The original ”mille ne viheltää” situation.
Bring them hell Janne
“Miksei nyt katota videolta? Grande katastroff!”
Eihän OJ oikeasti kovin häävi valmentaja ole
Hifk on liigan HJK eli tullaan isolla rahalla loukkaantumaan kirkkaisiin valoihin. Jotain tehdään pahasti väärin
Parempi Pesonen on kuin joku suojatyökivakiva Kortelainen. Kas kun ei märkäsimo pelleä ole ehdotettu
Onhan tässä yritystä saada ryhtiliikkettä toimiston puolelle monella henkilövalinnalla
kyllä roosteri on mikä on rahalla ostettu mitä on saatu. Maalivahtiosasto jäänyt huonoon jamaan
Pientä yritystä on silti, IFK:n tiedotteesta:
HIFK:n 21-vuotias slovakialaismaalivahti Rastislav Eliáš kutsuttiin maanantaina takaisin lainalta Mestis-joukkue Kiekko-Vantaasta.
Ai että. Tästäkin on jo yli 9 vuotta aikaa. Ihana hetki
Ainakaan tämä hankinta ei jättäne HIFK-faneja kylmäksi.
Youtube-video Ruudun lähetyksestä, jossa ko. Jeren tekemä maali:
Mieshän on elävä legenda HIFK-fanien joukossa.
Ehkä hän voi viedä Nordiksella oppia tilanteiden loppuun asti pelaamisesta.
En oo laskenut, mutta ihan hieman huvittaa suhde siinä, kuinka monta ex-Tapparaa siellä nyt on, versus kuinka monta ex-HIFK pelaajaa meillä on.
Tässä hyvä esimerkki huumorin voimasta hetkellä, jossa oma suosikkijoukkue on kaoottisessa tilanteessa jatkoajan puolelta IFK:n joukkuekohtaisesta osiosta jäsen Jargonin näppäimistöltä.
Positiivisuuden kautta.![]()
“Jere Karjalainen on hyvä paikko tähän kohtaan ja kotimaisista hyökkääjistä varmaan paras nopeasti saatavilla olevista. Tämä antaa vielä sen edun, että voi Jere hypätä 6.pelaajana kentälle jolloin ollaan vähän kuin ylivoimalla aina”.
Miten toi sääntö oikeasti meni silloin? Olihan Tapparalla se kuusi kentällä pitkän aikaa. Suikkanen selittää, että kiekko oli Hifkillä, että ei silloin lasketa Tapparalla olleen liikaa miehiä jäällä.
Kyllähän kyseinen episodi taannoin keskustelua herätti varmasti syystäkin, mutta kuten muutama IFK:n kannattajakin on kirjoittanut aiheesta tilanteessa, jossa Karjalainen on nyt heidän pelaajansa:
Pelaajan tehtävä on pelata pillinvihellykseen asti, jos tuomari ei vihellä, pelataan tilanteet loppuun asti, kuten tuossa kävi ja kädet ylös. Oli kyllä tulkinnanvarainen tilanne, ei siinä.
Väärä vaihtohan se oli, mutta muistelisin ongelman syntyneen siitä, kun Mäntylä oli menossa vaihtoon ja kölysi siellä pelin ulkopuolella makaamassa kentällä. Ei Tapparalla ollut kuutta kenttäpelaajaa, jotka vaikuttivat peliin, vaan aivan oikea määrä viisi. Tuomarin toki olisi pitänyt tuo viheltää pois siinä vaiheessa, kun ylimääräinen (Kankaanperä) hyppäsi kentälle, vaikka Mäntylä oli vielä kaukana vaihtoaitiosta. Muistaakseni IFK:n äijä luisteli Mäntylän eteen ja jotenkin siihen Mäntylä kaatui.
Mutta siis joo, väärä vaihto ja olisi pitänyt viheltää. Virhe mikä virhe, mutta mennyttä tuokin jo on.
Tässä ketjussa tuossa ylempänä on video siitä tilanteesta ja Mäntylä(?) kompastuu tuomariin
Toinen päätuomari kaatoi Mäntylän.
IFK-faneille olisi hauska tehdä joku kyselytutkimus siitä maalista. Luulen että edelleen moni kuvittelee Karjalaisen tulleen ylimääräisenä vaihdosta kaikkien selkien taakse tekemään maalin.
Ei toki tämän ketjun topic, ja vanha keissi, mutta ainakin itse olin ja olen edelleen sitä mieltä että tuo on väärä vaihto koska tuomari luistelee takaperin katse kiekossa, ja Mäntylä on se joka tulee takaapäin ja törmää tuomariin. Mäntylä on siis tässä tilanteessa se jonka pitäisi havainnoida ympäristönsä ja navigoida itsensä penkille.
Jos olisi toistenpäin että Mäntylä peruuttelee selkä edellä ja törmää tuomariin, niin sitten formulatermein kyseessä olisi “racing incident” ja ok tilanne.
Melko erikoinen näkemys, että tuomari kaatoi Mäntylän. Ehkä siellä päässä nyt aika muuttaa muistoja
Ihan yhtä paljon Mäntylä törmää siihen tuomariin, tuomari tuossa sijoittuu rutiininomaisesti.
Kyseessähän oli sääntökirjan mukaan päivänselvä väärä vaihto, tulkintoja voi sitten aina olla. Itse kyseisessä pelissä viheltänyt Japa Levonen on myöhemmin myöntänyt, että viheltämättä se jäi ![]()
Sikäli jos IFK-fanien muistoja kyseenalaistaa, niin aika moni Tapparan-fani edelleen uskottelee ettei tuo ollut väärä vaihto, joka toki on täysin inhimillistä
Jos itse ottelun toinen päätuomari myöntää asian, niin minusta se on sillä selvä, olipa jäällä mitkä joukkueet tahansa.
Tänne tuli heti porukka todistamaan toisin
Ihan oikeinhan tuo silloin meni, tuomari siinä suurin syypää oli. Ja kannattaa muistaa että pelataan niin kauan kunnes tuomarin pilli soi.
Edit: ja se Karjalaisen maali oli maagisen hieno.
Helsingin IFK:n sairaspoissaoloja:
Pitkiä poissaoloja:
Petteri Lindbohm - arvio paluusta helmikuu 2026
Iiro Pakarinen - arvio paluusta ensi vuoden puolella (tammikuu 2026)
Juhani Jasu - paluuajankohta ei tiedossa / arvioidaan
Poissa viikkoja:
Paavo Kohonen (paluu vk 42-45)
Aron Kiviharju (paluu vk 42-43)
Ilari Melart (viikoittain seuranta)
Verneri Arkko (paluu vk 43)
Otto Somppi (paluu vk 43)
Panu Mieho (paluu vk 43)
Tilannetta seurataan päivä kerrallaan:
Arttu Kärki
Lauri Sinivuori
Edit.
Päivitetty
On tämäkin kyllä sankari näiden loukkien kanssa.
Treenataan niin että papat ei kestä?
Kaukalossa oli […] kuusi Tapparan kenttäpelaajaa, kun Jere Karjalainen karkasi läpiajoon ja viimeisteli kevään 2016 viidennen finaalin voittomaalin HIFK:n reppuun.
Tämähän ei yksiselitteisesti pidä paikkaansa. Kaukalossa oli 5 Tapparan kenttäpelaaja jo ennen kuin Jeren läpiajoon vapauttanut pakki edes koski kiekkoon.
Olen edelleen sitä mieltä, että tilanteessa ei tullutkaan viheltää jäähyä, koska tuomari aiheutti Mäntylän kaatumisen eikä Mäntylä vaikuttanut mitenkään peliin. Ehkä teknisesti ottaen sääntökirjan mukaan olisi pitänyt, mutta joka pelissä jää viheltämättä erittäin paljon tilanteita, jotka teknisesti ottaen pitäisi viheltää pois, mikäli tuomareilla ei olisi mitään tulkintavaltaa (mikä tuomareilla taitaa ihan sen sääntökirjan mukaan itse asiassa olla).
Joka tapauksessa: hienoa, että Jerelle löytyi pelipaikka - vaikka sitten Nordikselta!