Heikki Silvennoinen (1954-2024)

3 tykkäystä

Ja oli Tammerissa joululounaalla tyttärensä kanssa. On tämä karmeaa.

1 tykkäys

Kuuntelin elämänkerta kirjan hänestä joka oli loistava ja itse vielä luki sen.
Surullista, kevyet mullat! :sob:

3 tykkäystä

Kummeli ja Silvennoinen ovat aikanaan -90 luvulla muuranneet osansa minun persoonallisuuteni perustuksista. Minussa on sekä näkyy Kummeli ja tästä olen erittäin kiitollinen. Lepää Heikki rauhassa ja kiitos kaikesta.

Laitan lintulaudalle uudet siemenet, haen pojan koulusta, jätän leikkiaseen oven suulle tyrkylle ja jään odottamaan tapahtuuko punamulkkujen verilöyly.

10 tykkäystä

Olipa kova pommi tuo Silvennoisen poismeno…hyvää matkaa ja kevyet mullat.

5 tykkäystä
12 tykkäystä

Kiitos kaikesta. Turvallista matkaa tähtien toiselle puolelle. Liian aikaisin jouduit lähtemään ja kyllä tämä on iso isku suomalaiselle komedialle. Onneksi työsi tulee elämään ikuisesti.

Tämä on kyllä helmi, vaikka Tapparan kustannuksella vähän hihityttääkin.

Silvennoinen on itselleni kaikkien aikojen suomalainen koomikko. RIP.

8 tykkäystä

Ei ole mitään varsinaista lisättävää edellisiin, mutta pakko kommentoida, että nyt on lapsuuden yksi isoimmista idoleista poissa. Lepää rauhassa Heikki ja kiitos nauruista.

11 tykkäystä

Kummelin tarina alko kun itte olin hädin tuskin kouluikänen ja alusta asti on ollut aika perhanan iso ja tärkeä juttu elämässä. Vanhemmalla ikää tullu Silvennoisen musiikkiinkin paremmin tutustuttua. Hieno mies lähti. Kiitos Heikki kaikesta, ikävä tulee miestä ja mieheltä piippuun jäänyttä huumoria ja musiikkia!

3 tykkäystä

Itselle Heikki oli Loirin kaltainen multitalentti. Loiri tosin niitti mainetta myös urheilupuolella enemmän kuin Hessu, mutta oli Hessukin kova urheilumies. Muusikkona Hessu oli Suomen Clapton. On soittanut maailman huippujen kanssa ja olisi hyvällä säkällä saattanut valloittaa Jenkitkin isosti. Musajutut on osalla jäänyt Kummelin varjoon.
Kannattaa lukea, mutta etenkin kuunnella Hessun elämänkerta, jonka mies itse lukee. Fantastinen tarina, legendasta.
Raskas ja musertava uutinen kaikkineen, Mestari on poistunut :blue_heart::sleepy:

13 tykkäystä

Aika uskomaton tapahtuma

6 tykkäystä

Hessun viimeinen säätö? :sweat_smile:

1 tykkäys

Kauppareissulla tänään osui YLE Suomesta Helan haastattelu korviin. Hän kertoi miten oli ensimmäisen kerran tutustunut Silvennoiseen. Levytykseen oli kutsuttu jonnekin Euroopan kaupunkiin (en muista mikä). Vastassa oli ollut Silvennoinen, jonka tapasi ensimmäistä kertaa. Hela kertoo ettei ollut huomannut lukea kutsun kaikkea pränttiä. Olikin omakustanteinen homma.

Haastattelija kysyi, jakoiko kymmenisen vuotta vanhempi Silvennoinen oppejaan Helalle.
Hela naureskeli. “Jakoi joo. Kerran kun alkuaikoina yhdessä soitellessa kysyin että mistä tää biisi menee?”
“Vastaus oli “Tää biisi menee siitä oksan ja ikkunalaudan välistä””.

R.I.P.

10 tykkäystä

Tästäkö lähti Speedyn ja Sakun Artisti maksaa-pläjäys?

7 tykkäystä

Ihmisten muisteloita Hessusta!

Iltalehti!!

Mies liittyi porukkaan heittämään löylyä – Vasta lähtiessä selvisi, kuka juttukaveri oli

2 tykkäystä

Muutamat naurut tästä

30 tykkäystä

Kevyet mullat. Itselleni yksi kaikkien aikojen suurimmista. Jo kitaristina ja muusikkona mieletön, mutta kun siihen päälle lisätään vielä tämä kaikki muu, on yhtälö jo melko epäreilu. Ei löydy tästä maasta kovin montaa samanlaista.

Kiitos, Heikki.

10 tykkäystä

Yle muistelee Heikki Silvennoisen uraa ja elämää TV1:ssä, Areenassa tänään torstaina kello 19–20.

Paljon muutakin Hessusta lähipäivinä tulossa YLE:ltä.

4 tykkäystä

Katselulistalla on.

2 tykkäystä