Autot

Autovero siirrettäisiin poistotapauksessa aika pitkälti vuosittaiseen päästöjen mukaiseen verotukseen sekä polttoaineveroon, joten et hyötyisi tuosta mitään.

3 tykkäystä

Saitko tingittyä hyvin?

Tamperelaisen autokaupan epäillään syyllistyneen ulkomailla varastetuksi ilmoitettujen ajoneuvojen myymiseen.

Ihan pihalla näistä,kun en autoile kuin taksil ja nyssel

Jatketaan tähän ketjuun.
Moparin moottoreissa taitaa tosiaan virranjakaja samassa paikassa kuin BOP-moottoreissa?
Voortti on sentään osannut laittaa jakajan oikeaan päähän moottoria.:blush:

On aina hatunnoston arvoinen tapaus jos rodiin on laitettu joku muu kuin Chevyn 350.

Taisi olla joskus niin, että Chevyn 350 pikkulohkoa oli tehty yhtä paljon kuin kuplavolkkareita. Tjsp.

Virranjakaja tosiaan vähän heikossa paikassa, mutta sinänsä ei ongelma, koska pellin alla mahtuu kyllä useimmiten työskenteleen.

Jonkun samansuuntaisen urbaanilegendan olen kuullut.
Kuplavaolkkareita taidettiin valmistaa yli 21 miljoonaa kappaletta, jos en ihan väärin muista?

Niin…Mun mielestä ne ongelmat alkaa jo siinä vaiheessa kun Chevyn ostaa.:rofl::rofl::rofl:
Tosin mullakin on ollut yksi Chevy, mutta se oli 6,2 litraisella dieselillä.

Rouvalla oli Corvette ja se oli aivan sysipaska auto.
Se oli aina jostain rikki ja niin oli mun hermotkin.
Siinä vaiheessa kun takavalot häipyivät viimeisen kerran näkyvistä niin lähes pompin riemusta kun ei tarvinnut enää menettää hermojaan sen kanssa.

VTT:n robottiauto Marttiin voi törmätä nyt Hervannan suunnalla:

Ihan ok, kunhan Martti ei lähde yksin sekoilemaan Hervannan valtaväylälle.
Saattaa alkaa Marttiakin yskittämään siellä…:rofl:

1 tykkäys

Ainakin vielä noin kymmenen vuotta sitten pikkulohkoa sai uutenakin, GM:n varaosaketju Good Wrenchin merkillä ja valmistettu Meksikossa

Näyttäisi saavan vieläkin, jos tuollaista tarkoitit?

1 tykkäys

Edelleenkin ihmetyttää miten jenkit onnistuu ottamaan noin isosta koneesta noin vähän tehoja pihalle.

Eikä siinä vielä kaikki.:rofl:
Samankokoisesta moottorista voidaan puristaa ihan oikeasti paljonkin tehoa pihalle, kunhan se vaan kasataan erilaisilla osilla ja lisätään ahdin.

1hv/cid on jo hyvä lukema vapari Jenkki-veekasille.

Joo, kun noi edes pääsisivät lähelle sitä 1hv/cidiä.

No mä en toisaalta ole oikein ikinä tajunnut noiden tönäritankokasien viehätystä.

Kyllä niitäkin löytyy ihan vakiomoottoreistakin.

Minä tajuan. Maailman hienoimmat käyntiäänet.:star_struck::star_struck::star_struck:
Vaikka teholukemat eivät ole isot niin kyllä niistä ihan kivasti vääntöä löytyy.

2 tykkäystä

1 hv / 1 cid.

10 tykkäystä

Mä olen aina ollu enemmän Audin viisipyttyisten ystävä, mutta hienon näköisiähän nuo vanhat jenkit on.
Kyllä jotkut LS:t on ihan jees koneita…:wink:

Pirkka-Mersun vitoskoneet ovat mulle outoja.

Volvon vitoskoneet onkin sitten jo tutumpia.
Nyt kun olen ajellut muutaman viikon D5-moottorisella Volvolla niin onhan se mukava moottori.

Jos äänimaailmasta puhutaan niin kohtalaisen makea saundi tulee Subarun boxerikoneistakin.
Juu, älä vaan vertaa Kupla-Volkkariin missään nimessä.

1 tykkäys

Ollut välillä mielessä kallistua Uudenkaupungin autotehtaan laatutuotteeseen, mutta nyt on into hieman laantunut. Olen nimittäin katsellut telkasta sitä YLE:n sarjaa “Tehtaan sankarit”. No, proseduureilla ja testauksella se laatu varmistetaan.

Mutta ei se laatu Uudessakaupungissakaan automaattisesti tule vain sillä, että on taitavat ja vastuuntuntoiset suomalaiset tekijät. Ehkä ne tshekit, turkkilaiset tai meksikolaisetkin osaa siellä jossakin, kun vaan tuote ja raamit & menetelmät on kunnossa.

Joskus vuosia vuosia sitten käytiin tutustumassa Uudenkaupungin autotehtaaseen.
Silloin siellä kasattiin Samaroita.
Kysyin siltä hermannilta, joka meille tehdasta esitteli, heidän tekeleiden ja venäläisten tekeleiden laadusta ja eroista.
Kierrellen ja kaarrellen sain suhteellisen ympäripyöreän vastauksen.
Pointti kuitenkin oli että osat tulevat itärajan takaa ja niillä mennään.

Noi sankarityypit siinä sarjassa ei vaan tunnu kovin vakuuttavilta persoonilta. Suomen kielikin ja perusasiat heistä joillain on vielä aivan hakusessa. Jotenkin tulee mieleen, että jos nämä on niitä mestaritekijöitä, niin melkein jokaisesta on siihen hommaan. Jotenkin tuntuu rekrytointikynnys olevan aika alhaalla. Kai ne tehtävät osalla porukasta on siellä liukuhihnalla niin rajallisia, että ne on lähes jokaisen opittavissa. Toistoa vaan riittävästi, niin kyllä se siitä. Kaikkea ei robotitkaan sitten vielä tee.