Jatkoajan keskustelupalsta

@Maikkeli’n vastaus noihin kerättyihin kommentteihin on silkkaa kultaa. Pakko oli poimia tämä talteen.

BTW: Tapparan keskustelut käydään Suomen ylivoimaisesti aktiivisimmassa omassa foorumissa. Ei missään Jatkoajan moderaattorien valvonnassa.
Täällä jutustelemme mieluusti esim Patrik Supertähti +1 takatukasta tai muusta höpön höpöstä.

Nyt kun lueskelin Jatkoajan HPK-Tappara ketjua, niin kiinnitin huomiota nimimerkki Ralphin alla olevaan kommenttiin:

"Tappara-fanit myös täällä kyseenalaisista jäähyistä valittaa, vaikka sellaisia ei ollut. Peltolan koukku Tuulolaan oli selvä, koska sääntöjen mukaan ei saa koukata. Toki ymmärrän, että Tappara-fanit ovat tottuneet näkemään suosikeiltaan lukuisia koukkuja, jotka jää viheltämättä, mutta onneksi tällä kertaa tuomarit osasivat viheltää. "

Kiinnitin asiaan siksi huomiota, että mielestäni sama kaveri on aikaisemminkin heittänyt melko paljon sävyltään negatiivisia kommentteja, ns. “piilovittuilua” Tapparasta kuten myös Tapparan faneista.
En nyt kuitenkaan ala sen paremmin hänen viestihistoriaansa käymään lävitse.

Kysynkin siis, että kuka on käynyt ns. kusemassa hänen muroihin ja yllä olevaan liittyen, ei kai Ralph ole näitä Jatkoajan pohjoiskorealaisia moderaattoreita? :wink:

@Jarkki aika suolainen kaveri hän on, mutta toisaalta ei mielestäni poikkea mitenkään keskiverkofanista. Tappara tulee elämään “kahvara”-maineensa kanssa todennäköisesti koko elinikämme, halusimme tai emme. Yksittäisiä tuomioita voi varmaan päsmäillä ikuisuuksiin asti, mutta eipä se mitään muuta. Eilen omasta mielestäni tuomarilinja epäonnistui kohtelemaan joukkueita tasapuolisesti, koska samanlaisesta rikkeestä ei tullut toiselle jäähyä ja toiselle tuli peräti kolme. Tappara oli toisessa erässä ihan yhtä paljon HPK:ta edellä kuin HPK Tapparaa ekassa erässä ja silti jäähyt 1-1 siinä erässä ja ekassa HPK:lle 3-0.

Olin jo otteluseurannassa kitkerä linjasta, joka mielestäni suosi kotijoukkuetta ja tätä en enää muuta. Jatkoajasta yleisesti voisi sanoa, että ei se kovin tasokas jääkiekkokeskustelu ole ja täällä asiat paremmin. Jatkoajassa on aika ruokotonta meno välillä ja edes krooniset provosoijat eivät usein saa banneja, kun taas paremmatkin keskustelijat ovat saaneet.

Kiitos Rizka.

Piti oikein käydä tuota hakutulosta läpi että mitä sitä onkaan tullut kirjoiteltua selvinpäin ja yön pimeinä tunteina. Jos tuo Rizkan linkki ei anna listausta, niin mene Osoitteeseen
Jatkoajan keskustelufoorumin haku
Ja jäsen Maikkeli
Itse asiassa kommentteja on melko vähän Kärppien alla olevissa ketjuissa.

Kyllähän kuitenkin tälläinen vastakommentti toukokuulta lämmitti mieltä nyt loskan keskellä.
Osu ja uppos

Ilmeisesti julistus ei mennyt pelkästään kuuroille korville.

Klikinsäästäjille tässä:
" Kuinka niin? Maikkelihan on ihan neutraalisti asialinjalla :wink: Julistaa suureen ääneen joka kerran että Suikkanen on ihan paska valmentaja ja että kukaan ei tykkää Suikkasesta eikä Kärppiin tule Suikkasen takia yhtään hyvää pelaajaa."

Kiitos näistä! Mul ei ollu sen tarkemmi käsitystä Maikkelin jatkiksella seikkailuista ja nämä avas paremmi. Eipä olis ihme jos porttikiellon antanu moderaattori olis Kärppä-fani, tai oikeastaa se ois ihme jos ei olis :slight_smile:

Tämä Maikkelin asenne mua ei tuol toisessa ketjussa niinkää häirinny, jos ei tykkää Kärpist ni sit ei tykkää, mut enemmänki se, et käyttäjä jauhaa totaalista soopaa jääkiekosta ja valmennustyöstä, ilma et tuntuu tietävä kyseisist asioista juuri yhtää mitää. Ja ku tulis aika perustella niitä tekstejä, aletaa linkkaa jotai helveti vapaamuotosia lainauksia Ville Vahalahen suusta, jotka saattaa pitää paikkaasa, mut kukaa ei oo varma, ja vaikka pitäski paikkaasa, ni ite lainaus ei suoraa päde ite keskusteltuihin pointteihi. Jos jatkajalla eletää ku pellossa, ni koitetaa ny edes täällä perustella niitä mielipiteitä, ni saadaa jonkunlaista järkevää keskustelua aikaa, jota tääl toki pääosin on harrastettukki.

On tuo Google ihmeellinen vehje. Se löytää oikeastaan vaikka mitä kun tietää mitä hakee.

Yleisön pyynnöstä. Silvuplee.

Vahalahden mietteitä Suikkasesta ja vähän muustakin vuodelta 2010

Ja HIFK ylivoima viime kaudella oli samanlaista primusmoottoreiden luomaa luovaa tekemistä mikä tuntui milloinkin hyvältä. Homma toimi eikä Stögön tarvinnut puuttua tekemisiin.
Tapio Rautavaaraa mukaillen “Tämä tarina on tosi”

Se “vihaa” Tapparaa. Luultavasti on vieläkin sykkyrällä sängyn alla viime kevään takia :kannu: Todennäkösesti häntä harmittaa myös Laineen menestyminen.

Monessako viestissä olet jo kertonut ties kenen “jauhaneen soopaa”? Ja yksityisviestillä sanoit minun peräti “jauhaneen paskaa”… Siinäpä sitä fiksua kirjoittelua ja Tapparapalstalaisten arvostamista. Jos näet asiat eri tavalla, tai et näe asioita ollenkaan (jolta minusta tuntuu), ei se tarkoita sitä että muut eivät tiedä “asioist juuri yhtää mitää”. Perusteluja aina kaipaat, mikä tietysti tuntuukin perustellulta, mutta minä en perusteluista perusta. Heti ensimmäisestä viestistä huomasin että varsinkin sinulle asioiden selittäminen on toivotonta. Jatkoaikaanhan olen saanut ikuisen porttikiellon jo kauan sitten, ilvesläisten junailemana, eikä pahemmasta rikoksesta kuin Maikkelikaan. Onneksi tällä meidänkin palstalla kaikki lienee vapaaehtoista: kirjoittelu, lukeminen, perustelu.

2 tykkäystä

Aamen :+1:

Sääntö §4. Perusteltu keskustelu: Säännöt ja UKK - Tappara.co

Joojoo, silti kukin tavallaan. Jos olen omasta mielestäni perustellut asiat, eikä se silti jollekulle avaudu, en yleensä jää jankkaamaan. Ainakaan jos huomaan heti toisen kirjoittavan jostain toisesta ulottuvuudesta. Jätän jokaisen omalle ajattelulle tilaa ja ihan sama ostaako joku ajatuksen vai ei, kuitenkin joskus jotain uutta niistä kirjoituksista voi kaivella. Paljon vaikuttaa myös mitä asia koskee: joitain väitteitä/mielipiteitä on helppoa ja tarpeellista tukea esim. tilastoilla, mutta kaikissa tapauksissa se ei toimi eikä ole mahdollista.

Hyvä tuosta säännöstä tietysti muistuttaa, palstalaisia.

Niin jos teksti on mun mielestä soopaa ni myös sanon sen, ja perustelen miksi oon sitä mieltä, jos joku pahottaa mielensä siitä ni voin kokeilla muuttaa tapani, mutta samalla oottasin että noita väitteitä perusteltas enemmän eikä vaan huueltas omituisia väitteitä Suikkasesta, Kärpistä tai mitä nyt satuttaaki itteä ketuttaan. Se et kesken ketjussa keskustelun laitat mulle yksityisviestiä (aloittavana osapuolena) kertoo myös omaa tarinaansa, kun mitää perusteluja ei löydy ni ei kannata ainakaa laittaa YV:llä ihmettelyä jos mä olen vaatinu väitteiden lisää avaamista. Mä voin kans sanoa että Suikkane on paska jätkä ja ainoa pelikirja mitä se on lukenu oli taskubiljardista kertova, mut mikä arvo tollasellaki väitteellä on jos siihe ei olis mitää perusteluja, vastaan itselleni, ei mitään keskustelullist arvoa.

Kiitos, hyvä saada tälle kommentille vahvistus. Hirvee yllätys varmaa kaikille jos Törmäsen tai Suikkasen joukkueissa annetaa pelaajille vapauksia esim. YV:n suhtee, tai jos Suikkanen ei oo koskaa ollu mikää tiukat kehykset asettava pelikirja valmentaja, oota mun suu meni niin isoks O:ks tosta Vahalahen kommentist et pitää korjata suun asentoa välillä :open_mouth: :wink: Jos haluat että jatketaa tästä keskustelua ni vastaappa siel toisessa ketjussa niihi mun kysymyksii ensimmäisenä, tai perustele vähä tarkemmi miks Kärpät pärjäis paremmi jos Suikkanen ei puuttus tekemisii, ja jokaisessa ketjussa ois liideri joka kertos mite jokaine ketju pelaa, vai mite se meni.

Ei noille Kärppä-ketjun kirjotuksille ollut alunperin mitää perusteluja enkä niitä pyydettäessäkää saanut, sensijaan sain turhanpäivästä yksityisviestiä. En kai mää missää toisessa ulottuvuudsessa ole. Mut jätetää nää nyt tän ketjun osalta tähä ennenku tulee moderaattoreilta potkut persuksille, tai niinku P-Korean nettipalstoilla tulis: nappi ottaa :slight_smile:

VVoisit vaihtaa tuon nimimerkin ihan reilusti K4rp4t muotoon.
Nuti ja terppp ovat ihan rehdisti tunnustaneet mielenhäiriönsä ja yrittävät täältä hyvästä seurasta saada terapiaa vaivoihinsa.

Ja edes nämä kaksi nimimerkkiä eivät suhtaudu Kärppien tai Suikkasen arvosteluun noin kriittisesti kuin sinä. Koska foorumin historian perusteella muutenkin hengailet pääasiassa vain Kärppä-ketjussa, olisi hyvä hetki tulla kaapista ulos. Tosiasioiden tunnustamisesta alkaa mielen eheytys.

Mutta pidetään ne kädet kuitenkin siellä omalla puolella.

Ei se ole mielenhäiriö vaan syntymävika! Kärkkäimmät arvostelut (lyttäämiset) sivuutan olankohautuksella.

8 tykkäystä

Putosin kärryiltä - liittyykö yo. keskustelu vielä jotenkin Jatkoaikaan?

1 tykkäys

Vastaus herra T4ppar4n avautumiseen.
Nutilla ainakin oli sarkasmitutka kalibroituna.

En huomannut, ettei tämä ollutkaan Kärpät-ketju.

Foorumilla voisi olla ketju “Keskustelukulttuurista Tappara.co:ssa”, johon voisi laittaa näitä käyttäjien keskinäisiä vääntöjä. Tästä ketjusta nämä viimeiset voisi siirtää sitten sinne. Ja jonkin verran viestejä Kärpät-ketjustakin.

3 tykkäystä

Kaikki Kärppä fanit jatkoajassa olevat samaa mieltä Kärppien tilanteesta ja Suikkasesta, paitsi tämä yksi herra. No onneksi ei tarvi itellä olla sielä vääntämässä rautalangasta asioita.

Taitaa tämä Tappara.co olla huomattavasti suositumpi Tappara fanijen keskuudessa mitä Jatkoaika?

Ainakin itse olen siirtynyt enemmän tänne suuntaan.

Aluksi olin tätä uutta sivustoa vastaan, mutta kun tätä on oppinut käyttämään, niin tämä on helpoin ja mukavin sivusto mitä itse olen käyttänyt.

10 tykkäystä

Jatkoajan Tappara osio… kertonee oleellisen :slight_smile:
Itsellä ei aikoinaan menny rekisteröinti läpiä…tai menikö edes käsitelyynkään kun mitään ei kuulunu. Ei edes tietoa sähköpostiin ettei hyväksytä. Jatkoaika on omalla kohdalla korvaantumassa sivustolla Kiekkoareena.fi .