ajoin suoraan oven eteen.
Ei muuten kiinnosta pätkän vertaa onko mun auto kenenkään tiellä.
Jotkut helevetin juntit seisottaa kotiloitansa kadun varressa pitkäaikaisparkissa, vaikka parkkitilaa on muutenkin liian vähän.
En tiedä teikäläisen asumisratkasuista (rivitalo, kerrostalo, mitä?) mutta kannattaa ainakin huomioida mahdolliset pelastustiet.
Huoli pois, pelastustiet ovat vapaana.
Vein auton kadun varteen nyt kun siellä oli tilaa.
Tää on ihan sama juttu mitä pikkusisko jupisi mulle aikanaan kun hän asui aivan jäähallin vieressä.
Pelipäivinä ei meinannut päästä kotiin kun “loistopysäköijät” olivat tukkineet kadut lähes tukkoon.
Mun mielestä koko sukupuolineutraalius menee vaan liian pitkälle. Firman kuvastossa on kuvattuna kaksi erilaista pyjamaa. Varmasti tarkoitus on ollut saada molemmille näkyvyyttä eikä niin että molemmilta pitää olla astronautin puku. Tai molemmilla pinkki unelma. Tulisi pitkä ja kallis luettelo jos joka asu pitäisi kuvata sekä tytön että pojan päällä, ettei kukaan pahoita mieltänsä. Entä jos tyttö olisi puettu astronautiksi ja poika pinkkiin? Ja laitettu vielä poika istumaan. Ihmiset jaksaa hakemalla hakea näitä “epäkohtia”. Varmaan voi tytölle ostaa astronauttiasun jos tyttö sellaisesta pitää, siinähän se on näytillä. Ja pinkkiä näytillä niille jotka sellaisesta tykkää. Eikö nyt pitäisi kuitenkin kuvitella että nämä asuthan olivat lapsihenkilöiden päällä, ei saisi tuollai alkaa nimittelemään tytöksi ja pojaksi. Ottaa päähän niin ettei veri kierrä.
Kannattaa huomioida että yleensä nää “someraivot” on ihan muutaman yksittäisen tai parhaimmillaankin jokusen kymmenen ihmisen “raivoa”, ainakin aina siihen asti että jossain kirjotetaan klikkiuutinen someraivosta ja sen jälkeen kommenttimäärä tuplaantuu kun kaikki valittaa että kaikesta sitä mielensä pahotetaankin. Tuossakin postauksessa on 68 kommenttia joista ainakin 13 on tullut tuon uutisen julkasun jälkeen ja joissa valitetaan tästä “someraivosta”.
MTV:hän ei uutisoi tuosta sen takia että haluaisivat erityisemmin ajaa sukupuolineutraalia agendaa tai kokisivat Stockmannin tehneen jotenkin väärin, vaan siitä uutisoidaan tasan sen takia että tuon kaltaiset uutiset kerää helvetisti klikkejä kun osa ihmisistä haluaa pöyristyä Stockmannin vanhahtavista asenteista ja toinen osa ihmisistä haluaa pöyristyä siitä mistä kaikesta kaikenmaailman feministit sun muut sukupuolineutraalisuutta ajavat tahot pöyristyvät.
Summa summarum, ei kannata masentua siitä että sukupuolineutraalius menis liian pitkälle, koska ei se mene vaikka parikytä satunnaista facebook-käyttäjä sitä mieltä onkin. Kyllä ne pojat saa vieläkin olla poikia ja tytöt tyttöjä.
No ihan varmasti juu, ja sen jälkeen sit on vuorossa pedofiilit.
Tässä tänä aamuna ärsyttävät asiat, liittyvät toisten huomioimiseen:
- Lentokoneessa (lomalento) oli useita ihmisiä, joiden mielestä on ok pelata kännykkäpelejä tai katsoa tabletilla elokuvia äänet päällä, ilman kuulokkeita.
- Onnibussissa oli teini, jonka mielestä oli ok puhua palattaa 2 tuntia omia asioitaan puhelimeen, niin että kaikki 10m säteellä kuulivat kaiken.
- Ennen vanhaan oli tapana, että muuttava ihminen ilmoittaa lähipiirilleen uuden osoitteensa. Nykyään niitä joutuu aina onkimaan.
- Työnhaussa moni firma ei vastaa hakemuksiin nopeasti tai ei jopa vastaa lainkaan. Noh, eipä tarvi tuollaisten firmojen kanssa asioida jatkossakaan millään tasolla.
Aah. Nyt kahvi alkaa vaikuttaa.
Helvetinmoinen jäätelöpäänsärky,jonka aiheutti saatanan kylmä olut.
Oikea käsi juntusmaisesti ihan paskana, kyykkäkyynärpää. Eilen illalla laskujeni mukaan 64 kertaa nakkasin karttua, tänään aamupäivällä punttia ja nyt kävin yhden pelin heittämässä. Parin ekan heiton jälkeen huomasi, että virhehän se oli. Ehkä kevyemmillä kartuilla olisi pystynyt, sellaisilla humanistimallisilla. Olkavarsi ihmeissään meikäläisen kuntopohjalla ja heittotekniikalla. Enemmän varmaan jälkimmäisen piikkiin.
Joku kommentoi jossain (en kuollaksenikaan muista missä) että työnhaussa työnhakija myy työtään ja työnhakijan on myytävä työnsä yritykselle uskottavasti ja otettava niin monta kertaa yhteyttä, että tarjoukseen tartutaan.
Mietin tätä hetken ihan validina pointtina, mutta sitten palasin taas todellisuuteen:
-firmojen rekrytoivat henkilöt eivät vastaa tiedusteluihin ja kun varta vasten soittaa niin “kiitos, että soitit” ja mitään muutosta ei tapahdu
Suomen työmarkkinoita vähän vieroksun tällä hetkellä, koska minua näin “koulutettuna humanistina” rehellisesti ärsyttävät seuraavat asiat:
-olen kuullut mm. että Keski-Euroopassa pelkästään yliopistotutkinto on jo asia, jota arvostetaan ns. sanotusti yksinään - vastaavaa ei voi sanoa Suomesta; koulutuksella ei tunnu olevan juurikaan merkitystä vaan työkokemus ajaa kaiken muun edelle - ensimmäisen paikan saaminen alalle kuin alalle tuntuu olevan vaikeaa
-omasta tutkinnosta voi syyttää vain itseään - maailman napaan asti, mutta jälkeenpäin on alkanut tuntua, että tutkinto onkin enemmän negatiivinen asia; jos hakee tehtäviä, joissa pärjää ns. vähemmälläkin tutkinnolla niin tutkinto saattaa jopa kääntyä sinua vastaan; sinua eivät kiinnosta tarjotut hommat, koska olet kouluttautunut pitkälle
Joku meidän koulutusjärjestelmässä ja työmarkkinoissa ei nyt tunnu natsaavan. Toinen asia, mikä itseäni ihmetettää on, että yrityksien sisällä eteneminen on Suomessa vähän sellaista, että se, joka painaa eniten on aika talossa. Eli sinun pitää tehdä tiettyjä tehtäviä tietty aika ennen kuin voit edetä tehtäviin, jotka vastaavat suunnilleen sitä, mihin oikeasti koet pystyväsi.
Työmarkkinoista on jäänyt ainakin minulle ns. paha mieli ja tässä toivoisin ehkä asennemuutosta myös työnantajien puolelta - en ainoastaan omalta puoleltani.
Lastenlääkäri: “Eivät nämä vauvojen mahataudit yleensä vanhemmille tartu.”
Juu ei vissiin tartu…
Olin menossa Ruutuun kattelemaan maalikoosteita eiliseltä ja avasin Ruudun. No, Ruutu ehdotti että katsoisin uutta Vili Vilperiä. Mielenkiinnosta menin katsomaan, että minkälainen tämä uusi Vilperi on, kun lapsuudessa tuli veijarin metkuja katsottua paljon.
Muuutta mutta… hyvin nopeasti kävi ilmi että sarjahan on vain tuhottu. Vilistä on tehty sellainen saamarin mikkihiiri, joka alkaa aina epäilemään että jotain pahaa on tapahtumassa, kun näkeekin arkkivihollisensa…
Valitettava harvoin onnistutaan tekemään hyvä uudisversio vanhasta lapsuuden suosikkisarjasta…
@Treppu nostalgia vie sinulta vielä hengen
Maailma muuttuu vinhaa vauhtia ja tästä ajasta on paha vielä sanoa, että menemmekö huonompaan vai parempaan suuntaan. Tieto on valtaa - ja nykyään tuntuu olevan liikaakin tietoa kaikesta. Kaikkia ohjelmia ja niiden vaikutuksia tutkitaan ja kun näin tehdään niin sisältöhän tuppaa kärsimään.
Kun katsoo oman lapsuuteni sarjoja - muumeja, vilpereitä yms. niin aika usein tulee tunne, että nykyaikana tuota ei saisi enää edes huumorilla sanoa - varsinkaan lapsille. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Yhdellä sanalla tiivistäen: 2000-luvun suurin vitsaus on tasapaistäminen. Ihmiset ovat olleet erilaisia niin kauan kuin ihmisiä on ollut olemassa - työmarkkinoita, lastenohjelmia, jääkiekkoa, viihdettä ja kaikkea vaivaa tauti nimeltä tasapäistäminen. Tasapäistäminen on myytti, joka ei koskaan toteudu. Ihmiset eivät muutu samanlaisiksi, vaikka kaikille tarjoiltaisiin samaa.
Osa nuorista tulee jatkossakin häiriökäyttäytymään, osa aikuisista tulee jatkossakin kärsimään elämänhallinan ongelmista ja tasapäistämällä koko maailma lapsuudesta aikuisuuteen ainoastaan tekee oikeista asioista vaikeita. Ihmisiä tullaan arvioimaan eri tavalla, koska olemme erilaisia. Niin oli 2000 vuotta sitten ja niin on vielä 2500-luvullakin.
Kapteenistamme Jukka “Juki” Peltolasta joidenkin käyttämä nimi “JuGi”.
Ei ole iso asia, mutta tällaista G-muotoa en missään enkä gosgaan ennen ole guullut gäytettävän samannimisestä gaverista. Eigä gugaan guitenkaan gapteenimme nimeä äännä g-girjainta gäyttäen.
Minä tuota viimeksi palstalla olen käyttänyt, niin lienen syyllinen mielesi pahoittamiseen. En tiedä johtuuko pääkaupunkilaistumisestani, mutta olen oppinut lausumaan kaikki suomenkielen aakkoset ja olen kuvitellut että Kapun lempinimi kirjoitetaan Jugi. Näin ainakin hänen oman ketjunsa avausviestissä. En tarkoituksella halua kellekään harmitusta aiheuttaa.