Cheerleaderit Liigassa

Tässä on hyvä esimerkki siitä miksi tällaisen asian ympärillä keskustelu on perseestä. Toinen tuo asiaan näkökohdan esille, mistä ei ole keskusteltu. Toisella hirttää sitten kaasu kiinni ja vedetään mutkat suoriksi ja tehdään kahden markan keittiöpsykologianalyysi toisen näkökohdasta.

11 tykkäystä

Ehkä aika vahva ilmaisu tuo että ”hirtti kaasu kiinni”. Tai jos näin, niin menee keskustelu vaikeaksi, jos vasta-argumentteja ei voi esittää ilman tällaisia kehystyksiä.

@Hazard:in heitto ei ollut mikään vasta-argumentti, vaan yritys laittaa sanoja suuhuni. En väittänyt yhtään mitään - totesin vain yhden asiakassegmentin näkökulman tähän kysymykseen.

Tapparallahan on cheerleadereihin pitkät perinteet. Taisi olla Mikko Westerberg joka toi Tappara tytöt katsomoon luomaan tunnelmaa.

1 tykkäys

Tietynlaiset ihmiset kokee muutoksen uhkana ja jopa hyökkäyksenä. Jotain ollaan nyt viemässä heiltä pois ja sitä oireillaan.

3 tykkäystä

No olen kyllä eri mieltä tästä. Sää perustelit kannustustyttöjä (tai näin tulkitsin) sillä, että lapsetkin tykkää, mikä tekee perheelliselle paremman asiakaskokemuksen. Siihen @Hazard että ei kai lapset voi olla peruste pitää tuota traditiota yllä, mikä piti (minusta) sisällään helposti havaittavan kysymyksen arvoista ja arvojärjestyksestä. Molemmat ihan relevantteja pointteja, jotka liittyvät aiheeseen.

Näin kai tätä yhteiskunnallista keskustelua käydään? Tai siis ainakin minusta maltillinen polemisointikin on sallittua, jos tuo esiin toisen kommentissa olevat tai sinne oletetut ajatusrakenteet.

Edit-lisäys: Molemmilla relevanteilla pointeilla tarkoitin sekä @ljpp että @Hazard pointteja.

2 tykkäystä

Tykkäävät myös maskoteista, leikkipaikoista, viuhkoista ja hodareista. Osa lätkästä. Joten cheerleaderit on pakko olla?

2 tykkäystä

Joo muistan hyvin Tappara-tytöt stetsoneissaan. Tai ainakin mielikuva on, että “sombrerot” päässään he olivat.

Eikä ollut tarkoitus laittaa sanoja suuhun. Puhumattakaan että olisin jotain vasta-argumentoinnut. Mutta ihmettelen vaan että tähän keskusteluun nostit niin pontevasti lapsinäkökulman. Onko se nyt oikeasti jotenkin relevantti pointti cheerleader-kysymyksessä. Jos on niin ok.

Minusta @AWennstrm vastasi heittoosi juuri sopivasti.

1 tykkäys

No ajattelinkin, että ihan kuin olisin joskus nähnyt pyramideja tehtävän myös Hakametsässä. Kuvittelin, että muistikuvani liittyvät erätauolla tapahtuneeseen esitykseen tms. mutta olikin siis yleisempi ilmiö. Itse en ole koskaan ns. oheistoimintaan juuri kiinnittänyt huomiota.

Harmi, kun taitavammat lajin edustajat vietiin pois.

Minkä takia cheerleaderit eivät saisi olla hallissa? Mitä se on keneltäkään pois, että he ovat siellä? Haluavat harrastaa ja esiintyä, niin tämä on nyt sitten valtava ongelma?
En ymmärrä ihmisiä aina ihan täysin ja tämä on taas sellainen hetki…

25 tykkäystä

Aika kaksinaismoralistista keskustelua. Täällä alkoi joukkopaheksuminen saman tien mutta peleissä puolet porukasta vahtaa tyttöjä aivan tohkeissaan. Onhan tämäkin toki asia jota on muodikasta ja poliittisesti korrektia paheksua.

En ole lausunut mitään tällaista, eikä minulla ole asiasta oikein mielipidetäkään. Jos Sparkling yhtäkkiä hallista katoaisi, niin en välttämättä pienen ajan kuluttua asiaan kiinnittäisi enää huomiota.

En myöskään tykkää siitä kuinka heitä pidetään strippareina ja luodaan mielikuvaa jossa limaiset setämiehet tuijottelevat perseitä. Tämä ei vastaa totuutta.

Tapparalla on hyvä tanssiryhmä Sparkling Stars. Osaavat hommassa ja toki ovat myös viehättäviä. Heillä itsellään näyttää olevan hauskaa ja se välittyy. Olen pari sanaa joskus ryhmän edustajien kanssa vaihtanut. En tiedä millainen diili heillä on Tapparan kanssa, mutta eivät näytä hallilla väkisin töissä olevan – tätä samaa toi esiin Red Cats edustaja. Jossain paskassa El Classicossa ovat ainoat hymyilevät hahmot hallilla.

Ei tämäkään asia ole mustavalkoinen.

25 tykkäystä

Eikös Tahko Pihkala sanonut sanonut aikanaan, että parempi että nuoret ryyppää ja pelaa pesäpalloa, kuin pelkästään ryyppäävät.

Tähän sopisi varmaan, että parempi että tytöt/naiset tanssii jäähallissa vaatteet päällä kuin ilman Punaisessa Lyhdyssä.

6 tykkäystä

Kyllä minä tykkään naisia katsella, mutta jääkiekko-otteluun menen katsomaan ensisijaisesti miehiä. Miehiä kentällä. Mun mielestä siinä ei ole mitään kaksinaismoralistista, että vaikka naisia nautinkin katsella, niin cheerleaderit ei mun mielestä tuo oleellista lisää tapahtumaan, vaan osaltaan toisintaa epätervettä sukupuolten välistä asetelmaa yhteiskunnassa.

3 tykkäystä

Lopetatko peleissä käymisen jos Tappara päättää poistaa cheerleaderit ottelutapahtumistaan?

• Kyllä
  • En

0 voters

Ei tämä ole valtava ongelma, mutta yksi sellainen jännä ja jännitteinen (pieni) ilmiö, missä just nyt ajan hengen muutos näkyy.

Tämä sitten taas on toisille jotenkin herkempi asia kuin toisille. Kaikilla on tähän syynsä, mielipiteestä riippumatta.

Mennyt, tuttu maailma väistyy pala palalta. Uusi ja enimmäkseen tuntematon tulee tilalle. Mitä vahvempi tontti on ollut siinä vanhassa, sitä enemmän uusi huolestuttaa. Ja toisin päin.

Näin mää tämän näen. Cheerleadereista mielipiteeni on sellainen kiihkoton peukku alaspäin, eli joutaa poistua jäähalleista, ei haittaa. Itse asiassa samalla ovenavauksella voisivat poistua rasismi, misogynia ja kaikki muu huono meininki, vaikka eivät tanssityttöihin suoraan liitykään.

8 tykkäystä

Kyllähän tuolla välillä on aika vastenmielisiä ja erittäin kiusallisia tilanteita on ollut, kun vanhat ukot seuraa katseella noita cheerleadereita ja kommentoi vartalon muotoja. Ei minusta mikään tarpeellinen ilmiö jääkiekkopelissä.

1 tykkäys

En tiedä mikä tämä strippariväite on (missä tämmöinen?), enkä oikein tiedä onko mielikuva setämiehistä mikään oikea ongelma. Tai kuitenkaan kauhean vääräkään. Jos ei oikeasti käyttäydy kuin limainen setämies, niin mitä konkreettisia ongelmia voi syntyä?

3 tykkäystä

Eihän täällä “paheksuta”, kuin IFK:n päätöstä.

Ei millään pidä paikkaansa, että puolet peleissä “vahtaa” tyttöjä tohkeissaan. Ja jos edes pieni osa “vahtaa”, niin siinä on jo hyvä ja perusteltu syy mennä eteenpäin ja vaihtaa cheerleaderit johonkin muuhun.

2 tykkäystä

Tepsin päätös poistaa Cheerleaderit ja osallistua prideen ei ole varsinaisesti ainakaan uusilla katsojilla hallia täyttänyt. Turussa tuntuu huomio kohdistuvan ihan muualle kuin halliin kiekko tapahtuman aikaan.

4 tykkäystä

Jos cheerleaderit lopetetaan ja eivät ole enää jääkiekkopeleissä, niin jääkiekon seuraaminen loppuu siihen paikkaan…Ei niitä hikisiä äijiä kentällä viitsi katsoa, jos ei ole jotain naiskauneutta vihtomassa lämpöä katsomoon. Ugh…olen puhunut.

3 tykkäystä