Ilotulitteet

Ei välttämättä auta siedättäminen. Meillä meni hyvin kovien pamausten kanssa nelivuotiaaksi asti. Sitten jotain tapahtui ja ei enää pidä rakettien äänistä :unamused:.

2 tykkäystä

Näin meillä toimittiin. Kattilan paukuttelua ym.

Villieläimille tuo on haitta, mutta lemmikkien kohdalla juurisyy on se että eläin on tuotu epäluonnolliseen ympäristöön.

Kyllä sitä taas vekaran mieliksi tuli 30€ näihin tuhlattua, mutta vain sellaisia joista saadaan roskat talteen. Ei raketteja vesistöihin ja muualle luontoon, kiitos.

5 tykkäystä

Olipa taas yllättävä kommentti sinulta. Joka vuosi tähän aikaan hyvää ymmärtämistä…

4 tykkäystä

Meilläki sen verran painostetaan, että aina joku tulee hommattua. Roskat on kyllä aina saatu talteen ku ei mitään isompaa taivaalle lennä.

1 tykkäys

Tuota kertyvän roskan määrää…velvollisuutena pitäisi olla siivota omat jälkensä.

2 tykkäystä

Niin se varmaan pitäisi olla vappunakin.

2 tykkäystä

Meillä kumpikaan koira ei aristele.

Pitkään tuli itsekin puntaroitua tämän vuoden osalta mitä tekee. Tarkoitus oli mennä Turun kaupungin ilotulituksia katsomaan kuten monena vuonna aiemmin. Nyt kun ne on kaksi kertaa peruttu niin ollaan molemmilla kerroilla yksi pata ammuttu taivaalle ja tietty roskat viety itse pois.

Raketteja ja patoja, isoa roomalaista kynttilää ja perhosia tuli ostettua lasten iloksi, eli aika hiljaiset tulitteet. Roskat kerätään aina talteen. Joku raketti nyt voi mennä tavoittamattomiin, mutta niitä on vaan yksi paketti ja kerätään kyllä kohdalle osuvat muiden roskat.
Rahoja voi “tuhlata” moneen kohteeseen. On tullut huonomminkin 50€ käytettyä aivan varmasti.

1 tykkäys

Meillä jälkikasvu ilmoitti että ilotulitteita ei tänä vuonna tarvitse hommata. Pari pakettia sädetikkuja kuitenkin löytyy niin saavat sitten niitä poltella.

3 tykkäystä

Mua kyllä kovin kiinnostaa tämä" juurisyy", voit vastata sopivaan säikeeseen, kiitos jo etukäteen.

2 tykkäystä

Tuli ostettua enemmän tulitteita kuin varmaan 20 vuoteen. Enkä varmaan ole ainoa, kun näyttivät olevan jopa loppu osasta myyntipisteitä :+1:

1 tykkäys

Se olisikin hienoa että kaikki rakettien ampujat veisivät ampumansa roskat mukanaan roskiin, koulujen pihoilta niitä löytyy vielä kesälläkin. Väki tuppaa ampumaan rakettinsa koulujen pihoilta ja luistelukentiltä mitkä on sitte kivassa kunnossa ku lapset ja aikuiset tulee vkonloppuna harrastaan.

1 tykkäys

Rannat myös. Kaikkein järjettömintä on ampua järven jäällä ja jättää roskat sinne. Sieltä ne sitten keväällä päätyy vesistöihin. Hupinsa kullakin.

1 tykkäys

Tämä oli kyllä komentti, joka oli osittain aivan helvetin typerä kommentti!

3 tykkäystä

Miten sen nyt ottaa. Koira on ollut ihmisen kumppani jo vähintään 10 000 vuoden ajan ja sopeutunut (muuttuvaan) kaupunkiympäristöön siinä missä ihminenkin. Molemmilla on jopa samoja elintapasairauksia. Ihmisen tavoin aika kauas “luonnosta” se koirakin on tullut.

Voisi siis yhtä hyvin sanoa, että kaupungit ovat yhtä epäluonnollinen ympäristö sekä ihmisille että koirille (koirista tässä kai enimmäkseen puhutaan) :smiley:

Selviä merkkejä kesyyntymisestä on jo yli 10 000 vuoden takaa, ja läheistä vuorovaikutusta koiran ja ihmisen välillä on ollut jo 40 000 vuotta sitten.

5 tykkäystä

Olen iloinen, että meillä ei ole vielä kuulunut yhtään ammuskelua. Kello 18:00 tossa kylän ladolla on ilotulitus. Toivottavasti mahdollisimman paljon jäisi siihen. Meillä ei tällä hetkellä ole koiraa, mutta tiedän mitä se on. Lisäksi tuossa vieressä on hevostalli, jolle tästä on myös murhetta.

2 tykkäystä

Itse olen kuullut rakettien satunnaista pauketta jo useamman tunnin.

Sama, ei vielä yhtään näkynyt/kuulunut. Koira siis ihan rauhallisesti vielä. Tosin se ei ole kunnon paukkeessa vielä koskaan ollutkaan, kun muutettiin keväällä maalta kaupunkiin. Ollaan kylläkin kaupungin reunamilla, mutta isolla asuntoalueella. Ja itellä ei ole varaa ampua rahaa taivaalle…