Autot

Hienoa kun ihmiseltä löytyy intohimoa :grin:

https://www.lapinkansa.fi/vapaalla/hannele-kyosti-rakastui-istahdettuaan-teinina-ladan-konepellille-menetti-sydamensa-sille-ladalle-200973109/

4 tykkäystä

Kokemuksia Yaris Hybridistä? Tällä hetkellä ajossa vanha Mondeo, joka alkaa tulemaan tiensä päähän, tai no sitä se on ollut jo pari vuotta! :smiley: Tuollainen Yaris olisi ajatuksissa, koska tällä hetkellä ei ole tarvetta isommalle autolle ja sain tuossa varteenotettavan tarjouksen. Toki tuttuni, joka vastaa yritysmyynnistä Vantaalla, kehui sitä, mutta onkohan täällä ihan käytännön kokemuksia myös? Ideana siis uusi auto.

Olen pari päivää sellaisella ajellut. Kaupungissa tosi kiva pyöritellä ja voimalinja toimii upeasti. Moottoritienopeuksissa tulpaton mopo ja rengasmelua on.

Inside-lähteeni Toyotalla sanoo, että on erittäin luotettava.

Yhteenveto: Varmasti yksi parhaista pikkuautoista, ellei peräti paras.

5 tykkäystä

Tuo kaupunkipyöritys juuri koskee minua, koska valtaosa ajostani tapahtuu Kehä 3 sisäpuolella. Ja olen myös ymmärtänyt, että luotettava olisi. Vähänhän tuo on sisältö muovinen, mutta eipä tuon hintaluokan autolta liikaa voi vaatia. Kiitos vastauksesta! Ei tarvitse olla ihan yksin oman mielipiteen kanssa.

Kaikki Toyotat on luotettavia.

Auris Hybrid, jolla olen myös ajellut, tarjoaa hyvin vastaavan ajokokemuksen isommilla tiloilla. Toisaalta Yariksessa sisätilojen muunneltavuus on hyvä ja antaa pelivaraa, jos ei ole kaikki istumapaikat (4) täynnä ihmisiä.

@Labrys Puhe oli Hybrideistä, jotka ovat väitetysti erittäin luotettavia - Toyotan parhaita tässä suhteessa,

1 tykkäys

Tuttu vaihtoi Hyundai IONIQ:iin nyt keväällä kun vähän käytetyn löysi.
Teki valintansa kuulemma pitkälti alla olevan jutun perusteella.
Kovin on ollut tyytyväinen.

Verrattuna esim tupakansytytintä muistuttavaan Priukseen tämä on kerta kaikkisen tyylikäs peli.

Ja vielä kokemuksia Saksan autobahnalta

Ja jos et vieläkään usko niin meidän Kiiraa on uskominen

Tämähän alkoi kiinnostamaan, vaikka autonvaihto ei olekaan edessä paitsi talvisin, koska minun BMW on aika kehno talviauto,
kesällä tosin verraton ajopeli. Pakkohan tuo on käydä ajamassa, kun hintakin on alle 30, vai onko? Ja varsinkin tuo kulutus tällaiselle viherhemmolle on ihan nannaa.

Jos ei ole vaihtoautoa rasitteena, niin kannattaa hakea/tuottaa hybridiauto Ruotsista. Sellainen missä on valmiiksi lohkolämppäri. Säästö voi olla useita tuhansia euroja ja samalla pääsee näpäyttämään Suomen turhaa autoverojärjestelmää.

1 tykkäys

Sitten on vielä KIA Niro, jossa on ymmärtääkseni sama tekniikka kuin Ioniqissa.

1 tykkäys

Etelä-Korealaiset autot on pärjänneet testeissä pahuksen hyvin.
Ja Saksassa ADACin tilastojen mukaan jättävät tien päälle todella harvoin.
Ovat tuossa tilastossa menneet sarjoissaan Toyotan ( = eli kaikkien muidenkin ) ohi.

Niillä on ilmeisesti tuotannossa modernimmat robotit.

1 tykkäys

Toki Ioniq/Niro ovat eri hinta- ja kokoluokan autoja kuin Yaris. Joskus auton pienuus on haluttava ominaisuus. Kolmen kympin päältä Tojolla on sitten Auris ja kun vähän vielä laittaa niin Prius.

Keväällä tuli 2 vuotta ja 30 000 km täyteen Auris Hybridillä, ei ainuttakaan vikaa josta olisi tarvinnut mainita huolloissa.
Keski kulutus n. 5,5 l aika raskaalla jalalla, vakkaria aina käyttäen ja nopeudet siten ettei pysty sakkoja kirjottaan kun mittarivirhe ja tutkan pakollinen mittausvähennys otetaan pois.
15tkm huollon hinta 165€ ja 30tkm 324€, halpaa ajoa ja vakuutus kaskolla n.600€ vuodessa. :heart_eyes:

3 tykkäystä

Rupes kyllä tuommoinen Ioniq kiinnostamaan. Sopis mulle kuin “nyrkki silmään”. :wink: Pääseeks tuommoista koeajamaan vain Länsi-Tampereella. Eiks Hatanpään kulmilla ole edustusta??

Suorituskyky kyllä tippuis nykyiseen verrattuna, mutta eiköhän tuommoisella ehtis. Ja jos ei ehdi, niin lähtee ajoissa. :slight_smile:

1 tykkäys

Nykyään jo ihan kelpo ja xDrivellä loistava.
Reilu 30 vuotta sitten kun ensimmäisen biimerin hankin niin se oli paska talviauto. Isolla P-kirjaimella.
318i jonka takaluukkuun piti tehdä kakkosnelosesta kehikko ettei ne talveksi lastattavat hiekkasäkit olisi liikkuneet.
Ilman tuota viritystä ei kevyen perän takavetoinen olisi tuskin liukkaalla kelillä liikahtanut edes tasamaalla.
Silloin oppi talvisin ennakoimaan liikennevalot siten ettei vaan olisi joutunut pysähtymään. Varsinkin jos vähänkin oli ylämäkeä.

1 tykkäys

Tarkoitatko sitä väliaikaista autoveroa joka täytti juuri 60 vuotta?:grin:

Ihan käsittämättömistä kulutuslukemista te puhutte.
Mää oon tottunu lukemiin 10 litraa sadalla ja siitä ylöspäin.:astonished:
Tämä siis yleisesti kaikille.

3 tykkäystä

Edelleen pidän hydridiä jota ei ladata täytenä dadana. Töissä yksi kaveri osti kenkälaatikon kokoisen hybridin, kulutus 5,5 l bensaa satasella. Mun 2011 citikka c4 vie 5,2 dieseliä ja yhden tutun uusi skoda farmari 3,2 satasella bensaa. Melko ympäristöystävällistä…

1 tykkäys

Juu, mulla menee maantiellä yli kymppi sadalla vaikkakaan en millään jenkillä ajele.

1 tykkäys

Huh mitä lukemia… mulla menee pääasiassa kaupunkiajossa n. 15 litraa satasella, tosin ajotapa ei ole välttämättä aina se taloudellisin. :slight_smile:

2 tykkäystä

Juu, ei ihan kaikki hae kulkiessa maailman pelastamista, taajamassa 13.5 sadalla.

Toki tästä voi tulla bannia jos 90-9-1 on sitä mieltä, että maailma pitää pelastaa :slight_smile:

Sori tympeä penseily :slight_smile:

1 tykkäys