Niin hän ehti lausumaan. Mitenkähän tuolla leirillä on asia ilmaistu sanasta sanaan. Onko Rafkinillle kerrottu,että hän ei enää maajoukkueseen pääse ja se on sanottu väärin, vai haluaako Liitto perua päätöstään kertomalla, että Rafkin ei ole ymmärtänyt oikein vai miten tuo tulee menemääb?
Minulla ei pienintäkään tietoa, ihmettelen että tehtiinkö tuo uutinen 15 vuotiaan lausuntojen perusteella. Melkoista sanoisin, ehkä olisi hyvä tarkistaa virallisilta tahoilta.
Jotain tuossa on, koska leirillä ei infossa koskaan sanota kellekkään, että juuri sinä et enää maajoukkueeseen pääse. Rafkin on ymmärtänyt asian niin, että majuun ei oo enää asiaa. Haiskahtaa tosi oudolta.
Mä ymmärsin että se lähti tästä twiitistä liikkeelle.
Ja Nurmisen vastaus.
Oma veikkaus on että tämä(kin) asia jää myrskyksi vesilasissa. Tässä on vaan herkullinen paikka toimittelijoille repiä otsikoita ennenkuin mitään virallista tietoa ulos tulee. Mielenkiintoista.
E. En minä tuossa linjauksessa näe ihan hirveän suurta ongelmaa. Eilen vaan pääsi some-keskustelu hiukan laukalle hieman vajavaisista lähtötiedoista.
Puhutaan kuitenkin alle 16-vuotiaista, niin se seurajoukkueissa tulevaisuuteen panostaminen on ihan perusteltu näkökulma. Kuinka järkevää noita u16-pelaajia on kesken kauden esim. Jenkeistä minnekään turnauksiin roudata, kun noita ei kuitenkaan maajoukkueringistä kokonaan pois ole suljettu, vain kauden ajaksi sivuutetaan valinnoissa. Vanhempia junnuja tuo linjaus ei sitten edes koske.
Onko tuo linjaus tarpeen tai paras mahdollinen? Tuskin. Mutta ei tuo niin iso farssikaan ole, kuin on annettu ymmärtää.
Ei tämä voi pitää paikkaansa. Kiekkoliitolta aivan järjetön paniikkinapulan pohjaan lyönti ja suojelu omia sarjoja kohtaan. Kiekkoliiton tulisi kehittää sarjojaan siten, että junioreille saadaan kovatasoisia pelejä paljon. Miten se tapahtuu - en tiedä. Juniorit pelaavat ihan ok määrän pelejä, mutta intensiivisiä, kovatasoisia pelejä on liian vähän.
E. Jaha, eli tämä koskee U16 joukkuetta - sillälailla sitten
Pitääpä miettiä tuota. Meidän kölövi lähti Jenkkeihin ysin jälkeen, itseasiassa tuonne South Kent Schooliin, jossa Rafkinkin on tällä hetkellä. Hän kävi koko lukion Pohjois-Amerikassa ja opiskelee nyt kauppakorkeassa Turussa. Minä hiukan mietin, ennen kuin avaudun tästä.
E: Minulla on tuohon perspektiiviä ja kokemusta kyllä yllin kyllin, katsotaan mitä saan aikaiseksi.