Mulla tulee mieleen tosta ”luottoa löytyy”kommentista vaan se video missä haastatellaan hjallista että luottoa löytyy Aravirtaan. Jokerit hävis sen illan pelin ja aamulla Aravirta sai potkut:D
Jep. Usein jos joku joutuu sanomaan, että ”täällä ei ole mitään nähtävää”, se viittaa siihen, että sanojan takana todellakin on jotain nähtävää, kuten tissejä, räjähdyksiä tai valmentajapotkuja.
Tässä tapauksessa en kuitenkaan porkuihin usko enkä niitä toivo.
Muistelen lukeneeni, että Grönborg palkattiin tekemään muutos, ja viemään peliä viihdyttävämpään suuntaan. Rautakorpi/Tapola -akseli paalutti urheilullisuuden ja niitti mitaleja, mutta Tapparan hallitus ei voinut olla kuulematta kritiikkiä junnaamisesta ja jauhamisesta. Hyvä aika ryhtyä moiseen. Historiallinen menestysputki antaa kivasti pelivaraa vähän hapuillakin välillä.
Jos Rike on onnistunut siinä mitä hallitus odottaa, niin jatkoa varmaan piisaa. Mielestäni hienoa, että hallituksella riittää visio pidemmällekin kuin pelkkiin mitaleihin.
Oliko päättyneen kauden kiekko jotenkin viihdyttävää Tapparalta? Hirveän näköistähän tuo peli oli ja maalihanat täysin kiinni.
Tuskin Tapparan johtoporras tuota tilasi?
Taisi tuo peli viihdyttää enemmän vastustajan kannattajia. Ainakaan areenalla en Tapparan kannattajien erityisesti huomannut viihtyneen mitä ihmisiä seuraili. Kauden viimeinen peli oli jo tietysti ihan oma lukunsa, jota paikanpäällä sain todistaa ihan loppuun saakka areenalla ollen.
Toissakaudella oli sentään ne nopeat käännöt, mutta eipä sekään peli nyt sen viihdyttävämpää ollut kuin Tapolan Tapparan pelaaminen. Ehkä jopa päinvastoin.
Makuasioita.
Eiköhän Tapola ansainnut päästä tekemään vähän tiliä ulkomaille, olisiko edes halunnut jatkaa, kun sarja oli pelattu jo läpi. Joka tapauksessa uusi koutsi olisi ollut. Ei niitä varmoja kortteja vaan ole, ei mua ainakaan harmita että Grönborgin lätkää lähdettiin kokeilemaan. Mutta näitä muutoksia kesken kauden on vaikea tehdä. Pelaajisto ei nyt ollut ihan sitä mitä toivottiin tähän pelitapaan.
Annetaan mahdollisuus oppia virheistään, oltiin kuitenkin playoffseissa. Ihan hyvin oltaisiin voitu olla myös tän kauden “Kärpät tai Pelicans”, mut oltiin sentään puolivälierissä. Ei siitä voi luokalle jättää, vaikka ei ihan kympin suoritus ollutkaan. Mestaruus prosentti on kuitenkin se 50%.
Mä tykkäsin toissakaudesta. Se todella haastoi katsojaakin funtsimaan mitä on voittava jääkiekko. Peleissä sattui ja tapahtui, verkot heilui ja voittoja tuli. Viihdyttävyys kyllä linkittyy vahvasti voittamiseen.
Kun tämä kausi alkoi sakkaamaan, toivoin monta kertaa paluuta viime kauden sapluunaan. Tämän kauden jälkipuoliskon seuraaminen oli todella turhauttavaa pelillisesti ja tuloksellisesti.
Viihdyttävyys on monille sidottu voittamiseen, ja toisille sillä ei ole niin paljon merkitystä. En oikein osaa ottaa kantaa tämän kauden viihdyttävyyteen, mutta tuskinpa tällaista kukaan seurassa halusi. Sairastelut ja vihkoon menneet hankinnat etc. Pska säkä kertaa vajaat suoritukset on yhtä kuin plööh.
Itsekin tykkään voitoista, mutta jos Rautakorpimaista nihilistilätkää olisi joutunut katsomaan vielä yhdenkin kauden, niin luultavasti olisin puhkonut silmäni kakkuhaarukalla.
Tää on kaikin puolin aika jännä keskustelu…
Tapolalla on voittava pelitapa Euroopassa, siltikään ei voita… onko kiinni pelitavasta vai pelaajista vai mistä….
Ei sitä etukäteen pysty sanoon kuka mestaruuden vie
Viime kausina on totuttu liian hyvään tai ne on tottunu jotka ei ole 90 luvulla Tapparaa seurannu
Näitähän on loppupeleissä aika paljon, vaikka pidän itseäni edelleen nuorena niin 90 luku on tuttu
Aika erikoinen kommentti.
Minä kyllä muistan 90-luvun hyvin. Silloin Tappara operoi hieman erilaisin resurssein. Nykyisellä pitäisi olla vaatimustasona jokaisena kautena kärkisijat. Mestaruutta ei voi aina voittaa, mutta ei tälläisiä kyykkäyksiä kannata kyllä tavaksi ottaa. Muuten ollaan taas menossa kohti sitä 90-lukua.
Minulle ei ole. Edellisellä kaudella voitettiin mestaruus mutta peli ei silti ollut omasta mielestäni kovin viihdyttävää runkosarjassa ja pleijareissa siirryttiin tiukkaan puolustamiseen.
Kyllä Tapolan peluuttama lätkä oli paljon viihdyttävämpää ja nopeampaakin kuin tämä mitä olemme kaksi kautta saaneet katsoa.
Kyllä viime kausi oli viihdyttävää peliä hävittiin tai voitettiin.
Samoin tämän kauden eka puolisko.
Sitten tervanjuontia paitsi yksittäiset erät ja pelit kuten Espoon viimeinen erä taikka runkosarjan paikallispelit paitsi ne persseilyerät joissa yksittäiset pelit mentiin häviämään
Ei riittänyt maalinteko- ja maalivahtiosaaminen
Tässä keskustelussa tulee mieleen myös sellainen että, moni ei taida oikein tietää mitä seuraa he kannattavat..
Seuraan paljon Italian Serie A:ta ja erityisesti Juventuksen otteita. seuran motto :
“Vincere non è importante è l’unica cosa che conta"
Mikä käännettynä tarkoittaa: "Voittaminen ei ole tärkeää, se on ainoa asia, jolla on merkitystä"
Virkistyksen vuoksi kaikille Tapparan motto ja erityisesti sen jälkimmäinen seuran identiteettiä korostava teesi:
" Tappara on terästä! Toiset tulee kaukaa perästä..".
Lopuksi vielä Jutin mietteet tästä kaudesta:
Korvaavat pelaajat eivät pystyneet täyttämään lähtijöiden saappaita. He olivat ihan väärässä paikassa. Rikard Grönborg on vaativa menestysvalmentaja. Puhutaan pelitavoista sun muista, mutta tuo kokoonpano ei yksinkertaisesti pystynyt toteuttamaan, mitä valmentaja halusi, Jutila sanoo.
– Tottahan tässä täytyy puhua ja katsoa totuutta silmiin. Mä katson Tapparaa ihan hirvittävän kriittisesti ja luon hirveän vaatimustason sille, kun pukee Tappara-paidan päälle. Nyt on peiliin katsomisen paikka. Ei tässä tarvitse mikään matemaatikko olla nähdäkseen, että homma meni ihan vihkoon.
Päävalmentaja Grönborgiin Jutilalla sen sijaan riittää vielä uskoa.
– Ehdottomasti. Hän on fantastinen persoona ja erittäin hyvä valmentaja. Nyt täytyy miettiä, millaisia työkaluja hänelle annetaan. Tämän kauden työkalut menivät aivan pieleen. Se on fakta.
Nyt voisi sitten tämän pelleilyn lopettaa. Joku luo ensi kauden topikin ja tämän voi laittaa lukkoon.
"Eri mediat pitävät varmana, että Peltonen saa potkut. Samoin mediat ovat havainneet – sarjataulukon sijoituksesta – Grönborgista sen, minkä minä näin siitä ensimmäisestä harjoituspelistä. Siellä täällä hieman uumoillaan, että mikähän Grönborgin asema on, tokko kuitenkaan häntä odottaa kalossin kuva persauksiin.
En jaksa tässä vaatia Grönborgille ja Peltoselle potkuja. Vaikka kummallekin ne sietäisi ja pitäisi antaa. Tehkööt Tappara ja HIFK suuressa viisaudessaan niin kuin lystää. Sittenhän narri nauraa lisää ja Nokia-areenan yleisö kaikkoaa, jos potkuja ei tule.
Sen sijaan kovistelen HIFK:n ja Tappara seurajohtoja ja urheilujohtoja."
Niin no jos Jutia on uskominen. Rikulle kasataan ensi kaudelle näköisensä joukkue. Itse olen valmis antamaan ihan viimeisen takarajan jouluun. Nyt kun katsellaan markkinoita suomalaisten valmentajien keskuudesta se on heikko. Rautakorpi ja Olli Salo onko edes käytettävissä kumpikaan. Onko ensi kaudella parempia vaihtoehtoja.
Oli jo tälle kaudelle ja hän oli itse sitä mukana kasaamassa.
Tuskinpa Rike noin heikkoja pelaajia halusi mitä tällä kaudella oli?
No, mukana hän oli niitä hankkimassa ja jotkut pelaajat ihan suoraan hänen kontakteillaan tulleet.
On sekin erikoinen ajatus, että Suomen menestyneimmässä organisaatiossa kaikki muut tekee virheitä paitsi Grönborg ja vastuu on muualla.
Toki se lopullinen vastuu sinänsä onkin muualla ja niillä ketkä Grönborgin on palkanneet, että siinä mielessä.
Älä käsitä väärin. Minä halusin että Grönborg potkitaan joulun jälkeen pellolle.
Hänen vastuullaan se oli että peli näytti siltä miltä näytti.
Oikea kysymys kuuluu, että halutaanko kumpaakaan Tapparan penkin taakse? Toisesta on aika ajanut ohi ja toisen näytöt ovat ohuet.
Nykyisistä Liigavalmentajista kukaan ei taida kelvata: Myrrän tulokset ovat myös aika keskinkertaiset, Raipea tuskin Tapparassa nähdään ja ikääkin 61v vaikka tulosten puolesta ehkä riittäisi. Pekkavirrat, Karrikivet ja vastaavat voi unohtaa suoralta kädeltä. Tapola ei liene saatavilla vielä muutamaan vuoteen.