Autot

Onnittelut uuden auton omistajalle! Onhan se aina hienoa, kun tulee uusi auto. Vaikkei nykyään enää taida niitä suojamuoveja juuri päästäkään repimään. Ja se uuden auton tuoksu, kaikki hohtaa puhtauttaan jne. Pihaan kun ajaa, naapureita alkaa kertyä auton ympärille. Varsinkin miehillä riittää jutustelua. Kateellisiakin usein löytyy.

Kovin pienillä kierroksilla nuo uudemmat autot tykkäävät kulkea. Taloudellisuuttahan sillä haetaan. Muutenkin ovat niin hiljaisia, että itsekin joskus varmistaudun kierroslukumittarista auton käynnistymisen. :wink: Moottorin ääntä ei monasti kuule kuin kovassa kiihdytyksessä. Ennen oli aivan toisin. Luulen kyllä, että joskus tulevaisuudessa tulet hankkimaan automaattivaihteisen auton. On se vaan niin näppärä, ei tarvitse tarkkailla kierroksia! Mutta näillä mennään. Aika jännä tuo litrainen kone. Varmaan odotamme mielenkiinnolla kokemuksiasi tuosta “pannusta”. Eiköhän se täytä odotukset!?
Niin, oliks tämä malli SW vai joku muu??

1 tykkäys

Juu SW se on :blush: Ja meidän iskä onkin aina ollut automaattimiehiä ja exäkin oli, eli siitäkin kokemusta kyllä. Jos olisin skodaan päätynyt, niin siitä olisi itseasiassa tullut automaattiversio (oli tarjouksessa). Näissä Kian edition 7 malleissa taas ei ollut bensakoneille tarjolla automaattia, niin manuaali tuli.

3 tykkäystä

Älä usko sitä vaihdeneuvojaa. Varsinkin jos et halua nokkaketjuongelmia (vai onko toi hihnalla?). Vältä alle 2000 kierr/min jurnuttamista.

T: 1.2L Turbo

3 tykkäystä

Saas nähdä kuinka käy

Katohan vaan mitä Iltiksestä löytyi.
Kaveri nikkaroinut taas uuden näyttelyvoittajan ja se on päässyt oikein lööppiin.

3 tykkäystä

Ei tuo cruise katso auton ikää.
Omat autot molemmat viime vuosituhannelta ja niissä on molemmissa cruise.

1 tykkäys

Toinpahan vain esiin, että ei ole kaikilla autoissaan moista. Se väline kun tuolla toisessa ketjussa asetettiin jonkinlaiseksi ongelman ratkaisuksi ylinopeuspulmaan. Vaan se siitä nyt.

1 tykkäys

En millään tavalla syyllistänyt sinua kommentistasi.
Minäkin toin vaan kantani esiin.:slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Luulen kyllä että on aika pienestä kiinni, ettet oo joutunut ottamaan vakkarillista autoa. On se vaan varusteena yleistynyt niin paljon kun lähestytään 2010-lukua. Onhan sulla nyt ilmastointi ja ainakin edessä sähkölasit?? Sorry, jos utelen. Alkoi vaan kiinnostaa, millaisella varustelulla vähän vanhemmat Focukset oli… :slight_smile:

Jeh, nää kyllä löytyy (vaikka tsupparin puolelta klaseja ei auki saakaan, kun on laitevika).

Ties vaikka joku päivä vielä ajeltais kiinalaisella. Ei lainkaan mahdotonta…

Mikähän olisi Tampereella paras oikeasti helläkätinen ja osaava käsinpesua tarjoava autopesula? Tarkoitus olisi löytää hyvä vakkaripaikka minne viedä autoja peruspesuihin kun ei oikeen ite osaa ja pelkää naarmuja.

Mikäli homma hoituisi ruokatunnilla odottaessa ilman pitkiä varausjonoja tämä olisi ehdottomasti plussaa.

Keraamiset pinnoitteet on otettu Fix Teamissa Lielahdessa, mutta peruspesuista en kovin huolellista kuvaa saanut. Ja muutenkin vähän ongelmallisella suunnalla.

Mitä mieltä täällä ollaan esim. Hervannan Duon alakerrassa toimivasta pesulasta? Uskaltaako sinne viedä uuden ja oikeasti arvokkaan menopelinsä?

Tsekkaapa se Timanttipesu, Hepolamminkatu 24. Renkaita olen siellä vaihdattanut ja vähän kritisoinut kun ulkona mainostellaan hintaa, joka ei pidä paikkaansa. Mutta kun olen rengasjutuissa siellä poikennut, niin olen huomannut että autoja ne ihmiset siellä pesettää. Ja kun olen jutustellut kahvihuoneessa odotellessa pesuasiakkaiden kanssa, niin ovat kehdanneet jopa kehua. Poikkeepa siellä, ainakin ne hinnassa pesee ton Duon kellarin. Saman näköstä hommaa molemmissa. Uussuomalaiset touhuaa jne. Kokeile ja kerro!

Hienoa kun ihmiseltä löytyy intohimoa :grin:

https://www.lapinkansa.fi/vapaalla/hannele-kyosti-rakastui-istahdettuaan-teinina-ladan-konepellille-menetti-sydamensa-sille-ladalle-200973109/

4 tykkäystä

Kokemuksia Yaris Hybridistä? Tällä hetkellä ajossa vanha Mondeo, joka alkaa tulemaan tiensä päähän, tai no sitä se on ollut jo pari vuotta! :smiley: Tuollainen Yaris olisi ajatuksissa, koska tällä hetkellä ei ole tarvetta isommalle autolle ja sain tuossa varteenotettavan tarjouksen. Toki tuttuni, joka vastaa yritysmyynnistä Vantaalla, kehui sitä, mutta onkohan täällä ihan käytännön kokemuksia myös? Ideana siis uusi auto.

Olen pari päivää sellaisella ajellut. Kaupungissa tosi kiva pyöritellä ja voimalinja toimii upeasti. Moottoritienopeuksissa tulpaton mopo ja rengasmelua on.

Inside-lähteeni Toyotalla sanoo, että on erittäin luotettava.

Yhteenveto: Varmasti yksi parhaista pikkuautoista, ellei peräti paras.

5 tykkäystä

Tuo kaupunkipyöritys juuri koskee minua, koska valtaosa ajostani tapahtuu Kehä 3 sisäpuolella. Ja olen myös ymmärtänyt, että luotettava olisi. Vähänhän tuo on sisältö muovinen, mutta eipä tuon hintaluokan autolta liikaa voi vaatia. Kiitos vastauksesta! Ei tarvitse olla ihan yksin oman mielipiteen kanssa.

Kaikki Toyotat on luotettavia.

Auris Hybrid, jolla olen myös ajellut, tarjoaa hyvin vastaavan ajokokemuksen isommilla tiloilla. Toisaalta Yariksessa sisätilojen muunneltavuus on hyvä ja antaa pelivaraa, jos ei ole kaikki istumapaikat (4) täynnä ihmisiä.

@Labrys Puhe oli Hybrideistä, jotka ovat väitetysti erittäin luotettavia - Toyotan parhaita tässä suhteessa,

1 tykkäys

Tuttu vaihtoi Hyundai IONIQ:iin nyt keväällä kun vähän käytetyn löysi.
Teki valintansa kuulemma pitkälti alla olevan jutun perusteella.
Kovin on ollut tyytyväinen.

Verrattuna esim tupakansytytintä muistuttavaan Priukseen tämä on kerta kaikkisen tyylikäs peli.

Ja vielä kokemuksia Saksan autobahnalta

Ja jos et vieläkään usko niin meidän Kiiraa on uskominen