Voittaminen tyylillä

Itse olen ylpeänä seurannut sekä joukkueen että kannattajien kommentteja, kun Tappara selvitti tiensä tästä hienosta Tappara-Ilves-sarjasta jatkoon. 99,5 prosenttisesti asiallisia viestejä ja monesti on muistettu myös antaa arvo vastustajalle ja esimerkiksi kaukalokaan ei täyttynyt rantaleluista tänään. On hienoa kannattaa tällaista seuraa, joka osoittaa tässäkin asiassa tyyliä ja tilannetajua. :+1::blush:

22 tykkäystä

Katotaan, miten Törmänen toimii välierien jälkeen? Voittaa tai häviää Hifk. Tuliko viime kauden päätteeks edes onnitteluita mestaruudesta? Zaborsky ja Törmänen olivat katkeria vielä viikkoja mestaruuden ratkettua. Sen sijaan esim. Ramu oli hyvin suoraselkäinen. Törmäsen (ja Ruudun studion) vuoksi vituttaa, että just (kovakuntonen) Hifk tuli vastaan.

5 tykkäystä

Törmänen varmasti kiehuu jossain vaiheessa.

8 tykkäystä

Kumpikohan on vaikeampaa, voittaa vai hävitä tyylillä? Riippuu varmaan lähtökohdista, historiasta ja tavasta. Tapparan voitto seiskapelissä oli niin hieno ja eheä suoritus, että sen jälkeen oli helppoa vain päästää airoista irti ja nauttia viimeisistä maisemista.

Poistuessaan katsomosta yksi Ilves-kannattaja onnitteli, en osannut tehdä tai sanoa muuta kuin taputtaa olalle. Tällä hetkellä ei ole mitään aikomuksia tai edes mielenkiintoa rääpiä Tapparan voittoa yhdenkään ilvesläisen naamaan. Vaikka vastapuolen leirissä jatkomakkaroita grilliin jossain vaiheessa soviteltiinkin jo. Sanoin vain, että neljä voittoa tarvitaan.

Kaikki voisi olla toisin, jos osat olisivat toisin.

7 tykkäystä

Viime keväänä finaalitaiston tauottua koko halli osoitti suosiota HIFK:lle. Eilen Ilvekselle. Mää voin väittää, että tätä ei monella paikkakunnalla olisi tapahtunut.

Tuttavapiirin Ilves-henkiset kuvittelevat minun kuittailevan tästä jotain. Ehkä siellä pikkuien katsellaan peiliin ja muistellaan omia uhoamisia Tapparan pudottamisesta. Minulla ei ola aikomusta kuittailla yhtään mitään. Ei kuulu mun tyyliin. Minua kiinostaa ainoastaan Tappara ja sen menestys. Minua ei kiinnosta toisten epäonnistumiset tai saavuttamatta jääneet tavoitteet.

21 tykkäystä

Jokainen tajusi sarjan kuluessa, että kumpi tahansa voi sarjan voittaa. Osittain ihmiset myös suojelevat itseään kovissa paikoissa pettymyksiltä ja se selittää myös sen, miksi omaa pettymystä nollataan jo etukäteen. Olisin ollut todella pettynyt, jos Tappara ei olisi mennyt jatkoon, mutta en myöskään olisi ns. myynyt maatani sen vuoksi.

Ilves oli maalin päässä välieräpaikasta - enää sen lähemmäksi ei juuri voi päästä. Ilveksellä oli se momentum perjantaina itsellään, mutta sitten ilmestyi Tapparan rutiini ja Blake Parlett ja loppu on historiaa. Se tyhjensi Ilveksen tankin. Ilves tarvitsi tässä sarjassa kipeästi välipäivänsä, Tapparalle olisi kelvannut back-to-back -pelit kanssa. Kyllä se pitkien sarjojen rasitus vaan näkyy.

Joka tapauksessa olisin pystynyt onnittelemaan Ilvestä voitosta, koska se oli kovin lähellä voittaa sarjan. Ei se vääryys olisi ollut, jos me oltaisiin nyt lomalla. Viime kädessä urheilussa on kysymys juuri tästä pienestä erosta - mutta se pieni ero on niin valtava. Game 7:n on aina nimensä veroinen: helvetti tai taivas. Tapparalla on kokemusta game 7:stä ja se tuli näkyviin siinä koko pelissä - ei paljoa joukkue tärrännyt. Tappara tiesi, että molemmilla on sama tilanne nyt. Ilves on kova joukkue ja itse ainakin nostan heille hattua suorituksesta - kaikkensa tekivät ja olisivat enemmänkin ansainneet.

Sarja oli urheilullinen ja hengeltään todella rehti. Pelattiin kovaa, mutta sikailuja ei nähty. Hienoa tää on :slight_smile:

24 tykkäystä

Niin ajattelisin, että hävitessä on inhimillistä vähän purnatakin ja niin purkaa mielipahaa… tuomaripeliä, naapurilla on rahajoukkue tai mitä tahansa. Kyllähän siitä meilläkin on kokemusta, että ne suuret tappiot todella harmittaa ja silloin kyllä on vaikeaa tyylillä vaan todeta naapurin olleen parempi. Tosin mielestäni aika hyvin on siinäkin meidän leirissä onnistuttu.

Voittotilanteessa lähtökohta on mielestäni toinen. Tällaista painetta ei pitäisi olla kuin ehkä juuri pelikellon soidessa ja silloinkin, mikäli vastustajaleirissä on tavalla tai toisella kunnolla rottailtu. Muuten voidaan keskittyä nauttimaan omasta voitosta ja nauttimaan siitä. Sen kuitenkin toivoisi olevan se suurempi innostaja kuin naapurin haavassa veitsen kääntämisen.

3 tykkäystä

Mä annoin kyllä parille tutulle takas kuittailuja. Tunsin että ovat sen tarpeessa sen jälkeen mitä ite tässä reilu viikon kuunnellut…ja toinen ei ollut edes ilveksen kannattaja(hänen joukkueensa tippui). Ei ehkä tyylikästä muttaa mielestäni piti näpäyttää takas ja ehkä he oppivat etteivät liian aikasin tulevina vuosina juhlia.

1 tykkäys

Tämä ele tiivistää tyylikkäästi homman ytimen.

9 tykkäystä

Kyllä itsekin - täytyy tunnustaa - kävin tiettyyn kaverin “porkkanaraaste-ryhmään” ihan vaan piikkinä laittamaan tykkäyksen otteluiden jälkeen. Ihan muistutuksena vaan siitä, että pelit pitää ensin voittaa.

Lämmitti myös kovasti pelin jälkeen, kun Kääriäinen antoi kiitokset Ilvekselle. Tapparan pelaajat myös reagoivat hienosti ja antoivat taputukset Ilves päädyn suuntaan.

8 tykkäystä

Tämä on tietenkin itsestäänselvyys, mutta ei joistain kuuluttajista aina tiedä.

Onko voittaminen tyylillä myös sitä, että osaa haudata kaverin ennenaikaiset keulimiset? Ja miksei omatkin keulimiset kesken sarjan. Ettei väännä puukkoa keuhkoissa tyyliin “mitä mää sanoin”. Järki sanoo, että pitää antaa vapaus ottaa ilo irti keskeneräisestäkin sarjasta, eikä pitäisi rangaista jälkikäteen toisen [ennenaikaisesta] ilosta. Joskus kuittaus on paikallaan, mutta sekin riippuu aina tilanteesta, miten sen hoitaa. Ehkä “puolella mitalla” takaisin? Hetkellinen tunneryöpsähdys toisaalta osaa romuttaa kaikki suunnitelmat pidättäytyneisyydestä.

1 tykkäys

[quote=“Kilo, post:12, topic:4891”]
Joskus kuittaus on paikallaan, mutta sekin riippuu aina tilanteesta, miten sen hoitaa. Ehkä “puolella mitalla” takaisin?
[/quote]Tämähän se olis.

Lähtökohdat tähän sarjaan oli niin erilaiset, että ymmärtäähän näitä. Vuosia rypenyt Ilves vs. viime vuosien kestomenestyjä Tappara. Keuliminen ja laajempi päänaukominen Ilves-henkisiltä oli täysin odotettua ja ymmärrettävää, jopa oikeutettua. Tulihan sitä kuittia itsekin kuunneltua aika paljon, mutta en silti kokenut eilen tarvetta lähteä takaisin laukomaan. Levollinen hymy pelin jälkeen oli riittävä kuitti. Ei tarvetta vääntää enempää veistä haavassa ■■■■■■■■■■■■■■ Mukavia tyyppejä siellä toisellakin puolella kuitenkin on, vaikka nyt ajoittain ehkä hieman lähti laukalle.

Naapurileirissäkin rauhoitutaan kyllä, kunhan tottuvat siihen, että ei tarvitse joka kevät pohtia mahdollista konkurssia tai karsintoja.

3 tykkäystä

Jos “naapurista” on aloitettu kuittailu ja suoranainen ■■■■■■■■■ niin pakko heidän on kestää myös nykyinen tilanne. Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön!
Noin se vaan on.

1 tykkäys

Toki. Mutta se ei missään määrin tarkoita, että sinne on pakko ■■■■■■■■■ takaisin.

Asioita voi hoitaa monella tyylillä. Itselleni tuo veitsen haavassa kääntäminen ■■■■■■■■■■■■■ vielä “taiston tauottua” ei edusta sitä tyylikkäintä vaihtoehtoa. Provotaan sarjan aikana, jos siltä tuntuu, mutta kunnioitetaan tulosta. Ei sarjan ratkettua ole enää syytä hieroa sitä tulosta toisen naamaan. Ei ainakaan heti. Antaa ajan tovin kulua, niin kaverikin pääsee taas mukaan. Ei ole mielekästä potkia maassa makaavaa.

Ainakin omassa kuplassani tuo “rauhallinen hymyily” tuntui riittävän piikkinä vallan mainiosti. Ei vain ole tarvetta enää aukoa päätään. Ihan noin yleisestikin ■■■■■■■■■■ vastaaminen ■■■■■■■■■■■ ei ole aina se tehokkain keino. Ainakin fiksummat tyypit saattavat ottaa enemmän itseensä, jos jatkuvaan päänaukomiseen vastauksena on vain rauhallinen asiallisuus :wink:

Mutta kukin tavallaan. Ei siinä mitään.

4 tykkäystä

Kunnioitus pitää ansaita. Ne jotka rääpii päätään saavat kyllä takaspäin ja nautin eilen kyllä täysin. Varsinkin tuon naapurileirin kannattajista osa on jaksanut kettuilla kolmena keväänä peräkkäin ja eilen kun niitä ketutti suuresti niin saivat kyllä takaisin! Ne naapurileiriläiset jotka on kunnioittaneet niin niille en kuittaillut mitään.

Kuulun itse siihen koulukuntaan joka ei ymmärrä edes mitä pahaa rantapallojen lentämisessä on. Ilvesläistenki piti se 1000 palloa heittää eikä olisi mieleenkään tullut pahoittaa mieltä. Jos siellä taas isot miehet ei kentällä kestä niin eikö kannattaisi siirtyä ringetteen…

Toi on muuten kumma, että siitä hopeasuorasta jotkut ovat kuittailleet. Olishan se toki parempi vaikka sijottua niinä vuosina sijoille 11, 14 ja 10. :grinning:

7 tykkäystä

Onhan ne niin karvaita, niin helvetin karvaita pettymyksiä, mutta toisaalta ne kertoo eräänlaisesta jatkumosta.
Ne kertoo, että jotain on tehty oikein jo jonkin aikaa ja kertoo, että on myös tosiaan pedattu jotakin myös tulevaisuuteen. Ja ne kantavat hedelmää ja ilmentyvät nyt ja seuraavina vuosina vahvana talouspohjana, hyvinä pelaajasiirtoina ym.

5 tykkäystä

Varsinkin kun ne on itsekkin vetässy saman suoran aikoinaan! :smiley: Sillä erolla, että sit Tappara napsi sen kullan perään…

Mun kaveripiirissä se olin minä, joka uhosi ennen sarjan alkua ja läpi koko sarjan niin myötä- kuin vastamäessä. Ipa-fanien rooli oli suhtautua realistisesti. Jos oikeasti olisi käynyt huonosti, olisin joutunut niistä kieli poskessa heitetyistä jutuista edesvastuuseen toden teolla. Sellaisia enemmän tai vähemmän rivien väliin kirjoitettuja ylimielisyyksiä viljelin jatkuvasti. Yhtenä esimerkkinä kehuin eilen ekalla erätauolla sitä “kuinka sympaattisesti Ilves haastoi Tapparan sarjassa”. Lainailusta ei olisi tullut loppua PITKÄÄN aikaan, jos olisi käynyt toisin.

1 tykkäys