Ilotulitteet

Sanotaan näin että on turha tulla nostamaan omaa häntää tänne jos ei itse tykkää… fakta on kuitenkin se että ilotulitteet ovat vielä ainakin sallittuja ja monet kiistä pitävät. Tiedän että monet lemmikit eivät pidä metelistä. Kuitenkin Nokialla viikoittain hornetit lentävät ja pitävät jytinää yms. Tämä on vain yhden illan juttu.

Tai sitten voidaan myös sanoa, että turha tulla nostamaan omaa häntää jos tykkää.

2 tykkäystä

Sama tietysti molemmin päin.

1 tykkäys

Sori off topic, mutta onko tuolla hintaa ilon antaja sen näköinen, että olisi parempi ettei jäisi muistijälkiä? :crazy_face:

Itse meinaan käydä vähän syrjemmässä paukuttelemassa vähäiset rakettini, saa naapureiden koirat olla rauhassa ja lapset ei levitä ainakaan koronaa.

5 tykkäystä

Ei ole kokemusta. Kaverit on kertoneet.

Oli miten oli, niin hyvää uutta vuotta kaikille ja pistäkäähän setelit taivaalle sovittuna aikana. Muistakaa myös siivota roskanne pois luonnosta.

6 tykkäystä

Joo, parempaa uuttavuotta vaan kaikille ja pidetään lähimmäisistä ja rakkaimmista huolta ja juhlitaan vastuullisesti.

1 tykkäys

Kun olin nuorempi niin meillä oli Labradorinnoutaja joka innostui vähän turhankin paljon raketeista. Lähetettiin raketteja pienellä pellolla metsän keskellä niin koira kävi noutamassa jokaisen raketin kepin ja hylsyn takaisin metsästä. Sama koira oli myös laitettava kiinni jos meni uimaan. Valtavan pelastusvietin omaavana olisi muuten lähtenyt uimaan perässä.

1 tykkäys

Muistiin ensi vuodelle, eli hyviä ja halpoja:

• Palmupata
  • Kunkkutykki
  • Thunder-pata
4 tykkäystä

Kyllä, olen tietoinen ihmisen ja suden pitkästä historiasta. Olen myös sitä mieltä että ilotulitteet ovat erittäin haitallisia ja varmasti ne tulevat tulevaisuudessa vähenemään.

Mutta minulla nousee aina karvat pystyyn kun koiranomistajat aloittavat jokavuotisen ilotulitekampanjansa, koska he ovat siinä jäävejä sillä oma harrastuksensa on:

• erittäin paljon ympäristöä kuormittava
  • urbaanissa ympäristössä haitallinen
  • joissain tapauksissa häiritsevää ääntä päästävä.

Eli 100% pata kattilaa soimaa. Mutta ilotulitteista olen pääosin ihan samaa mieltä.

8 tykkäystä

Paljonko meni taivaalle rahaa?

Aina voidaan muuten vinkua puolin ja toisin. Eikö? Et ilmeisti saanut lapsena koiraa, vaikka halusit?

Joku 30€ muistaakseni. Perheessä oli koira.

Hieno homma molempiin.

1 tykkäys

Ja tottakai se on perseestä jos jonkun lemmikki pelkää rakettien pauketta. Ajan vain sitä takaa ettei pidä niin herkästi olla tuomitsemassa jonkun toisen hauskanpitoa, jos se sattuu olemaan oman kanssa ristiriidassa.

Ensimmäiseksi voisi kieltää raketit, jotta roskat jäisivät paremmin talteen.

8 tykkäystä

Raketit tuottavat iloa muutaman tunnin vuodessa. Koirat aika paljon enemmän. Mun mielestä on vähä älytöntä edes verrata näitä. Kuten sanoin, meillä ei ole nyt koiria ja kaksi edellistä kaveriamme eivät pelänneet raketteja. Silti se on monelle perheelle raskas muutama tunti, joka näistä on iloa ihmisille.

1 tykkäys

Missään vaiheessa en mielestäni ole tuominnut raketteja? Jokainen toimii miten haluaa, mutta onneksi tänä vuonna pidettiin kellonajoista kiinni.
Mutta jostain kumman syystä sinä lähdit taas melko hyökkäävällä linjalla tähän iltaan.

Rakettien jälkeen voisi sitten kieltää kaikki muutkin paukut, jotta tyhjänpäiväinen räiskiminen ja postilaatikkojen ynnä muun särkeminen loppuu.

1 tykkäys

Ostin meidän pikkumiehelle kasantavaraa taivaalle tuhottavaksi. Hyvä ystävä välitti minulle kuorman ja sanoi että ekologisia pitäis olla kaikki. Nopeasti hajoavaa rakettien kärjet ym. Tiedä sitten onko. Katotaan keväällä miltä niityt näyttää. Jonkun ajan kuluttua täytyy meidän pikku- Kuuselan päästä tuhoamaan toi arsenaali. Onmuuten Liverpoolin miehiä. Toivottavasti emme tuhoa maapalloa ja säikyttele viattomia ja syyllisiä luontokappaleita.
Hyvää Uutta Vuotta 2022 Rixusta

1 tykkäys

Luulisi, että jo vuonna 2021 saataisiin ilotulitteiden ns. jätteistä biohajoovia. Ainakin pitäisi ehdottomasti tulla joku säännöstely tähän.

Tiedän yhden Youtubettajan jotka kaveriporukalla räjäyttää tuhansia euroja taivaalle tykittäen raketteja 18-02 välisen ajan. Viime vuonna striimasivat tuon ajan, mutta taisi tulla sen verran negaa, ettei nyt oo liveä näkynyt. Ihan sairasta touhua kun omakotitaloalue. Siinä ajatellaan naapureita…

3 tykkäystä

Vuodessa 8 760 tuntia ja kahdeksan tunnin ajan joutuvat kuuntelemaan pauketta. On kyllä ihan paskat naapurit

3 tykkäystä

On tuo silti erittäin itsekästä touhua tykikkää tuo 8 tuntia taukoamatta. Toki kerran vuodessa noin paljon tunteja nii mitä sitä välittää miten muut naapurit haluaisi viettää tämän aattopäivän.

3 tykkäystä