COVID-19: Tapparan korona-positiiviset juniorit harjoittelemassa 22.03.2021

Tappara on nyt poliittisestikin tällä hetkellä helppo maali. Kritisoimalla jääkiekkojoukkuetta ei leimaudu mihinkään suuntaan.

1 tykkäys

Paha oli virhe, mutta eikö tämä nyt ole jo vähän kun ampuisi itseään jalkaan velloa asiaa joka on tapahtunut, virhe myönnetty ja syylliset/syyllinen ilmoittautunut.
Odotetaan rauhassa mikä on hallituksen/ hpj Penttilän ulostulo asiassa. Sieltä se tuomio jaetaan vastuuhenkiilöille jos aiheelliseksi katsotaan. Tai käsitellään sisäisesti.
Ulkopuoliset seuraamukset sitten liigalta tai poliisitutkinnasta, kun on asiallisesti käsitelty myös Tapparan vastineet asiaan.

Edit: onko mahdotonta lyödä ketju säppiin kunnes jotain uutta keskusteltavaa ilmaantuu, tällä hetkellä pyörii samaa ympyrää -eikä ainakaan millään tavalla ole seuralle eduksi pitää asiaa täälläkään pinnalla…

3 tykkäystä

Olen samaa mieltä, että asia pitää käsitellä sisäisesti, mutta se kannattaa hoitaa nyt nopeasti. Itse tekisin jo nyt sellaisen johtopäätöksen, jos itselläni olisi pää pölkyllä, että seuran työrauhan takaamiseksi irtisanoutuisin itse. Tästä nyt kuitenkin jää tahra sponsoreiden mieleen ja sitä ei kukaan halua. Minusta näissä asioissa pitää olla nollatoleranssi. Puhutaan nyt kuitenkin aiheesta, joka ravistelee koko yhteiskuntaa.
Minusta on ollut hienoa, että asiaa on täällä käsitelty fanien keskuudessa. Minusta se ei oman pesän likaamista vaan kertoo siitä että osataan arvostella myös omiemme virheitä.
Tapparan kannattaisi ottaa muutenkin avoimempi tapa tiedottaa asioista. Tappara ei tähän kaadu, mutta pienen tarhan se ehkä jättää kilpeen ainakin vähäksi aikaa.

3 tykkäystä

Itse olen jo Ruudun ajoista boikotoinut ja vältellyt Sanoman tuotoksia. Jätän THF:t kuuntelematta ja pyrin välttämään IS:n urheilulinkkien napsuttelua. Välillä mieli on heikko ja unohtanut periaatepäätöksensä, mutta THF:ää en ole kuunellut moniin vuosiin.

Rantasella on selvästi patoutunutta vihaa Tapparaa ja Rautakorpea kohtaan, kun meno pysyy samanlaisena vuodesta toiseen. Sanomalle tämä kelpaa, kun Rantasen kirjoitukset tuovat enemmän klikkauksia kuin he menettävät ja tämän lisäksi tuovat pöhinää heidän lehtien sivuille.

5 tykkäystä

“Tilanne on nyt se, että jos jatkossa ilmaantuu vähänkin tämänkaltaiseen virhearviointiin viittaavaa toimintaa, tulemme purkamaan urheilujohtajamme työsopimuksen”

"Rikkoiko Rautakorpi koronaturvallisuusohjeita jo ennen maanantain tapahtumia?

– Minulla ei ainakaan ole sellaisesta mitään tietoa. Mitään sellaisia epäilyksiä ei edes ole esitetty, Penttilä linjaa."

Toivottavasti Penttilä ei lue Aamulehteä. AL kun kirjoitti karanteenissa olevien reenivuoroista.

8 tykkäystä

Ja Sanoma/IS sai tästä ison skuupin, jolla pääsee murjomaan kilpailijalle menettämäänsä Liiga-tuotetta.

4 tykkäystä

Onko tämä nyt sitä Paavo Väyrysen lanseeraamaa kuuluisaa mediapeliä?

1 tykkäys

Onko tästä Aamulehden jutusta jotai varmuutta? Et näitä treenivuoroja ois ollut. Luulis, et tästäkin ois perseet revitty jo pitkin mediaa monta kertaa.

Aamulehden lisäksi noista on maininta esim tämän ketjun avausviestissä olevassa IS:n jutussa. AL:n jutussa erikseen mainittiin kuinka kyseenalaisia ja väärin nuo ovat, vaikka eivät lakia rikokkaan kuten eristyksen tapauksessa. Koronaohjeita rikkovat kyllä selkeästi.

1 tykkäys

Eiköhän juuri tuollaiset huhut ja spekulaatiot juuri tutkita Liigan osalta perinpohjaisesti

Toki huhuthan ovat vain huhuja, ne pitää näyttää toteen.

1 tykkäys

Ok, kiitos. Itsellä vähän maku mennyt koko juttuun, niin jäänyt seuraaminen vähemmälle.

Ei hyvä.

Kun maku häviää kannattaa käydä testissä :wink: Koronaan alkaa olla joo mitta täys.

5 tykkäystä

“Tilanne on nyt se, että jos jatkossa ilmaantuu vähänkin tämänkaltaiseen virhearviointiin viittaavaa toimintaa, tulemme purkamaan urheilujohtajamme työsopimuksen. Uskon vahvasti, että Rautakorpi otti tästä jo opikseen, eikä sellaiseen ole tarvetta.”

Penttilän kommentti.

5 tykkäystä

Ehkä olennaisempi - tällä on vaikutusta operatiiviseen johtamiseen. Jatkossa asia on Aron vastuulla. Tämä tarkoittaa sitä, että jos uusia rikkomuksia tulee on myös toimarin pää pölkyllä.

PENTTILÄN mukaan Tappara myös karsii urheilujohtajansa toimivaltaa. Jatkossa Rautakorpi ei enää päätä siitä, miten Tapparassa suhtaudutaan koronaepidemiaan liittyviin ohjeistuksiin ja suosituksiin. Käskyt tulevat Penttilän mukaan jatkossa ylempää.

– Tarkoituksena on, että kaikki epidemiaan liittyvä siirtyy toimitusjohtajamme vastuulle, Penttilä sanoo.

7 tykkäystä

Aron on nyt viimeistään myös hyvä ottaa selvää mitä koronaan liittyvät toimintatavat tarkoittaa. Ne ei meinaan ole ollut ihan hallussa kommenttien perusteella.

3 tykkäystä

maitopurkki oli kaatunut pöydälle, selittelyille ei ollut sijaa

En lue kriisiviestintää kuin piru Raamattua, mutta (ja mutta-sanan jälkeenhän kaiken edeltävän voi kumota) joku ilkeämielinen voisi kysyä, että eikö pahempi asia ollut kuitenkin sen maitopurkin jääminen pöydälle happanemaan?

2 tykkäystä

Samaa mieltä olen ja vahvasti. Oli itse asiassa hyvä, että tämä asia tuli nyt esiin. Se pakottaa Tapparaa terävöittämään otettaan ja olemaan tarkempi.

Viime aikaisia tapahtumia kuvaa jonkinlainen ylimielisyys. On kuviteltu, että voidaan touhuta mitä tahansa.

3 tykkäystä

Penttilän kommentti:

– Rautakorpi on ollut tosi tarkka näissäkin asioissa. Hän on jatkuvasti selvittänyt, että missä menee kulloinkin terveysviranomaisten asettama raja esimerkiksi harjoittelun suhteen. Olen yrittänyt viestiä, että tällä kaudella kunnianhimo ei saa ajaa pelaajien turvallisuuden edelle, mutta ehkä minun olisi pitänyt olla viestinnässäni vieläkin terävämpi.
https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000007880796.html

Tummennetun sanan takia en mistään hinnasta antaisi monoa Rautakorvelle, sillä tekee todellakin kunnianhimolla Tapparan eteen töitä ja pelaajien kehittämisessä, vaikkakin nyt on tapahtunut selvä virhearviointi josta ottaa opiksi. Eli seison Rautakorven takana.

38 tykkäystä

Aamulehden jutussa mainittiin, että koko jäähalli desinfioitiin harjoitusten jäljiltä. Menikö vähä överiks vai valehteliko joku? Rautakorven mukaan pelaajat tuli ulkoa suoraan jäälle ja jäältä taas ulos ja kotiin. Minkä ihmeen takia olis pitäny koko jäähalli desinfioida, varsinki ku oon nähny jotain tutkimuksia, että pinnatkaan ei niin hyvin välittäis/säilyttäis koronaa ja nää kaks pelaajaa ei edes käyny juur missään. Kädetki oli ehkä kiinni mailassa kokoajan. No parempi virsta väärää ku vaaksa vaaraa, mutta ehkä vähä liioteltiin.

5 tykkäystä

Tietysti normaalia, että teollisuustoiminnassa maksimoidaan tulosta yhteiskunnan asettamia rajoittimia vastaan. Ehkä sitä ei kannattaisi juuri nyt mainostaa?