Näin se varmaan on. Itselläkin moni hakemus hylättiin, kunnes sitten kirjoittelin jotain ihan ympäripyöreää tuubaa siihen hakemukseen ja sain kirjoitusoikeudet. Vähän lapinlisää kun laitat hakemukseen niin hyvä tulee
Jonkun vähän keskustellun NHL-joukkueen “faniudesta” mainitseminen ei varmastikaan ainakaan heikennä hakemuksen läpimenon mahdollisuutta.
Aikoinani kun naputtelin hakemusta, perustelin pitkällä ja erittäin asiallisella viestillä miksi jäsenyyttä hain. Ei mennyt läpi (mainitsin seuraksi luonnollisesti Tappara). Tuumasin että pitäkööt tunkkinsa. Nyt kun myöhemmin sitä jankkaamista ja keskustelun tasoa on seurannut (Tosin siellä on niitä oikeasti erittäin asiantunteviakin viestejä seassa), niin ei kaduta pätkääkään.
Siellä pitää hakemuksessa myös vakuutella kuinka osaa keskustella asiallisesti ja tietää jotakin jääkiekosta. Itse pääsin vasta kolmannella yrittämällä, kun aloin jaaritella tietämyksistäni. Voi olla, että tuo CHL-keskustelu on epätoivottua kun Jatkoajan ylläpitäjiä ei se kiinnosta(?)
En tosin Jatkoaikaan enää ainakaan toistaiseksi kirjoittele kun keskustelun taso on älyttömän huonoa.
Minun tapauksessani toinen hakemus kelpasi. Tarkoituksena ei ole sinne suuremmin mitään kirjoitella mutta kirjautuneena näkyy kätevämmin uudet viestit.
Toimintamalli on vähintäänkin mielenkiintoinen ja kirjoittelun tason pitäisi tosiaan olla kriteerien perusteella tasokasta. Mutta aikamoisia kynäsieppoja siellä on palsta kuitenkin täynnä. En ole viitsinyt siellä paljon aikaa viettää. Jos sensuuri olisi Ilvesfoorumin luokkaa, monikaaan kommentti ei pääsisi läpi…
Täytyypä siis jättää Jatkoaika omaan kuplaansa.
Onneksi löytyi Tappara.co, jossa myös muiden joukkueiden kannattajat voivat keskustella rehdisti jääkiekosta. Kovan linjan Liigafanille sinioranssi sivusto ei luultavasti käy, mutta Kansainväliseen kilpailuun keskittyvä Kärppäfani nostaa hattua.
Kun lukee tuota huhuketjun sivuja 39&40 (tällä hetkellä 2 viimeistä sivua) niin saa olla kyllä ylpee tästä foorumista ja meirän moderaattoreista
Itse yrittäny Jatkoaikaan noin 7 kertaa ilman tulosta…Olen laittanut kiinnostuksen kohteeksi vain Tapparan ja Chl…Pakkeja on pukannut toistuvasti…
Luin jatkista aikanaan melko aktiivisesti, mutta minulle riitti kolme hylsyä.
Hyvin ovat sittemmin saaneet pitää tunkkinsa: olenkohan viimeiseen pariin vuoteen käynyt palstalla kymmentäkään kertaa eli olemme pärjänneet vallan mainiosti ilman toisiamme. Lätkäkeskustelun tarpeeni on tullut hyvin täytettyä täällä.
Jonkun aikaa jatkis ja sen keskustelupalsta jaksoi viihdyttää, mutta ei enää.
Wennström vielä piti jotain tasoa yllä, mutta Pärnäsen hypätessä puikkoihin, alkoi kiinnostus laskea yhtä nopeasti kuin sivuston juttujen taso.
Päätin viime keväänä poistaa katkoajan puhelimen pikavalikostani, jotta oppisin pois kyseisestä mediasta ja hyvin on toiminut. Nyt kun kausi alkaa, niin olen toivottavasti jatkis vapaa ihminen, eikä mun tarvi menettää hermojani siihen Pärnäsen pelleilyyn.
Jatkoaika on kyllä ihan viihdyttävää luettavaa mutta ei siellä nykyään voinkäydä enää minkäänmaailman sivistynyttä tai kiihkotonta keskustelua mistään kun sieltä löytyy tuollaisia McTorson kaltaisia kirjoittajia jotka ei jostain syystä ole vielä bänniä saanut. Kovaa vauhtia on kyllä hankkimassa niitä muille provoilullaan. En ihmettelisi jos tännekin rantautuu jatkossa ušeampi ei-Tapparafani kun huomaavat että täällä pystyy käymään asiallistakin keskustelua.
Jatkoajan tunnukseni näyttäis edelleen toimivan. Muutamaan vuoteen en siellä ole paljon pyörinyt. Mutta esim. vuosilta 2001 - 2014 näyttäis olevan paljon juttuja sinne laitettuna. Joskus takavuosina ehdin tehdä jopa alustuksia Tapparan kotipeleihinkin. En tiedä ihan tarkkaan milloin Jatkoajassa aloitin. Mutta kertaheitolla hakemus hyväksyttiin. Ja CHL:stä ei silloin ollut halaistua sanaa.
Jatkoajassa yleisurheilun ja hiihdon arvokisaseurannat sisältävät minusta varsin hyvätasoista paskapostausta. Ainakin osin. En sitä toki tänne toivo, mutta sopii sinne.
Verkkolehden CHL-“boikotille” on aiempina vuosina ollut inhimillisiä syitä. Yksi on ollut se, että useammalla paikkakunnalla aktiivisin toimittaja värvättiin rahalla tekemään jutut itse CHL:lle. Toinen on ollut televisioinnin heikkous paikkaajille. Mitään tietoista bänniä ei ole ollut, pelkästään vaikeudet organisoida vapaaehtoisista peleille tekijät tai pelien näkyminen, kerta toisensa jälkeen.
Vähän siinä kesti, mutta CHL:lle avattiin oma osio!
(Verkkolehti sen sijaan ei vieläkään saa julkaistua yhden yhtä juttua tämän vuoden CHL:stä, mutta siitä voi jatkaa verkkolehden ketjussa.)
Tapparan ketjun avannut omaa selvästi vahvan tappara.co taustan.
Myönteisten päätösten vahvistaminen positiivisella toiminnalla on paljon tehokkaampi tapa vaikuttaa ulkokehältä kuin pelkkä mouhoaminen. Neljä vuotta mouhosinkin, jotta saatiin tuo osio.
Tähän liittyy itse asiassa mielenkiintoista historiaakin. Neljä vuotta sitten oli alkamassa ensimmäinen CHL-kausi. Olin siihen aikaan erittäin voittopuolisesti Jatkoajan kirjoittaja. Oli minulla tunnukset Tappara.infoonkin, mutta ne oli lukutunnuksiksi tarkoitettu. Ihan muutaman viestin olin kirjoittanut.
Laadin tuolloin hyvin vastaavat ennakot Tapparan lohkon joukkueista ja ajatukseni oli laittaa ne Jatkoajan CHL-osioon. Sitä ei kuitenkaan näkynyt koskaan. Aivan kauden kynnyksellä postasin jonkinlaiset haistattelut Jatkoaikaan modejen ketjuun. Sitten muokkasin ennakon linkit ja muotoilut Tappara.infoon sopiviksi ja postasin ennakon sinne.
Minua ärsytti Jatkoaika niin suuresti, että minusta tuli voittopuolisesti Tappara.infon kirjoittaja. Aloitin puoliboikotin, jossa kirjasin rakentavat tuotokseni pääosin Tappara.infoon. Jatkoajassa valtaosa kirjoituksistani on sittemmin ollut vääntöä ja lievää provoa, vaikka toisinaan päätän osallistua siellä asiallisestikin. Nyt kun siellä on oma CHL-osio niin ajattelin että tämän vuoden ennakon postaaminen sinne olisi kiva tapa sulkea ympyrä! Vaikka paluuta voittopuoliseksi jatkoaikalaiseksi ei olekaan.
On norjalaismallisen pannansa lusinut näköjään ja vapautunut eilen. Heti ilmestynyt viisi sivua väittelyä Jetsin ketjuun.
Itse aivan täysin psychodadin vankkureissa. Omaanhan myös vahvat Pate-lasit.
Myös nimimerkki psychodad syyllistyi samoihin rikkeisiin. Hänellä on kuitenkin vastaavista asioista pitkä rikehistoria ja hänen kohdallaan koimme varoitusten ja pitkien pelikieltojen tien päättyneen, joten tällä kertaa poistimme hänen kirjoitusoikeutensa pysyvästi.