HYLÄTTY: Lukemattomien viestien korostus

Ilmoitus virheestä palstan toiminnassa:

Havaittu virhe:

Lukemattomat viestit eivät erotu kunnolla. Korostukseen tällä hetkellä käytetään tekstin boldausta.

Miten virhe on toistettavissa:

Katso etusivun listaa ketjuista niin että osassa on lukemattomia viestejä.

Käyttämäsi päätelaite JOS ongelma on laitekohtainen:

Toistuu parhaiten ainakin Windows 10 ja Chrome yhdistelmällä. iPadin Safari selaimella ehkä hieman helpompi hahmottaa muttei kovin hyvä silläkään.

Muuta olennaista mainittavaa:

Todistekuva

Samalta näyttää Windows 7 Chrome yhdistelmällä…

Mitä mieltä olette, onko liian paksua jos laittaa lukemattomat boldilla?

1 tykkäys

Nyt kun ketjuja on tullut, niin itse en ole lisäboostia edes kaivannut. Mutta tämä on varmaan aika subjektiivinen juttu, johon vaikuttaa ainakin näköäisti, käytetty näyttö ja fontin renderöinnin asetukset päätelaitteessa.

Joo, ite olen ehkä samalla kannalla. Silmäkin on varmaan vähän harjaantunut tuohon.

Antaa olla toistaiseksi niin kun nyt on.

Mun mielestäni boldaus kyllä selkeyttää, kaikkien silmä ei ole tottunut.

1 tykkäys

Munkin mielestä toi boldaus on itseasiassa vähän selkeämpi. Ainakin kännykällä välillä joutuu tarkemmin katsomaan että erottaa lukemattomat luetuista.

1 tykkäys

Toi näyttää riippuvan tosi paljon selaimesta. Työpöydällä Firefoxilla tuo on ihan ok ilman boldausta mutta Chromella on kyllä tosi vaikee hahmottaa eroo.

Tässä ois mun ehdotus. Pienensin fonttia ihan pikkusen (vastaa paremmin muita fonttikokoja Discoursessa) ja otin pari pikseliä pois pädäystä ketjujen välistä. Lopputuloksena boldaus ei ole ihan niin raju vaan omaan silmään ainakin asiallinen.

Näyttääpi tältä:

Edit: Äh kuva tuli nykysestä, vaihoin uuteen

Komppaan Sekeraa ja Deviladya, kaipaisin vähän enemmän selkeyttä. Tykkään, että ihan pikavilkaisulla näkee lukemattomat ketjut, nyt joutuu välillä keskittymään noihin otsikoihin nähdäkseen mitä ei ole lukenut.

ozzin ehdotukselle peukku ylös.

Mä nyt laitoin ton boldin lukemattomiin tän ketjun palautteiden pohjalta. @ljpp täppää pois päältä jos siltä tuntuu.

On kyllä mun läppärillä (1440x900, Manjaro Linux, XFCE työpöytä) todella fätti

No vähän on kyllä, otin boldin pois.

Hankala kun kaikki selaimet renderöi erilailla fontit…

Valehtelevatko silmäni, vai onko meidän fontti erilainen kuin täällä jossa käytän Sam’s Minimal teemaa?

Samalta tuo minun selaimella näyttää, vähä isompi vaan.

Olisiko siinä ratkaisu?

Tässähän siis oli tuo sama fonttikoko, pienensin sitä vähän että tuosta etusivusta sai kompaktimman. Mutta ei se ne lukemattomat minusta sen paremmin erottunut.

Suljen tämän. Pitää jossain vaiheessa ottaa ideariiihi/Tehtävä noista fonteista ja väreistä, sisältäen myös Alueet näkymän otsikot. Kerralla kaikki kuntoon.