Jääkiekkoilijoiden poliittiset kannanotot ja näkemykset

Dominikilla taas IG-storyssa uutinen koronasta, oma kommentti päälle itkunauruemojien kera. Kiinnostaisi tietää, mitä tuossa lukee, mutta tsekki ei taivu.

Onneksi ei ole enää meidän päänsärky. Kirjoittakoon mitä lystää. Itsestään siinä vain pellen tekee.

5 tykkäystä

Kaikki kääntyy nykyään Googlen käännöstoimintojen avulla melko hyvin (Google Translate).

Huomasikohan, että Tsekeissä on noin yksi kymmenestä sairastanut taudin ja juuri hetki sitten rajoituksia sen verran laskettu, että mm. vaatekaupat aukesivat kuukausien tauon jälkeen [korona -ketjussa uutinen]…

Voi olla vastassa vähän toisenlainen todellisuus.

En ihan tarkkaa kuvaa kääntäjällä saanut, mutta ilmeisesti naureskeli sille, että rokotepassilla pääsee johonkin, joka hänen mielestään käytännössä pakottaa ottamaan rokotteen. (Kai)

Samanlaiset lausunnot siis jatkuu kun Tapparassa, nyt ei vaan ketään oikein enää Suomessa kiinnosta.

1 tykkäys

Hienoa, ettei Domi sittenkään antanut lausuntojaan siksi, että pelotti mennä huonontamaan statsejaan entisestään ja hommasi itsensä koirankoppiin muista kuin pelillisistä syistä.
Enää miehen seikkailut sosiaalisen median ihmemaassa eivät tule Tapparan piikkiin, niin että antaa palaa vaan, jos typeryyksiä ei enää saa pidettyä sisällään.

1 tykkäys

https://twitter.com/massi_jarvinen/status/1393156200385191938?s=21

Massi otti melko tiukasti kantaa Marinin Lukolle laittamaan mestaruusonnitteluun, toki pointti Massilla on ehdottomasti

46 tykkäystä

Näissä on aina sellainen erikoinen asenne ja oletus, että Marin ja hallitus haluaisi ajaa näitä mainittuja aloja alas. Näinhän ei asia ole. Syyllinen tilanteeseen on korona.

13 tykkäystä

Muuten en ota kantaa, mutta kannattaa kuitenkin huomata, miten tässä pandemiassa on tapahtuma-alaa kohdeltu. Hallituksella on vaikutusta lakiin - jos olisi haluttu lakia parantaa se olisi ollut kyllä tehtävissä ja ajallaan. Ei enempää politiikkaa :slight_smile: Massin pointin allekirjoitan. Vaalit haisee ja kulttuuri kelpaa vaaliapuun. Tekoihin ei kulttuuri ole syy.

22 tykkäystä

Aapelin ajatuksia Hesarissa:

21 tykkäystä

Fiksu kaveri tämä Aapeli.

12 tykkäystä

Onpas tosiaan fiksu tyyppi. Toivon hänelle mahdollisimman menestyksekästä uraa, ja varsinkin toivottavasti Tapparassa.

6 tykkäystä

Aapeli Räsänen on saanut nopeasti nimeä valtamediassa ja sanotaan niin, ettei pelkästään kiekkoilemalla KalPassa. Ainakin media sovittaa häntä jonkinlaiseen rooliin. HS:n tuore henkilökuva urheilusivuilta:

Suurelta osin tuo juttu perustuu Räsäsen omiin sanoihin ja mielipiteisiin. Näetkö että tuolla jutulla on joku muukin toimittajan siihen sisään leipoma viesti? Yritetäänkö Räsästä sovittaa johonkin muuhunkin rooliin kuin mielipiteitään ääneen sanova urheilija ja ihmisoikeusliiton keulakuva?

Räsäsestä tehdään poliittista, kulmia tuodaan esiin jatkuvasti. Luulen, että kärjistyksiä ja roolituksia tulee median tarpeen mukaan. Kapinallisen tai aktivistin rooli.

Tämä on hetkellisesti, mutta vain hetkellisesti tai ohuesti, häivähtänyt toki toisinaan, pelaajan aktiiviuran huipun lähestyessä esim. Jokereiden Jesse Joensuu. Enemmän Räsäsestä on puhuttu kuin esim. Joensuusta vaikka jälkimmäinen päätyi jopa vaaliehdokkaaksi.

Tuo otsikon ”salailu” ei myöskään täysin auennut meikäläiselke.

Ei ole otsikkoa juttuun katsominen :smiley:

Eiköhän kirjoittaja sillä viittaa vaikenemiseen tai peittelyyn (esim. tapaus Beach) jota toki voi salailuksikin katsoa, jos niin haluaa.

Mä olen varmaan väärissä medioissa, mutta olen nähnyt enemmän Räsäsen kuin Joensuun mielipiteitä. Hienoa, jos Joensuu on ehdokkaana ollut, mutta en sisltikään hänen “teesejään” tiedä.

Musta on ihan kiva, että sellainen perinteinen “äijämäinen” maailmankuva muuttuu, niin että sä voit sun työssäsi olla “jämäkkä” ja silti omata vahvojakin mielipiteitä ja kyetä sanomaan ne ääneen. Kumpikaan maailma ei ole toiselta pois.

Itse en ärsyynny Aapelin puheenvuorosta, vaan koen ne erittäin tervetulleina - kuten ylipäätään muunkin poliittisemman keskustelun, kunhan se tehdään asiallisesti.

4 tykkäystä

Aapeli on itse aktiivinen ottamaan kantaa, ei median tarvitse hänestä mitään erikseen “tehdä”.

Itse pidän tuota äijäilykulttuuria lähinnä heikkouden merkkinä, sellaisena, että ei osata tai haluta kasvaa vastuullisiksi aikuisiksi ihmisiksi. Joten hyvä kun alkaa jo häipyä. Lätkäjätkät ovat paljon mainettaan moninaisempia, aiemmin on vaan ollut kova ryhmäpaine, joka on pitänyt sen piilossa.

16 tykkäystä

Juuri näin. Varmasti Aapelin lisäksi paljon muitakin ajauksia löytyy ja näitä kieltämättä olisi virkistävää kuulla rakentavasti esitettyinä.

AHL:ssä pelaavalle Hrabikille 30 ottelun pelikielto rasistisesta käytöksestä. Tämä on jo aika totinen rangaistus. Lievennystä tuomioon voi ilmeisesti saada osallistumalla johonkin rasismiin liittyvään koulutusohjelmaan.

2 tykkäystä

En ihan saa, että miten vielä tässä maailmassa katsomoissa tai kentillä on rasisteja.

Fiksun tuntuinen kaveri tämä Akukin.

"Koskenvuossa on selvästi mielipidevaikuttajan piirteitä. Hän tiedostaa, että urheilijoilla on näkyvyytensä ansiosta paljon valtaa. Kannanottoja on luultavasti tulossa, jos hän tulevaisuudessa on sellaisessa asemassa, että ne yleisöä kiinnostavat.

– Kyllä minä avaisin suuni, jos on joku iso asia, johon haluaa vaikuttaa. Mutta haluaisin myös pystyä tekemään konkreettisia muutoksia tilanteen kohentumisen eteen, ettei se jäisi vain puheeksi. Olisi tosi hienoa päästä sillä tavalla vaikuttamaan maailmaan."

1 tykkäys