Oon käyttänyt muutaman vuoden, pelaan yli 180 senttisellä mailalla. Viimeisin on komposiittia ja toiminut kuin junan vessa pari vuotta samassa mailassa ilman säätämistä. (ei oo muuten ikinä mikään maila kestäny kuin ko. Warrior QRL)
Se hankaluus noissa jatkopäissä on, että tapa heittää hajonneella mailalla vesilintua on varsiin piintynyt. Ja kyllä sit kotona syö miestä kun taas jäi jatkopala hallille.
Ei toki, riippuu vaan että mitä haet? Jos hyllystä löytyy suoraan itselle sopivaa mailaa niin ostoon siitä. 67 flexiä ei myydä 184cm sopivan mittasena ja olen sellasilla tykännyt käydä ulkojäillä neppailemassa. Sillon kun aktiivisesti pelasi niin käytin 77 flexiä ilman mitään jatkotappeja
Hyvin on pysynyt puutappi mailan päässä. Kalikassa valmiina olevan liiman lämmittää kuumailmapuhaltimella ja vasaroi tapin paikoilleen, erkat ympärille ja menoksi😊
Tuli pidennettyä mailoja n. 4cm, koska ei tuo peliasento nyt enää ole ihan sama kuin n. 20-vuotta sitten. Hyvin toimi ratkaisu ja laukauksiin tuli heti paljon lisää voimaa ja muutenkin kiekon kanssa oli helpompi operoida.
Entinen ammattilainen opastaa. Monessa jatkopäässä on liian vähän tai huonoa liimaa, jos sitä on siis valmiina tapin pinnassa. Suksipuolen kuumaliima on parempaa joten sitä reilusti.
Jos tappi on liimaton ja mailaan sovitettuna tuntuu selvää klappia, niin laita yksi suikale erkkaa. Yleensä klappi on “ylös-alas” suunnassa kapeilla sivuilla, joten yksi suikale erkkaa niin että se kiertää tupin sisäpäädyn. (En osaa paremmin kuvailla). Idea on siis tiivistää väli kahdelta sivulta yhdellä erkan pätkällä, joka estää sen ruttaantumisen mailaan työnnettäessä.
Ja lisäpituus tuo lisää flexiä. Ennen kun myytiin pelkkiä varsia ja vaihtolapoja, oli ylä päässä aina jatkos.
Ostin pari Bauerin hiilikuitupäätä ja niissä tuntui liimaa riittävän. Molemmissa mailoissa jämähti hyvin kiinni eikä heilu yhtään. Mulla on käytössä Jasun Bauerin Nexus mailat, mutta noissa ei ole flexistä mitään mainintaa. Valitsin nuo lähinnä lavan käyryyden mukaan. Oli lähimpänä sitä millä itse tykkäsin aikanaan pelata.
Olen itse jokusen vuoden päässyt pelaamaan aikanaan noilla irtolapa mailoilla. Noissa mailoissa oli sellainen ongelma, että maila jousti lavasta enemmän kuin varresta.
Jep. Ja vähän samanlaiseksi omat lapani aikanaan väänsin. Tuohon aikaan siis kuumailmapuhaltimella kuumennettiin lapaa ja muokattiin mieluisaksi. Tuo toiminta toki aiheutti sen, että lapojen elinkaari lyheni.
Unelma_Sirpa_Leena
(eräs merkittävässä asemassa oleva tamperelainen jääkiekkovaikuttaja)
220
Nyt oli aika uusia luistimet, vanhoista (ostettu markka aikana) molemmissa kengissä pohja halki ja terät löysällä.
Nyt sitten saunotaan luistimet jalassa jokunen kerta, että nämä rupeaa istumaan paremmin jalkaan.