Foorumilaisten mielimusiikki

Mä en oo kans koskaan ymmärtänyt Metallican suosioo(mut tuskin kukaan mun mielipidettä kysyy)kun bändin musa on vuodesta toiseen jotain reipasta hissimusaa!

God Hate us all…

2 tykkäystä

Tämän kanssa on eletty vuodesta 1983 alkaen.
Tässä fiilistellyt tämän klassikon kanssa ja muistellut aikaa kun tämä julkaistiin.

6 tykkäystä

Näin se menee.
Kill 'em all, Ride the lightning, Master of puppets, …And justice for all sekä The musta albumi olivat aivan briljantteja, sittemmin taso ja tyyli laskenut ihan luikauksella.

3 tykkäystä

Aikalailla samoilla linjoilla, kahden käden sormilla laskettavissa Metallican biisit mitä tulee oma-alotteisesti kuunneltua.

Toisaalta Slayerikin on julkassut vuoden 1998 jälkeen vaan kourallisen hyviä biisejä, eikä vuoden 2006 jälkeen yhtäkään.

4 tykkäystä

Metallicasta en pidä yhtään, mitä nyt Nothing else mattersia on jokunen kerta joutunut keikalla soittamaan.

Mut otsikkoon, esim tänään löyty kirpparilta Kasevan cd ja Olavi Virran tupla vinyyli. Ja vähän aikaa sitten Bostonin tupla lp… Laaja on oma musamaku.

2 tykkäystä

Me kuuskyt luvulla syntyneet :heart:

Työkaveri kertoi eilen kun kyselin,että onko suunnitelmia viikonlopuksi,oli menossa katsomaan Arppaa ja Jaakko Kultaa! Piti googlettaa :joy:

3 tykkäystä

Slayerin huipputuotanto on vielä helppompi kiteyttää kolmikkoon Raining Blood, South of Heaven ja Seasons in The Abyss.

2 tykkäystä

No sehän on juurikin niin. Toki edeltävätkin levyt on ihan kelpo kamaa, ja kolmella seuraavallakin pitkäsoitolla on paikkansa.

Oon kyllä tyytyväinen että tuli nähtyä Slayer livenä sillon kun “ne oli vielä hyviä”. Ensimmäisen kerran näin Slayerin livenä 2004 Helsingin jäähallissa, permannon sijaan kattelin keikan istumapaikalta, mikä vähän latisti tunnelmaa vaikka keikka olikin sinänsä hyvä. 2005 Sauna Open Airissa näin bändin ihan eturivistä, ja se onkin itelle se Slayer-“kohokohta”. Tuskassa tuli kans käytyä niiden keikalla ehkä 2009? Siitä en kyllä muista mitään tolkuttomasta juopumustilasta johtuen. :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Nuorena olin kova Metallica fani vielä …and Justice for All:n asti. Tai no kuumtelin ekoja levyjä senkin jälkeen. Uudesta tuotannosta en tykkää yhtään ja muutenkin bändin toiminta on tuottanut lähinnä myötähäpeää.

Ride the Lightning ja Master of Puppets levyistä loistaa Cliff Burtonin kiinnostus klassiseen musiikkiin. Hetfield lauloi eikä korahdellut. Burtonin kuolemaa en muista joten olisiko kovin fanituksen aika alkanut sitten Justicen ilmestymisen aikaan, josta tykkäsin kovasti varsinkin One-musiikkivideosta. Mitään bassojen vaientamisia en silloin tajunnut. Youtubesta kannattaa muuten kuunnella ‘Bass Boosted’ versio.

Jarkuvasti etsin uutta mielenkiintoista musiikkia, mutta jostain syystä nykymusiikki tuottaa harvoin hyviä levyjä. Yksittäisiä hittibiisejä lähinnä. Tästä poikkeuksena Tamperelaisen Polymoon bändin Chrysalis albumi. Jos progressiivisempi rokki uppoo niin kuuntelua suosittelen.

Muuten lähinnä Opeth, Queens of the Stoneage ja Radiohead pyörii soittolistoilla. Ja etten olisi ihan so last season niin myös suomirapin puolelta jotkut harvat uppoo kuten Ruger Hauer, Tommishock, Asa, Eevil Stöö ja Huge L

3 tykkäystä

Monella bändillä huipputuotanto keskittyy alkupään albumeihin. Jo mainittujen lisäks ainakin Sepultura (Beneath the remains, Arise, Chaos A.D) ja Pantera (Cowboys from hell, Vulgar display of power, Far beyond driven).

2006 Unholy Alliance Hakametsässä kun soittivat Raining Bloodin kokonaan setin lopuksi. Oli kova.

1 tykkäys

Jos tarkoitat että Panteran huipputuotantoa on heidän alkupään albuminsa niin huomauttaisin vain että Cowboys from Hell on heidän viides albuminsa. Sen heidän alkupään tuotantonsa kyllä haluavat kaikki unohtaa.

3 tykkäystä

Ei “kaikesta” vaan voi aina pitää. Itse tykkään kuunnella Metallicaa silloin tällöin, mutten ole mikään fani. Debyytistä tykkään, ja Black-albumista, mutta siinähän ne omalla kohdallani Arvostan toki Metallican pitkää uraa.

Itse kuuntelen musaa melkein laidasta laitaan. Nyt YleTV1 Vesterinen yhtyeineen. Oli syyskuussa Popeda Ratinassa lämppärinä. Kuten Martti Servokin. Mulle sopi kaikki, hyviä tiukasti soittavia bändejä.

6 tykkäystä

Jos raskaampi musiikki kiinnostaa, niin torstaista - sunnuntaihin tulee ilmaiseksi Hellfestin keikkoja suorana YouTuben kautta:

Kanavana:

9 tykkäystä

Kesä!!!

Ja lopuksi,ei se tunnetuin veto,mut toimii tämäkin

5 tykkäystä

Siivouspäivää tahditti tänään…

7 tykkäystä

Ihan kun ois omasta kynästä tullut tämä artikkeli.

Itselle tuo levy oli kertakuuntelun jälkeen semmonen 3/5. Ei paska, mutta ei mitenkään mullistavakaan. Lyriikoita ei ole tullut vielä perattua ajatuksen kanssa läpi, mutta kyllä sieltä muutamia hauskoja läppiä nousi esiin. Tosin taidankin osua lähinnä tuohon arvostelun loppukaneetissa mainittuun porukkaan, kun on Eminemiä tullut kuunneltua enemmän tai vähemmän sieltä Slim Shady LP:stä asti, ja se on ollut itselleni aina sitä “aidointa” Eminemiä.

Jounin mietteitä. Hyvä kanava muutenkin.

4 tykkäystä