Mää hain ex-Hiitelästä, eli Sportia 10:stä tänäänä Bauerin 3s pro luistimet. Edelliset oliki halpisluistimet ja lähemmäs 10 vuotta vanhat. Sitä ennen mentiin 10 vuotta Bauerin 4000 luistimilla. Mittasivat jalan sielä liikkeessä ja sen perusteella valittiin koko. Uudet luistimet onki sitte 1,5 numeroa pienemmät ku entiset! Mutta levee lesti mahdollisti sen. Noi oli uunissa 5min ja jäähty jalassa 20 min. Jännä nähdä huomenna, kuinka noilla pysyy pystyssä. Luotto on kova, että totuttelun jälkeen voi jämptin kokosilla pro-luistimilla luistelu olla pikkasen tehokkaampaa, kuin aiemmilla liian isoilla halpiksilla. Onkohan uran viimiset luistimet, saa nähdä, mutta ainaki 10 vuotta uskon vetäväni noilla.
Edit. olisin tyytyny pelkkiin 3s luistimiin, muttei ollu kokoja ja ku jotain haluaa ja päättää ostaa, en osaa odottaa. Myös vanhat 2s prot olis kelvannu varsin hyvin, mutta niitä ei juur enää löydä.
Kuvaa katsoessa tuli mieleen juttu karjalaismiehestä terveyskeskuksessa, kun ampiainen oli päässyt pistämään arkaan paikkaan: “Hai hyvä tohtor, poista kipu, mutta jätä turvotus.”
Onko kukaan vielä käyttänyt luistimissaan Prosharpin uutta ellipsi-profiilia? Ellen väärin kuullut niin ilmeisesti Hiitelässä ne ellipsejä pystyisi muotoilemaan.
Itsellä ei ole tuosta muuta hajua kuin että eräs pelaaja sitä kehui.
The Prosharp ELLIPSE were released during October 2020. The new profiles revolutionize profiling by transferring the shape of an ellipse to the blade. This is a paradigm shift where we’re going from radius profiling, which was introduced in the late 80’s, to ellipse profiling. The focus is on providing the skater with the most DYNAMIC and SEAMLESS skating experience as possible. Combine maximum POWER with hyperlight AGILITY! The key feature is the seamlessness of the profiles. This gives the skater the feeling that they always have the optimal ice contact for each on-ice action.
Itsellä aina ollut yhden säteen meininki, mutta tiedä sitten pitäisikö siirtyä kaksois+ säteeseen tai jopa tähän ellipsiin
Hyvää morjesta! Pitäisi uusi keppi löytää, kun edellisestä on lapa irtoamaisillaan. Budjetti on mallia opiskelija. Kiekkobussissa vähän heikko tarjonta omille flexeille. Mistähän vielä voisi käydä katselemassa?
Et varmaan oikein edullisemmin muualta löydä. Ne Kiekkobussin lapakorjatut mailat on oikeasti hyviä ja kestäviä. Itse ainakin hommasin tuolta Jasun tikkuja hintaan 60€/kpl ja ovat kestäneet todella hyvin. Toki, jos noista korjatuista ei löydy sopivaa flexiä, niin uusia mailoja varmaan löytyy esim. XXL:stä tai muualta. Mutta ne on uuden mailan hinnoissa.
E. Kysyppä Kiekkobussista, että voivatko mihin hintaan korjata nykyisen tikkusi. En tiedä siis, että korjaavatko itse noita vai ei, mutta vinkkiä sieltä voisi saada.
Omassa höntsäporukassa on paljon rightin jätkiä. Leftin miehet, mihin itsekin kuulun, vinoilee useasti kuinka rightin mailoja löytyy alehyllyistä pilkkahintaan. Tänäänkin Lahden Kärkkäiseltä pongasin kaksi 95 flexin ccm ribcorea hintaan 10€.
Se oli vain esimerkki. Kyllä niitä 75 rightin mailoja on välillä jäljellä hyvään hintaan. Leftejä ei yleensä ole. Seiskavitonen on ihan riittävä harrastesarjoihin, missä ei edes saa suorittaa lyöntilaukausta.
kmalainf
(Joulun Tapparassa näkevä Matushkin | Levtchi fan club)
257
Epäilemättä, kun samankaltaiset jäykkyydet ovat ihan riittäviä myös NHL:ään. No joo, mieltymis- ja pelityylikysymyksiähän nämä ovat. Joka erään uusi 77 jäykkyyksinen Vapor (Flylite) - se on se mitä minä änäriammattilaisuudessa kadehdin.
Itse pelaan 65 Warriorilla, nimenomaan ei lämäri sarjaa. Itsellä painoa 88 ja voimaakin riittävästi, silti koen että riittää. Siirtynyt viiden vuoden aikana 85 > 75 > 65.
Kyllä tässä itsekin on siirtynyt 85 alemmille flexeille, aina 70. Mailan kun katkaisee päästä niin siitä saa jäykkyyttä lisää. Kyllä kuusvitosella on silti hankala vetää suoraan syötöstä ranteella, varsinkin neljän suomen mestaruusmiehen syötöstä
Kai tämä flexi asiakin on vähän niin, että pelataan sillä mikä omaan makuun on mielekkäin. Itse olen tottunut pelaamaan melko jäykillä mailoilla ja itselleni tärkein ominaisuus on ollut aina lavan muotoilu.
Löysällä varrella mielestäni katoaa tuntuma kiekkoon. Mutta makuasioita nämä.
Kyllä juuri näin, riittävä käyryys ja pieni peili. Kyllä mailojen jäykkyyksiin ja sen ominaisuuksien käyttämiseen vaikuttaa tekniikka ja jerkku ranteissa.