Hauskoja juttuja ja tarinoita

Äijä on ilmeisesti elänyt ja nauttinut nuoruudessa. Ja muutakin kun pulkkaa vedetty. Mukava lukea näitä kaiken maailman tarinoita, kun tuntuu löytyvän kerrottavaa. :+1:

4 tykkäystä

Kiitoksia palautteesta, joskus mietin että pitäisikö näitä kirjoitella, mutta hauskoja juttujahan nuo on.

5 tykkäystä

Minä matkustin nuorempana vaan poliisimaijan takaosassa. No ei vaan. 2 kertaa kiltit poliisit veivät mut ja serkkupojan kotia. Kerran ollaan matkustettu ihan putkaan asti virkoamaan. Ei me mitään pahaa tehty koskaan, mutta alkomahoolia saattoi olla hieman liikaa veressä :rofl:

3 tykkäystä

Itse en ole koskaan putkaan päätynyt, mutta kaveri päätyi. Tultiin baarista ja oli aivan helvetin kova tuuli, kaveri nousi Hämeensillan kaiteelle ja demonstroi tuulen vomakkuutta nojaamalla tuulta vasten. Joku ohikulkija luuli että Esa on hyppäämässä ja kohta paskalakit noukkivat Esan.

5 tykkäystä

Tästä tuli mieleeni yksi tarina, kun oltiin aikanaan Neste rallia seuraamassa kavereiden kanssa. Meillä oli käytössä joku jenkkipaku jota oltiin vähän modattu ja takana oli pöytä keskellä ja penkit vastakkain. Siis sellainen “bilepaku” kyseessä. No se autosta.
Ysitiellä oli ihan julmetut ruuhkat ja siinä oli ilolientä tullut nauttia ihan sopivasti. Oli pakko päästä käymään kusella ja liikenne mateli. Hyppäsin siitä sitten pientareelle kuselle ja ajattelin, että hyvin ehdin lirauttaa kuset ja kävelen auton kiinni. No perhana letka lähtikin vetämään ja jäin pahasti jälkeen autosta. Ainoa vaihtoehto oli liftata kyyti joiltain tuntemattomilta ja soittaa jätkille, että pysähtykää nyt saatana johonkin odottamaan.
Nuo rallikeikat oli kaikkinensa kyllä melkoisia reissuja.

9 tykkäystä

Ala-asteella ollessani koulumme pihassa kävi kerran paloauto, jota pari palomiestä meille oppilaille esitteli. Yksi poika, kun miesten silmä vältti, keksi paloauton ohjaamossa olevaan mikrofoniin lausua sanat: “Huomio huomio! Virtasella (nimi muutettu) palaa!”

Senhän tietysti kuulivat muutamat muutkin korvat kuin me koulun pihassa olleet ja “puoli Suomea” vähän aikaa kyseli radiossa, että mikä juttu tämä palo oikein oli. :sweat_smile:

12 tykkäystä

En ole minäkään putkaan joutunut. Kerran oli lähellä Härmälän leirintäalueella juhannuksena. Vartijat laittoivat jo käsirautoihin ja säilöön odottamaan poliisia. Kaverit laitettiin alueelta ulos. Poliisit tulivat ja kaverit jäivät huutamaan alueen ulkopuolelle “Oippa vapaaksi” huutoja. Poliisit sitten totesivat minulle, että et joudu putkaan, mutta nyt tehdään niin, että sinä eikä tuo sinun mölyävä apinalaumasi tule enää lähellekään tätä aluetta. Ja näin sovin.
Sitten tilattiin pizzat kotiinkuljetuksella ja lähdettiin pizzakuskin kyydillä omille kylille jatkamaan juhannusta.

12 tykkäystä

Ala-asteella piti maantiedon tunnille kotitehtävänä leikata sanomalehdestä kuva ulkomailta ja laittaa se neulalla kiinni luokan seinälle olevaan maailmankarttaan kuvan ottopaikkaan.

Toin kuvan Arsenalin matsin viuhahtajasta, opettaja ei ollut innoissaan.

19 tykkäystä

Minulla on Liigasta kaksi täysnimikaimaa. Toinen on kenttäpelaaja ja toinen on tuomari. Saa yrittää selvittää :smiley:

5 tykkäystä

Ei saa!

§3. Nimimerkit ja anonymiteetti

Yhteisössä on käytössä vapaaehtoinen anonymiteetti. Jäsen voi halutessaan esiintyä omalla nimellään tai vapaavalintaisella nimimerkillä. Nimimerkin todellisen henkilöllisyyden arvailu tai asiasta vihjailu on yksiselitteisesti kiellettyä ja johtaa kirjoituskieltoon.

https://tappara.co/faq

4 tykkäystä

Saaks keksin, jos ratkas arvoituksen minuutissa? :grin:

2 tykkäystä

Tästä tuli yks vanha työmuisto mielen sopukoihin. Oltiin puhelinvikakeikalla Paimion mielisairaalassa. Unohdettiin lukita pakun ovet. Ja kun tulimme takasin autolle, niin Mersun hytssä oli kuus hoidokkia ja pääjehu käänteli rattia “hullun lailla” ja päristeli huulillaan menemään. Muut kyytiläiset nauroivat ja heiluivat mukana kippurassa. Auto muuten heilui kuin valtamerilaiva tyrskyissä… Ja siinä olikin tekemistä että saatiin hoitajien kanssa kaverit pois autosta. Kuski piti niin saaterin lujaa kiinni ratista. Mut tuota naurettu useesti.

13 tykkäystä

Laitetaas toinen muistelo vielä. Kaverin isoveljellä oli Fiat 850. Hän kuskasi mut ja veljensä bänditreeneihin. No ei siinä tietty mitään, mutta mukana oli kaverin rummut sekä mun basso ja pikkuvahvistin. Hyvin mahduttiin… Kamat oli takapenkillä ja osa etuluukussa. Ja me kaverin kanssa pelkääjän paikalla etupenkillä.

2 tykkäystä

Arvaan.
Sinulla ei ollut pystybassoa? :laughing:

2 tykkäystä

Tuorein Funikulaari-uutinen herätti mielikuvan, että tämä on paha juttu TPS:lle: nyt joukkue joutuu liikkumaan sikäläisen “tahdon portaat” jalkaisin. :rofl:

Ihan oikeasti turkulaisten “kiskoköysirata” on ollut ulkopaikkakuntalaisia huvittava investointi lähtien havainnekuvien vertailusta siihen minkä näköisenä se lopulta toteutettiin. Turkulaisia ei tietenkään naurata, he kun joutuvat maksamaan viulut. Median perusteella laite on useammin rikki kuin toiminnassa ja tämäkin huvittaa, koska siinä jotenkin uudesta tekniikasta ylpeilevä saa uuden tekniikan kaikki ominaisuudet ristikseen. Jos kohta tuo niin kovin uutta tekniikkaa maailmalla taida olla.

2 tykkäystä

Saat vaikka kaksikin :cookie: :cookie:

1 tykkäys

Ei mutta ois se saatu katolle. Ja jos olis irronnut ja jatkanu matkaa, ni ois kerranki basso kulkenu!!

2 tykkäystä

Tää on aika magee peli. Noi idän ihmeet tuli aikoinaan kyllä tutuksi.

2 tykkäystä

Tämä tietenkin vetoaa vaan IT-alan väkeen, mutta meillä on pitkään ollut käytössä sanonta “väkevää koodia”, kun joku palikka toimii erityisen hyvin.

Viime yönä Google Cloudissa Kubernetes päätti oma-aloitteisesti päivitellä nodeja, jolloin meidän ainut ei-monistettava service meni pois päältä ja siitä tuli hälytys Slackiin ja yksi työntekijöistä tarkisti tilanteen ja kommentoi:

sormi oli jo isolla liipasimella mutta maltoin odottaa. en tiedä mitä tuolla asiakkaan nimi poistettu tapahtui mutta väkevää koodia kun itse korjasi itsensä :muscle::grimacing:

1 tykkäys

Onko tämä nyt sitten hauskaa mutta liigan sivulla, siis ladattu appi. Siellä Hpk-Tappara 28.4.
Muutenkin noita liiga versioita näyttäs olevan ainakin noi kaksi erilaista. Tai luultavammin minä oon täys tollo niinku yleensä kun kyse ns tietotekniikasta