Joo, Suomen Stadium ei edes myy Grafin bandyluistimia, kuten Ruotsissa. Asia pitää, off-topiccia tai ei, selvittää ehdottomasti. Tutnteeko kukaan Narukerästä ketään?
Bandyluistimessa taitaa olla pitempi terä, kuin kiekko sellaisessa. Kyllä se etu voi olla ihan isokin.
Omaan silmään näyttää jääpalloluistimien teräkotelot identtisiltä kiekkoluistimien teräkoteloihin verrattuna. Luulen että terätkin pohjimmiltaan samoja, mutta ne on profiloitu täysin eri muottiin, tai pikemminkin jätetty profilointi kokonaan tekemättä:
Olisi melkein pitänyt viime lauantaina käydä Kiekkobussin teräprofiilitestipäivillä Sorsussa kokeilemassa jääpalloprofiilia
Jos kuvien liittäminen poikkeusellisesti sallitaan, niin tämä kuva on otettu tuoreesta aihealueen (jääpallo) uutisesta, ko. pelistä.
Kuten kuvasta näkee: 3/3 takaläpät pois tai lajin oma luistin ja terät ovat lähes suorat (kun zoomaa riittävästi) vs. kiekosta tuttu profiili/ sädeteroitus. Eli siis liukumaksimia haetaan, varmasti noilla vehkeillä olisi vähintäänkin mielenkiintoista luistella.
Hakametsän Lämäri avannut verkkokaupan:
Tuollahan kannattaa pyörähtää siinä samalla jo heti tänään jos on menossa U20 peliin.
Hauska juttu savolaisesta pajasta, joka tekee mm. kaulasuojia ja henkseleitä NHL-maalivahdeille.
”Tällä kaudella 40–50 maalivahtia NHL:ssä käyttää Kova Goalien kaulasuojia ja / tai henkseleitä.”
”Kun Dominik Hrachovina pelasi Tapparassa, varusteet olivat niin isolla kädellä muokattuja, että ne eivät juurikaan muistuttaneet alkuperäisiä.”
Nyt Liigan finaaleissa pelaavista joukkueista Pelicans ei ole Kova Goalien asiakas, mutta Tappara edelleen on.
”Heljangon patjat ja räpylät käyvät aina tätä kautta ennen kuin menevät käyttöön. Tappara on meidän kautta aikain isoin asiakas johtuen paljolti Dominikista.”
Ei ainakaan vielä maksumuuria.
Ostin tuossa teroituskoneen, toivottavasti seura maksaa sen mulle.
SSM-2 H-10 Pro, 1970€, ei paha nykypäivänä.
No pysyy omat luikkarit kunnossa. Jos osaat käyttää vehjettä?
Kyllä tuo menee huoltajien käyttöön ja luotan siihen, että seura maksaa sen mulle, vaikka sen nyt omista maksoin…
Oletin että näin homma on, mutta voisihan terän käyttäjiä löytyä Reksan jälkeenkin, omasta takaa?
Mä en muuten itseasiassa osaa teroittaa luistimia vaikka n vuotta olen eri hommissa kiekossa ollut. Kaikenlaiset raksahommat sujuu (vaikkakin vihaan niitä), mutta joskus huoltajien koulutuksessa kokeilin teroittamista niin ei lähtenyt.
Se terän kärjen laittaminen laikkaan ei jostain syystä mun motoriikalla lähtenyt parilla kokeilulla niin hanskat tippui.
Perinteisillä vehkeillä luistimien teroittaminen on vaikeaa. Vaikka joka porukalla on oma terotuskone, niin aika harva sitä pysty käyttää ,niinkuin piti, miksiköhän?
Raksahommista sen verran, että itselle ne on terapiaa jostain syystä. Tykkään kovasti ja jotain voi vaikuttaa kun saa myös aikaiseksi.
Meillä kanssa muutama viikko aikaa neljä innokasta isää osti joukkueelle blademasterin.Kaksi heistä on joukkueen huoltajia.
Uuden kauden valmistelut jatkuvat ja tilasin laatikot valkoista ja mustaa erkkaa, laatikon varusteteippiä ja 40 paria valkoisia vahanauhoja (jos joku haluaa pelata eri värisillä niin ite saa ostaa).
Meillä oli joskus jätkien oma tekemä sääntö, että keltaisilla nauhoilla ei saanut pelata, kuin ulkojäillä.
Siellä olis tänään Sastamalan Neon sport oyn konkurssihuutokaupassa luistinten teroitus ja profilointikoneet menossa jos jotakuta asia kiinnostaa. [Lainvoima.com - Huutokaupat konkurssipesien myyntikohteille]
Seppälän rullaluistinteränsuojat:
Suomen harjoitusten yhteydessä huomiota ovat herättäneet Mikael Seppälän rullaluistinteräsuojat, joilla peruspakki rullailee näppärästi kopista kaukalolle. ”Aika moni on sanonut, että haluaisi samanlaiset. Meillä Tapparassa näitä oli monella.”, Seppälä kommentoi kadehdittuja vempeleitään.
Ei nyt varsinaisesti jääkiekkovaruste, mutta piti tilata ens kaudeksi urheilujuomat.
Hart Sportin valmistajan nettisivut on suljettu, se on kaikista nettikaupoista loppu eikä yksi vanhoista toimittajistakaan tiedä, että saako sitä.
Onko legendaarinen Hart Sport konkassa?
Tilasin sitten koko kaudeksi toista sitruunan makuista, kun tuli vastaan aika hyvä tarjous, 170€, josta tulee valmista juomaa 500 litraa.
Nyt ei ole ollut silmät auki Tapparan peleissä.
Minä ymmärrän näistä saman verran kuin sika tuulimyllystä, mutta silmät ovat olleet auki Tapparan peleissä.
Aivan saatanan kalliita junnujoukkueen budjettiin.