@Aapeli minulle ei aukea argumenttisi. Voitko selventää, mitä tarkoitat sanomallasi?
Tosielämässä se menee kuitenkin omasta näkökulmastani näin: jokainen lipun ostanut tai jollakin rehellisellä keinolla hankkinut on yhtä tervetullut jääkiekkotapahtumaan. Minulle ei oikein aukea logiikka, että entä ne, jotka ajattelevat eri tavalla. Siis jokaisessa jääkiekkotapahtumassa on tuhansia ihmisiä. Ei kai kukaan oikeasti luule, että siellä ajatellaan edes pienestä prosentista asioista samalla tavalla? Hyvä uutinen on kuitenkin, että mielipiteitä mahtuu maailmaan. Ja ei haittaa, vaikka ajatellaan eri tavalla.
Esimerkkisi perusteella puhut heteronormatiivisuudesta. Yhteiskunta on nyt, jatkossa ja vielä varmasti tuhannen vuodenkin päästä heteronormatiivinen. Käytän itse termiä normatiivinen, koska se ei ole sama asia kuin normaali, mutta nämä tahtovat mennä monella sekaisin. Heteronormatiivisuus tarkoittaa sitä, että suurin osa ihmisistä solmii parisuhteensa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Myös suurin osa lapsista syntyy tällaisille pareille.
Tasa-arvo ei ole sellainen kysymys, jossa ikään kuin toiselle annettu samanlaisen arvon tunnustus on toiselta otettu tasa-arvo. Vastatakseni kysymykseesi, niin he, jotka ajattelevat, että ainoastaan heterosuhteet ovat suhteita, niin he ovat jatkossakin aivan yhtä tasa-arvoisesti tervetulleita otteluihin.
Pride on politisoitunut pahasti, mutta jokainen toivottavasti ymmärtää tässä aikuisten maailmassa, että taustalla vaikuttava ajatus on todella tärkeä ja kannatettava. Yksinkertaisesti jokaiselle haetaan tasa-arvoista oikeutta tulla nähdyksi ja oikeutta olla oma itsensä, sellaisena kuin on. Urheilu on tälle hyvä ja aito näyttämö, koska tutkimukset valitettavasti osoittavat sen, että tietyt urheilulajit potkivat jo “varhaisessa vaiheessa” harrastuksen parista “epäilyttävät” tapaukset pois.
Tasa-arvo ei ole siis sellainen luonnonvara, joka vähenee joltakin, jos sitä annetaan muille. Muistetaan kuitenkin, että TPS taitaa pelata ns. Pride-pelejä kaksi kappaletta kaudessa. Siinä jää vielä muutama peli semmoisia ei-pride-pelejä.