Discourse: Scrollaus hissin liukuri puuttuu

Mikäli painan kännykällä jossakin ketjussa viestimäärää, on aiemmin tullut hissi, josta voi vetää itsensä pitkin ketjua - nyt ei tule hissiä, joten ketjua ei pysty selaamaan, muuta kuin jokainen viesti kerrallaan.

Ongelma oli ollut muillakin, tästä oli jossakin puhetta useampi päivä takaperin.

9 tykkäystä

Joo, samaa ihmettelin itse eilen. Mutta tänään pelaa näemmä taas normaalisti.

1 tykkäys

Mulla oli sama ongelma, mutta se oikeastaan korjaantui itsestään. En tiedä päivittyikö chrome sitten tässä välissä, mutta nyt toimii normaalisti.

Laitteena iphone 12.

Tässä aiempaa keskustelua.

3 tykkäystä

Sain toistettua. Tuo hissi ei näytä latautuvan tuohon kulmaan mutta itsellä toimii kun numeroiden kohdalta vetää alaspäin.

Onko puhelimella (Chrome) viestien scrollaamisen ongelmalle kuulunut tietoa korjauksesta? Pitkät ketjut aika lukukelvottomia, kun hissiä ei vain ole. On tämä nyt jo viikon päivät vaivannut. Pahoittelut, jos ketju tästä on jossain, en löytänyt.

Nyt en tiedä mihin viittaat - minun Chromessa on ollut hissi tasan joka kerralla?

Jos olet löytänyt bugin, niin siitä tulisi avata ketju niin päästään tutkimaan. Selaimen refreshin olet varmasti tehnyt.

1 tykkäys

Tähän olen myös nyt törmännyt - ei nyt kauaa ole ollut.

Ongelman voi kiertää ottamalla viestipalkin"viestinumeroista" kiinni ja vierittämällä (näin myös hissi tulee näkyviin).

Päivitystahti on nykyisin nykyisin nopeampi eli tällaisia ominaisuuksia voi “tulla ja mennä”.

1 tykkäys

Kiitos havainnoista. Omaan silmään ei ole vielä osunut ja tässä on pelattu kolme matsia viikkoon.

Yleisesti ottaen selaimen refresh kannattaa tehdä jos UI sekoilee. Välimuisteissa voi olla vanhaa tavaraa ja kaiken kukkuraksi Discoursen versiokin nousee tasalta ja puolelta.

Onko @henkilökunta nähnyt tällaista - selkeästi joku häikkä on ollut koska havaintoja useita?

Eli onko ongelma se että hissin pystypalkki ei piirry, ainakin jollain näytön koolla/resolla? Voisiko liittyä kuukauden esitystapaan? Itsellä “marraskuuta” rivittyy hassusti ja tuossa kohtaa on muutenkin ahdasta.

Pakko myöntää, etten ihan ymmärrä, mikä on ongelma. En ikinä selaa hissillä. Käytän hissiä vain niin, että otan sen esiin ja sitten painan “X minuuttia sitten”, joka vie alas ja voin postata. Tämä liveseurannassa, kun on pakko raivopäissä kommentoida tuomareita.

Mutta liveseurannassa hissi toimii yleensäkin huonosti, jos esim. Tanus on heittänyt ilmaveivin ja kommenttitulva on käynnissä.

1 tykkäys

Jos nyt oikein ymmärsin, niin ongelma on se, ettei sinistä paksua raahattavaa palkkia piirry kuten ennen?

Mikäli näin, niin voin vahvistaa ongelman toistuvan Androidilla myös uusimmalla Firefoxilla, jossa on siis täysin eri selainmoottori kuin Chromessa. Numeroista raahamalla hissi tosiaan tässäkin toimii.

Laitteena Oneplus 7T, ei vaikutusta käyttääkö foorumia vaaka- vai pystyasennossa.

1 tykkäys

Liittyen edelliseen kuvaan:

Hissi toimii kuitenkin viestinumeroista scrollaamalla (kuvassa esim. 2118/9048), vaikka tuota symbolia ei näy, johon nuoli osoittaa.

5 tykkäystä

Ja tässä esimerkki ko tilanteesta

Eli osa palkista jää piirtymättä.

Edit: toimii silti kun vedät alaspäin tuosta numeroiden kohdalta.

Hissi sopii sellaisiin ketjuihin, joissa on paljon viestejä ja ketjun eri vaiheissa kirjoitettuihin viesteihin on tarpeen säännöllisesti palata. Tällaisia ketjuja taitaa palstalla olla 14 :smiley:

6 tykkäystä

Jep, hissiä ei näy lainkaan. Lisäksi jos selain on puhelimella jäänyt johonkin ketjuun (lue: otteluseuranta), ja vaihtaa välillä appeja ja palaa selaimeen, foorumi on alkanut hypätä ketjun viimeiseen viestiin, jolloin täytyy kelata takaisinpäin, jos haluaa lukea ennen tulleet. Olikohan tarpeeksi sekava selitys.

1 tykkäys

Toistuu itsellä aika useinkin, lähes joka kerta. Laitteena iPhone 13 tuoreimmalla iOS:lla ja Safarilla.

1 tykkäys

Sama homma minulla. Koko hissiä ei ole näkyvissä lainkaan.

1 tykkäys

@ozzi Onko tämä tumman teeman ongelma? Kyllähän tuossa kuvassa on hissipalkki pystyssä, joskin himmeä.

Tältä näyttää vaalea (Android, Chrome).

Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti. Itse käytän vaaleaa ja tosiaan koko hissi puuttuu.

4 tykkäystä