Christian Heljanko

Ei ole kyllä ollut heljangosta kiinni tämä homma. Ollut kyllä erittäin kovassa vireessä.

2 tykkäystä

Minä ainakin nostan kädet pystyyn virheen merkiksi. Olen usein sanonut ettei Heljanko ole voittava maalivahti. Näissä peleissä hän on sitä ollut ja todella vakuuttavalla tavalla.
Toivotaan että tämä jatkuu.
Oliskohan tää tarvinnu laittaa sinne idiootti osastolle.

8 tykkäystä

Heljangon taso riitti jo viime pleijareissakin 2019 ja ei kaaduttu Heljankoon vaan moneen muuhun asiaan. Silloin HPK pyyhki lattiaa kaikkia vastaan.

Helkku antaa mahdollisuuden voittoon ja hienoja koppeja napsinut KalPaa vastaan.

13 tykkäystä

Heljanko on aina nostanut tasoaan pudotuspeleissä joukkueesta riippumatta. Lekissä pelit jäi neljään mutta yksin sen sarjan joukkuetta kannatteli.

3 tykkäystä

Oma suhtautuminen Heljankoon on kyllä jotenkin ristiriitainen.

Aivan käsittämättömiä torjuntoja pudotuspeleissä ja ilman Chrisua oltaisiin tänä keväänä jos nyt ei Ilveksen kanssa Tammelantorilla auringosta ja kahvista nauttimassa niin aika sillassa KalPan kanssa. Eikä ole ensimmäinen kerta.

Toisaalta taas kääntäen sellaista samanlaista luottoa kuin taannoisiin mestarivahteihin ei oikein löydy, vaan takaraivossa jyskyttää ja mietityttää että kiekko lipsahtaakin hetkenä minä hyvänsä sieltä kainalosta helposti sisään kesken momentumin ja tilanne kääntyy päälaelleen.

Tietysti siinä vaiheessa kun yhtäkään köykäistä maalia kainalosta tai viivasta ei mene, niin Heljanko ei pelaa enää Tapparassa, vaan nostelee kannua Boston Bruinsissa tai vähintään Avangard Omskissa. Ehkä se mestarivahdin myyttinen asema syntyykin aina vasta jälkijättöisesti (Tomi Karhunen) tai Tapparan merittien jälkeen (Juha Metsola).

Ehkä siis korjaan oman asenteeni, lopetan miettimisen, haen kaupasta muutaman matsioluen ja annan täyden luoton Heljangolle. Näillä esityksillä hän jos joku on sen ansainnut.

7 tykkäystä

Heljanko on show-mies. Always leave them wanting more.

12 tykkäystä

Täällä taidettukin mainita, että Chrisu on vielä kovin nuori veskari. Kehittynyt huimasti Tapparassa ja kehittyy edelleen koko ajan. On varmaan huippukunnossa “paremmissa” sarjoissa muutaman vuoden päästä. Toivottavasti jatkaa vielä meillä.

1 tykkäys

Paljon on mies kehittynyt. Toivottavasti jatkaa meillä ja ilmeisesti jatkaakin. Tykkään. Ja ihan vilpittömästi pakko on miestä kehua. Oli viime vuosina kyllä todella epävarma ja jokainen kuti mikä tuli kohti niin pelotti, mutta nykyään on mies paikallaan ja kehittyy vielä lisää. Eikä pelit jää hänestä kiinni.

7 tykkäystä

Täytyypä kehua Heljankoa taas ja olen yks niistä joka on antanut negatiivisia lausuntoja Heljangosta no tosin myös kehunut

1 tykkäys

Mä en oo Helkkua haukkunu. Luottanut ja kova on meillä mokke!!!

2 tykkäystä

Onneksi meillä on Helkku eikä Kilpeläinen joka imuroi joukkueensa kesälomille! Ei vaan kovien torjuntojen kera voi sitten tulla niitä helppoja.

Heljanko kyllä hyvässä vireessä ja alkaa todenteolla kantaa hedelmää.

1 tykkäys

Omissa ajatuksissani Heljanko syöksyy parhaillaan kohti C-kulman Ketään ei jätetä yksin-kylttiä, samalla taustalla kuuluu rytmikäs huudon remakka “Heljanko, Heljanko…”

10 tykkäystä

Karri Kivi sanoi hyvin, että välierät.ei jää Heljangosta kiinni, mutta sen jälkeen pitää voittaa vastapään kollega

Jatkossa haaste kovenee, mutta Heljanko voitti kokeneen Kilpeläisen varsin selkeästi.

26 tykkäystä

Joo, haaste kovenee, ehkä. Kuitenkin ehkä tän vuosia kestäneen Via Dolorosan jälkeen voitais nyt hetki vaan hengähtää ja olla tyytyväisiä. On sen verran monen osoittanut tälläkin palstalla olleen väärässä. Vain voittajat muistetaan joo, mutta tarinoita urheiluun ja Tapparaan mahtuu ja Heljanko on todella hieno sellainen.

19 tykkäystä

Olen kritisoinut aiemmin, ja silloin mielestäni aiheesta.

Juuri nyt ei voi muuta kuin kehua.
Toivon todella, että pystyy pitämään tämän loistavan tason.
Olisi hieno homma sekä Heljangolle itselleen että joukkueelle ja faneille.

5 tykkäystä

Tuskin täällä kukaan kokee kritisoineensa esimerkiksi Heljankoa aiheetta. Enemmän kyse on siitä, ettei se p*ska automaattisesti lentäisi mv:n niskaan, vaikka siellä muutkin mokailee. Ja että ymmärrettäisiin se kasvu urheilijana, jääkiekkoilijana ja ihmisenä, siihen monelta osin perustuu Tapparan nykyinen menestysputki ja Heljanko on hyvä osoitus siitä, kuinka organisaatiossa kyllä tunnistetaan ne, kenen kanssa kannattaa jatkaa ja ne, kenestä kannattaa luopua.

10 tykkäystä

Muistan kuitenkin lukeneeni palstalta myös aivan suunnattoman määrän aiheetonta kritiikkiä. Joku sitä on siis tuottanutkin, en muista kuka enkä aio kaivella. Yleismeininki meni pahimmillaan siihen, että odotettiin sormet näppäimistöllä, että vastustaja jonkin maalin tekisi. Jokainen meni Heljangon piikkiin. Noitajahtiin syyllistyneet tietävät itse varmaan.

Kasvua on tapahtunut, en kiistä.

11 tykkäystä

Itsekkin olen kritisoinut ja varmasti ainakin osittain aiheesta, mutta olen myös muistuttanut usein Helkun iästä ja suuresta potenttiaalista. Tämän kauden osalta ei voi muuta, kuin kehua tätä huimaa tason nostoa, joka on kokoajan kytenyt siellä kaiken ylipelaamisen, sijoittumisen ja räpiköinnin taustalla. Tämän kauden aikana ei ole oikeasti voinut, kuin kehuja antaa! Mutta monelle tuntuu vieläkin se yksi helppo silloin tällöin olevan punainen vaate. Niitä sattuu jokaiselle ammattimolarille. Mies alkaa olla pikkuhiljaa molari parhaassa iässä ja suuri steppi otettu eteenpäin. Toivotaan nyt tosissaan, että meillä jatkaa. Voi hyvinkin mahdollisesti ensi sesongilla olla Liigan paras veskari :+1:

6 tykkäystä

Jotenkin itselle tämä Heljangon tasonnosto tuntuu samalta kuin mitä tapahtui Domin kohdalla. Mielenkiinnolla odotan loppukauden pelejä.

4 tykkäystä

Mielenkiinnolla odotan minäkin ja toivon sydämeni pohjasta että Chrisun taso ei notkahda.

# Nimi Joukkue PO A V T H TO PM NP KA T% M S P R V%
1. Heljanko, Christian Tappara 4 265:56 3 - 1 102 7 1 1,58 93,58 0 0 0 0 75,00
2. Rybár, Patrik Kärpät 4 191:08 2 - 1 88 8 0 2,51 91,67 0 0 0 0 66,67
3. Mäkiniemi, Eetu Ilves 5 297:49 1 - 4 162 15 0 3,02 91,53 0 1 1 0 20,00
4. Bartosak, Patrik Pelicans 4 235:51 2 - 2 96 9 0 2,29 91,43 0 0 0 25 50,00
5. Kilpeläinen, Eero KalPa 4 262:29 1 - 3 90 9 0 2,06 90,91 0 1 1 0 25,00
6. Tuohimaa, Frans HIFK 3 205:26 3 - 0 70 8 0 2,34 89,74 0 0 0 0 100,00
7. Lehtinen, Lassi Lukko 3 180:00 3 - 0 45 6 0 2,00 88,24 0 0 0 0 100,00
8. Karejev, Andrei TPS 4 237:33 2 - 2 76 11 1 2,78 87,36 0 0 0 0 50,00
9. Annunen, Justus Kärpät 2 128:33 0 - 2 37 6 0 2,80 86,05 0 0 0 0 0,00
10. Hovinen, Niko Sport 2 120:00 0 - 2 42 7 0 3,50 85,71 0 0 0 0 0,00

Jos Tepsi lähettää Pelikaanit kesälomalle, niin vain Chrisun torjuntaprosentti playoffeissa yli 90%. :flushed:

7 tykkäystä