Jatkoajan keskustelupalsta

Modeille yksityisviesti on siistein tapa. Vaihtoehtoisia tapoja lentää ulos on, mutta niitä en kannata.

1 tykkäys

Ihan kamalaa, edelleen ihmiset kirjoittelevat tuonne muiden tunnuksilla. “veskula” kysyy olennaisen kysymyksen, joka alkaa herätä:

Menee itseltäni ehkä jankkaamiseksi, mutta on pakko kysyä ihan suoraan onko JA enää ylläpidon hallussa? Tämä sen takia, että tilanne on kaikille ihan selvä ja silti tänne pääsee edelleen kirjautumaan ym.

Palautteet ja bugit palstasta | Sivu 59 | Jatkoajan keskustelupalsta

2 tykkäystä

Katsotaanko kauanko menee ja uskaltavatko reagoida, jos on heillä on pelkoa, että joku muu voisi tuon tehdä toisen tunnuksilla.

E. On muuten sellainen tilanne, että puhelimen kautta olen automaattisesti kirjautuneena ja tietokoneen (en ole aikoihin kirjautuneena ollut), ei pysty kirjautumaan lainkaan.

1 tykkäys

Kysäisin Jatkoajan kollegoilta ja sain vastauksen, että tilanteeseen ei liity sen isompaa dramatiikkaa - normaaleista ohjelmistopäivityksistä ja serverin ylläpitotoimista on kysymys.

Ei ollut aikaa tarinoida näistä ilmenneistä bugeista sen syvällisemmin, mutta hallussa on.

1 tykkäys

Toisaalta, mitä muuta kuvittelit heidän kertovan? Jos normaaleja ohjelmistopäivityksiä, niin kuulostaa perin oudolta, että mm. kirjautumiset aivan sekaisin.

1 tykkäys

Tämä on nyt jatkoaika.com sivuston etusivulla:

Palstan ongelmista: Keskustelupalstalla yritettiin tehdä isoa päivitystä aikaisin sunnuntaiaamuna. Päivityksen ongelmat ovat aiheuttaneet käyttäjille palvelinvirheitä, merkittävää hitautta sivulatauksissa ja ongelmia kirjautumisessa. Välimuistipalvelimen ongelmat ovat myös johtaneet siihen, että käyttäjille on näkynyt väärien käyttäjien sivuja ja osa käyttäjistä on myös pystynyt kirjoittamaan viestejä väärillä tunnuksilla. Ongelmia pyritään ratkaisemaan jatkuvasti, ja apuun on kutsuttu ulkopuolisia apuvoimia. Tällä hetkellä sisäänkirjautuminen ja viestien lähettäminen palstalla ei ole mahdollista. Kerromme lisää tilanteesta, kun saamme ongelmat ratkaistua.

1 tykkäys

Ei tuo nyt ihan hallussa näyttäisi olevan jos toisten tunnareilla pystyy kirjautumaan sisään ja näkemään s-posti yms. henkilötiedot. Eiköhän tuota ole kaikki sherlockholmesit tehneet selvittääkseen “kuka on kukin”. Itse lähtisin ko. palstalta kuin nato-ohjus.

Juuri nyt tuntuu vain hyvältä, etten kolmasti yritettyäni sittenkään saanut kirjoitusoikeuksia palstalle. Tosi turvattoman oloinen systeemi.

Toki voi olla, että “kaikki” ovat tehneet jonkun pellehermanni s-postiosoitteen jottei ylläpitokaan pääse hajulle. Itse olen tuollaiseen liian laiska.

Pystyykö tuota jälkikäteen mitenkään tarkistamaan onko joku käynyt esim. omilla tunnuksillani pyörähtämässä tuolla foorumilla?

Tuskinpa vaan. Kukaan tuskin tulee tietämään, kuka on onkinut tietoonsa kenenkin identiteetin ja lukenut yksityisviestit. On oikeastaan mahdotonta keksiä, miten asiat voisivat mennä pahemmin vikaan kuin nyt ovat menneet. Asiaan vielä reagoitiin niin poskettoman hitaasti, että tässä on saatettu rikkoa tietosuojalainsäädäntöä.

1 tykkäys

Vuoden Pena-Trophy taisi ratketa sitten aika aikaisessa vaiheessa.

Onneksi omissa yksityisviesteissä ei ole NHL:n GM Connected-treidejä kummempaan viesittelyä, eikä identiteetti ole tasoa Batman.

Tuossa on nyt melkovarmaan käynyt niin, että cache eli välimuistinpalvelin näyttää aina kaikille saman sivun ensimmäisen sivulatauksen mukaan eikä osaa poimia käyttäjän id:tä jotta puhdistaisi cachen. Eli jos minä kirjautuisin ja lataisin sivun ekana, vaikkapa seuraavan tunnin sen etusivun näkisivät kaikki kuten minä jos olisin ollut paikanpäällä. Eli joo, kirjautua ei todellakaan kannata sisään mutta näyttää toki siltä että ovat kirjautumisen sulkeneetkin.

Meillä sysadmineilla vallitsee veljellinen ymmärrys ja luottamus.

Nyt näyttää jatkoajan keskustelu heränneen henkiin. Mielenkiinnolla jään odottamaan selityksiä…

Toimii nopeammin kuin iltapäivällä, mutta edelleenkään ei pääse niihin osioihin mihin ei päivälläkään päässyt: Tappara, yleinen Liiga-osio, vapaa keskustelu. Varmaan muitakin. 14 liigajoukkueen osiot ja Kierrätyskeskus toimivat kuten iltapäivälläkin.

Ketjuja voi lukea, jos pystyy navigoimaan niihin jotenkin epätavallisesti.

En niin tarkkaan testannut, mutta selitykset haluan nähdä.
Ja sen, että reagoiko, kukaan pyytämääni tunnuksien poistoon.

E. Ja pääsen mielestäni kaikkialle.

1 tykkäys

Minä pääsen muihin, mutta tuohon yleiseen liiga osioon en.

Skaalautuvaa järjestelmää väsäävät, päivitysten lisäksi. Ajankohta isolle projektille on kyllä erikoinen.

Toivottavasti saavat kuntoon ja tulee hyvä. Onnistuessaan Jatkoaika ei enää kyykkää siirtotakarajalla.

No mutta onhan tuo nyt aivan järjetöntä, jos jengi on päässyt selailemaan toisten tietoja.

Sellainen “oho, kävi vahinko”, ei oikein voi riittää.

3 tykkäystä