Jääkiekkokortit

Itse olen odotellut omien korttien arvon nousua ~30 vuotta, mutta totuus on sen verran tyly että arvo on vain laskenut :grin:

Esimerkkinä Selänteen rookie kortissa vieläkin roikkuu hintalappu 100 markkaa, mutta tänä päivänä Ebayssa hinta näkyy olevan 85 senttiä. Eric Lindrosin rookie kortista sentään voisi vielä pari taalaa saada. Ja vielä Chris Druryn Donruss World Juniors (painettu 1000kpl) hinta naurettavat 12,88 euroa. Näin jälkeenpäin ei voi kun sanoa että itse tuli kerättyä kortteja täysin vääränä aikana ja hinnasta puhuttaessa takkiin on tullut ja paljon :rofl:

Koko on postikortin ja pelikortin välimaastosta. Noin 12x8 cm.

1 tykkäys

Jos erästä Huuto.netin myyjää uskoo, noiden arvo liikkuu 5-20€. Todellisuudessa ne ovat aivan maksimissaan euron arvoisia, jos sitäkään.

Mutta kymmenien vuosien päästä Oton kortilla voi olla melkoisesti kulttiarvoa! Hieno ura on ohi ja legendat miehestä nousevat yhä hurjemmiksi. :wink:

1 tykkäys

Noita Tapparan julkaisemia omia kortteja kun ei ole myytävänä missään niin koko setin saatavuus hieman haastavaa. Yksittäisen kortin arvo sinänsä ei tosiaan montaa euroa ole.

1 tykkäys

Se on ihan totta. Arvoa laskee niiden ilmaiseksi saaminen.

Ja toisaalta kun koko settiä ei lyödä kouraan niin puuttuvista tuon 3-5e on valmis maksamaan.

2 tykkäystä

Miltä tuntuisi löytää pakkauksesta Ben Bloodin paitakortti? Tällä kaudella se on hyvinkin mahdollista, sillä Blood on yksi niistä Liiga-tähtistä, jonka pelipaita on saksittu osaksi erkkareiden aatelistoa.

Tapparan Bloodin lisäksi mukana ovat ensi kesän NHL-draftin kuuma suomalaisnimi HIFK:n Anton Lundell, KalPan Eero Kilpeläinen, sensaatiojoukkue KooKoon Anrei Hakulinen, Pelicansin ikiyllättävä Juhamatti Aaltonen, SaiPan tehokas Elmeri Kaksonen ja TPS-nutussa viime kaudella loistanut Kaapo Kakko.

Ihan törkeen kovat nimet, muuten. Monellakin mittarilla.

5 tykkäystä

650 erilaista Eric Lindrosia löytyy täältä. Toki kerääminen hieman lopahtanut, mutta mukava noita on välillä kansioista väijyä. Lisäksi löytyy lähes tulkoon kaikki Tapparasta tehdyt perus kortit vuodesta 2002 lähtien. Erikoiskortteja on sitten niin tuhoton määrä tehty, että se vaatisi jo aikaa ja rahaa hieman enemmän. Jonkinlainen isompi Tappara taulu noista olisi hieno väsätä projektina joskus kun saisi aikaiseksi.

3 tykkäystä

Porin Ässiltä mielenkiintoinen projekti. Isomäen kapasiteetin verran kortteja korvaamaan edes hieman pääslipputuloja.

3 tykkäystä

Löysin vanhoja jääkiekkokortteja. Näitä on kyllä todella mukava pälyillä tähän maailman aikaan.

7 tykkäystä

Se parempi Barkov :wink: Tai ainakin mulle merkityksellisempi.

1 tykkäys

Itellä on alxeander barkovin rookie nimmari kortti niin jos jollain on kiinnostusta ostaa se tai joitakin muita kprtreja koska mulla on ainakin 1500 eri korttia niin jos on kiinnostusta ostaa niin tulkaa puhuun instagramissa:@lukahienola

1 tykkäys

Muutama päivä sitten huutokaupassa myytiin Connor McDavidin Rookie-kortti 97/99 eli pelinumeron mukainen sarjanumero. Hintaa oli 135 811$

Linkissä myös kortin nosto, jos joku haluaa katsoa.

2 tykkäystä

550 Jovanovskia löytyy.

1 tykkäys

En tiedä keräilystä juurikaan mitään,mut pidän outona, että uutta korttia pukkaa vaikka peliura loppu.

Mogilnysta tehdään vieläkin kortteja, vaikkei hän ole pelannut 15 vuoteen

3 tykkäystä

Ei tuo nyt vielä mitään, mutta kun osaa kortteja on maailmassa vain yksi tai muutenkin joku naurettava alle kymmenen kappaletta, niin mielenkiinto alkaa keräämään jotain pelaaja on aika nolla, kun täydellistä kokoelmaa et pysty saavuttamaan millään.

1 tykkäys

Eipä itselläni ole kuin lähinnä niitä vanhimpia purkkakuvia…Nummisen Kallua jne. Yksi NHL-kortti on jostain tullut mukaan ja vähän täytyy olla pettynyt, jos ei arvoa ole euroa enempää. Tää mun on tiukasti ruuvatttu pleksien väliin joten luulin pikkuisen arvokkaammaksi. Kyseessä Brendan Shanahan, Olympics 1998.

Tuli vaan kortti mieleen katsellessa telkasta “Detroitin Punakonetta”. Siinähän on mm. se 96-97 kauden ottelu Red Wings - Avalance, jossa 3-5 tilanteessa ryhdytään kunnolla nujakoimaan. Sen jälkeen Red Wings tasoitti ja jatkoajalla vielä voitti 6-5. Shanahan teki tasoituksen ja syötti voittomaalin. Tärkeä voitto henkisesti joukkueelle. Lähti Avalance-apina selästä.

2 tykkäystä

Wayne Gretzkyn tulokaskortin huutokauppa.

https://sports.ha.com/itm/hockey/1979-o-pee-chee-wayne-gretzky-18-rookie-psa-gem-mint-10-population-two-/a/50031-58423.s?ic4=GalleryView-Thumbnail-071515&fbclid=IwAR2ZLgsrPxO-x5yXSEM5u_FJwVxxRYXNFtAsAbIvHK0fwc9ZhTauahFZyt8

Tällä hetkellä 662 500 $ Neljä päivää aikaa huutaa.

Ja pitkälle päälle miljoona dollaria tuli hinnaksi.

6 tykkäystä

Oli muuten yllättävän rentouttavaa katseltavaa tämä. Itse olisin junnuna ollut, kuin karkkikaupassa, jos olisin noita pakkauksia saanut availla :grin:

Joskus ala-aste ikäisenä tuli keräiltyä sekä SM-Liiga että NHL kortteja. Tulee nostalginen olo.

3 tykkäystä