Joskus se oppi tulee vaikeemman kautta. Tilanne on mikä se on ja näillä on kauteen lähdetty. Katsoisin sen 10 peliä lisää ennenkuin alkaisin edes murehtimaan tätä, oppirahat on joskus kovia mutta ne on maksettava.
Tottahan toki se luottamusta kasvattaa kun tietää että siellä on joku Hasekki (Hakametsän tai se toinen) tolppien välissä, mutta kyllähän ne pelilliset ongelmat on nyt jossain ihan muualla kun Heljangossa, eikö?
En näe tässä itse yhtään mitään paniikkinappulan paikkaa.
Jotkut ne jaksaa puolustella jne. Joo ei täysin mennyt tänäänkään mikään Chrisun piikkiin. Ja on ollut tasoa “ihan ok”.
Mutta on ollut odotettua suurempi pettymys näin alkuun. Parantaa varmasti, mutta milloin ja parantaako riittävästi. Se jää nähtäväksi
En tiedä miksi viestiäni lainasit. Mutta jos koitit vastata tolla viestiini, niin pointti oli se että on ollut vain “ihan ok”. Parempaa suoriutimista viime kauden jälkeen varmaan odotti moni.
On kyllä pahaan paikkaan siinäkin mielessä Heljanko joutunut, että nyt
varmaan Tappara-kiekkoa seuranneet ovat huomanneet kuinka hemmetin kova
maalivahti Domi oli ja pitää noin isoja saappaita täyttää.
Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen, kun näitä nuorempia kavereita peluutetaan
ja annetaan vastuuta. Tämä ei ole aina ollut Tapparassa itsestäänselvyys.
Heljangon vahvuutena pitäisi olla tuo sivuttaisliike. Enkä nyt väitä, että tuollaiset tämän päivän kaltaiset 2vs0- ja 2vs1-tilanteet pitäisi aina napsia. Muttei ollut niissä edes lähellä torjuntaa. Onneksi siellä pitäisi olla kokenut mentori tukena ettei itseluottamus ihan täysin katoa.
Silloin kun Hrachovina aloitti ykkösvahtina joukkue edessä oli myös aika erilaisessa tikissä ja lennossa kuin nyt. Kova ja vaativa on paikka Heljangolla, mutta oppeja, kokemuksia kaikesta ja eteenpäin tosiaan vaan.
Ja kyllähän tämä peli nyt oli puolustuksellisesti karmea, helpoiksi ja rauhallisiksi ei maalivahdin olosuhteita ainakaan tehty.
1 tykkäys
ProTappara
(”Joskus kannattaisi olla hiljaa.”)
355
Yksi juttu tuli vielä mieleen. Mailapeliä on kehuttu, mutta minun silmiini rännikiekkojen pysäyttäminen ei ainakaan tänään ollut vahvuus. Itse lasken tuon myös mailapeliksi ja jos se ei toimi, niin se tuottaa puolustajille aika paljon lisähaasteita.
Tällä hetkellä Heljanko ei näytä voittavalta maalivahdilta, lieneekö nuoren miehen itseluottamuksessa särö, kun koppi ei ole tarttunut halutulla tavalla. Tappara ei nyt varsinaisesti kaadu Heljankoon, mutta ei Heljanko myöskään näytä voittavan vastapäädyn veskaria. Ei Ainakaan tällä hetkellä…
Sellasta tiettyä sähäkkyyttä Heljangon otteista puuttui tänään. Ei ollut sillä lailla kylmän viileästi pelin päällä mitä viime kauden matseissa.
Eipä kyllä oma puolustuskaan antanut tänään mahdollisuutta voittaa, joten niin pitkään kuin viisikko perseilee Chrisun edessä niin en lähde ukkoa heittämään bussin alle.
Pakkien täytyisi vähän autella - kyllä. Keskiviikkona kahdesti pääsi puhtaaseen 2-1 hyökkäykseen Lukko, toinen oli jo lähellä 2-0 hyökkäystä. Niistä maalit. Sitten Kemiläinen päästää Keräsen kiertämään maalin eteen ja siitä kiekko sisään.
Tänään taas ekassa erässä Rantakari lopettaa kesken ja jättää vastuksen mailan vapaaksi ja tuo saa tuupata tyhjiin. Mäntylä työntää kolmannessa erässä ohittavan pelaajan päälle. Kyllähän tuolla on vähän kitkeriä maaleja maalivahdille. Heljanko on kyllä silleen ihailtavan rauhallinen, ettei oo alkanut pelaajille huutaa. Jos tuolla olis Larmi maalissa niin olis kyllä omat saanut kuulla kunniansa pari kertaa.
1 tykkäys
Kahvanaama
(-Sry about the sticky kalvo`s here-)
364
Mikään maaleista ei mun mielestä mennyt tänään Heljangon piikkiin. Tänään mailapelaaminen ja maalilta ulostulo oli vähän epävarmaa. Tosin luin aikasemmista ketjuista että tämä on ollut Heljangolla normaalisti paljon parempaa. Ei viedä kaveria vielä ristille keskustorille, hyvin pelattu tänäänkin minusta! Silti ehkä laittasin bäcksin huomenna askiin tuntuman vuoksi
Sen verran katsoin hailaitit, että kyllä nuo mielestäni menevät pitkälti löysän puolustuksen piikkiin. Aika paljon meille tehdään maaleja niin, että heitetään viivasta kiekko maalille ja me ei saada siivottua maalin edustaa ja peitetää moken työskentely.
Tuossa yhdessä muuten Gymer tai joku sellainen ajaa tahallaan Heljangon päälle. Hyppääkö vielä varmuudeksi? En viitsi tarksitaa enää.
Muuten en Heljankoon ota nyt kantaa, kun en ole yhtään peliä nähnyt.
Me on tässä päästy vähän tottumaan kv-tason maalivahtipeliin, joka on pelastanut monta pakkien tunarointiakin. Edelliset kassarit pelaavat nyt idässä tai lännessä.
Toistaiseksi meillä on tällä kaudella ollut vain korkeintaan ”normaalia” maalivahtipeliä, muutamalla helpolla maustettuna, mutta ei pelejä yksistään voittavaa.
Syy sarjasijoitukseen ei ole maalin suulla, mutta tätäkin osa-aluetta pitää parantaa ennen kevättä.
Kahvanaama
(-Sry about the sticky kalvo`s here-)
368
Kyllä ollaan varmasti totuttu ja vaatimustaso on tietty korkea. Silti se puolustus ei saisi tuolla tavalla vuotaa ylivoimaisia hyökkäyksiä maalin eteen / jättää mailaa vapaaksi. Mä väitän että noita maaleja tänään ei olisi juuri kukaan voinut torjua. (Tämä päivä siis)
Melkein sama kun pääsisit puttaamaan minigolf kentällä läheltä sisään.