Covid-19 vaikutukset Tappara.co foorumiin

Tässä kun foorumi porisee kun papupata ja alkaa pikkuhiljaa myös meidän foorumin jännitteet kiristä, niin tässä ketjussa voitaisiin ASIALLISESTI keskustella siitä miten keskustelu ja suhtautuminen on muuttunut.
Meidän foorumi on ollut todella asiallinen ja myös muut kun Tapparalaiset ovat täällä tykäneet vierailla ja kirjoitella.
Itse olen huolissani siitä, että mennään äärinmäisyyksiin ja aletaan tölviä tunnekuohussa organisaatiota, kanssa keskustelijoita sekä mediaa.
Pidättäytykää myös täällä antamassa palautetta suoraan tietyistä nimimerkeistä. Pysytään yleisellä tasolla.

18 tykkäystä

Toivotaan, että tämä ketju osaltaan hillitsisi muissa ketjuissa vellovaa keskustelua tästä. Helpompi myös valvojille heittää tämä lukkoon tarvittaessa tai ohjata tänne kuuluvia viestejä muista ketjuista. Että niissä keskustelu pysyisi aiheessa.

Olen huomannut jo pidemmän aikaa että jengillä alkaa olemaan korona väsymystä ja jonkinlainen sota täällä on käynnissä. Millon mistäkin ollaan virtuaalista pippeliä mittailemassa. Pelipäivinä toki asia muuttuu mutta muuten on ollut meininki kuin hiekkalaatikolla.

25 tykkäystä

En näe, että koronaviruksella olisi tähän yhteisöön ihan hirmuisia vaikutuksia pl. ne kaikki ketjut, jotka aiheeseen liittyy. Foorumi on tavallaan eräänlainen äärimmäisyyksien summa - kuten netti ylipäänsä on - eli emme tee poikkeusta.

Minä ainakin voin myöntää, että ajanjakso on kiristänyt ja kiristää edelleen ihan helvetisti. Kun kiristää niin kyllähän se kiristys yleensä tavalla tai toisella purkautuu pois. Ja toisaalta meidän kaikkien näyttöpääteaika on kasvanut eli olemme kuin pieniä lapsia, että isin pitäs pikku hiljaa heristellä vähän sormea, että nyt koneet kiinni.

Koko elämä pyörii netissä ja se jatkuu 24/7. Tavallaan yhteiskunta ja virtuaalinen maailma on epäonnistunut vastaamaan siihen kysyntään, mitä nyt pyydetään. Kysyntää olisi uusille näkökulmille (tarkoitan esimerkiksi jääkiekkoa) ja kysyntää olisi virtuaaliselle seurannalle uusilla tavoilla. Siihen kysyntään ei pystytä nyt vastaamaan ja lopputulos on vähän se, että mennään vanhoilla ja yritetään näytellä, ettei tässä mitään.

Olen kuitenkin nähnyt tässä ajassa nimenomaan foorumilla paljon positiivista. Keskustelukulttuuri on mennyt eteenpäin - ongelmakeskustelijat ovat ongelmakeskustelijoita, ajasta viis. Tämä siis lähinnä viittauksena itseeni. Äärimmäisyydet kasvavat suuntaan ja toiseen & ylläpito joutuu täälläkin semmoiseen rooliin, johon heidän ei pidä joutua. He ovat jonkinlainen viimeinen portinvartija turhautumisen edessä. Ja totta kai kun meitä on täällä paljon niin välillä vetää itse kukin vähän ylitse ja myös ajan toinen puolikas on sitä, että täällä muistetaan pitkään, mitä on joskus sanonut.

Koronavirus jakaa kansaa eri tavalla kuin ennen - en ole nähnyt aiemmin jopa ihan viisaiden ihmisten näin kaukana olevan toisissaan. Näkemyksiä on monia ja herkästi mennään henkilökohtaiseen.

8 tykkäystä

Joku viisas on joskus sanonut, että siinä vaiheessa, kun mennään henkilökohtaisuuksiin ovat argumentit loppuneet.

Olishan se kumma, jos tällainen ei vaikuttaisi.

Enpä muista olleeni minkään pelihommien takia ikinä näin pettynyt organisaatioon.

And that’s sayin’ a lot.

Itse olen hieman jonkunlaisessa korona-apatiassa tai -sumussa. Arkipäivät muistuttavat tosi paljon toisiaan ja aika kuluu kovin nopeasti ja hieman tehottomantuntuisesti. Ei sillain kiristä kyllä, mutta miljöö ei kauheasti vaihtele ja kontaktejakin on aika vähän, niin vähän tällä palstallakin mennyt suodattamattomaksi oma kirjoittelu. Jopa mietin eilen, kaikella hyvällä, että olenko muuttumassa peterra kakkoseksi täällä. @Oijennus kanssakin tullut ajoittain pieniä erimielisyyksiä.

Pitää koittaa omalta osaltani skarpata ja siirtää osa tänne kirjoitetuista merkeistä kuitenkin vähän tärkeämpiin papereihin.


Yleisesti niin en ole kyllä mitään nu tapparaco -muutosta huomannut. Kyllä tämä on vähitellen tapahtunut viime vuosikymmenen aikana tapahtunutta kehitystä. Tämä nyt vaan on yksi tällainen voimakas ilmiö, johon kaikilla on joku mielipide.


Ps. Profiilikuva pitää kyllä nyt saada aikaiseksi päivittää, on pitänyt se vaihtaa jo ainakin vuoden päivät.

4 tykkäystä

Ps. Profiilikuva pitää kyllä nyt saada aikaiseksi päivittää, on pitänyt se vaihtaa jo ainakin vuoden päivät.
[/quote]

Älä nyt hulluja puhu, tuo on just hyvä ja tunnistettava.

Ja sori, ohi aiheen menee.

1 tykkäys

Jos ei oteta huomioon covid-19 liittyviä ketjuja niin menohan on aika normaalia. Konna on aina tulossa ja Helkku on pska. Uusia pska sankoja myös noussut kute Utunen.

Covid-19 ketjuissa meno sitten taas on välillä jopa niin villiä että voisi heikompaa hirvittää.
Kovasti polarisoiva aihe josta monella ottaa niin kovasti jenkaa että kuuluu näppäimistön hakkaaminen tänne asti.

Yleisesti kuitenkin pysynyt asiallisena jos ei muutamia kuumia pisteitä ja yksittäisiä mielipiteitä (myös syytöksiä) oteta huomioon.
Pelien ympärillä olevissa ketjuissa kuitenkin löytyy taas se punainen lanka miksi täällä isoin osa ihmisistä on, seura jota fänitetään ja sen otteet.

Lets keep on rocking ja kyllähän aina voidaan vähän internetmiekkailla

Varsinkin kun tässä ajassa se on suosituksien mukaista ja terveysturvallista.

1 tykkäys

Yhteisöpelit tuskin olisivat alkaneet ilman koronaa. Jos haluaa keksiä jotain positiivista koronan aiheuttamaa muutosta palstalla.

6 tykkäystä

Itsellä ainakin on vaikuttanut korona niin, että ei ole vuosikausiin kiinnostanut näin vähää jääkiekko ja sitä kautta foorumilla käynti. Joskus pelipäivinä ehkä pari kertaa käy seurantaketjua lataamassa, ja muistaa että, ei vaan kiinnosta. Pelejäkin on mennyt ohi varmaan yli 10 ja niitä mitä katsoo, niin on vähän puolittaista.

1 tykkäys