Jatkoajan verkkolehti

Ymmärrän jonkin verran, että kirjoitetaan provosoivasti, jos siellä on kuitenkin taustalla joku oikea asia.

Pärnänen provoaa välillä varsinkin somessa ilman mitään asiaa. En näe tuosta mitään hyötyä kenellekään.

1 tykkäys

Tämä artikkeli olisi kuulunut myös tuonne turhimmat jutut topiciin, mutta haluan vain sanoa, että Jatkoajasta on tullut ihan samanlainen klikkihuorauksen pesä, kuin on Iltapulut. Ei mitään eroa. Ammattitaito laskee ku Uroksen munat. Olen pahoillani Jatkoajan väki, mutta näin se vain on. En edes tuota olisi lukenut, mutta arvasin, että saan syyn avautua hiukan, kuitenkaan en mieltäni pahoittanut niin pahasti, kuin tämä jutun kirjoittanut naisasiantuntija.

12 tykkäystä

Juttuhan on Jatkoajalta puhdasta klikkihuorausta, jolla flirttaillaan tietyn ihmisryhmän suuntaan. Ei siinä mitään. Kolumnin pohja tippuu pois jo siinä vaiheessa, kun otsikkoon saatiin jotenkin nimi muotoon “Uros” kertomaan agendan suuntaa. Siinä on kuitenkin aivan tolkuton ero, että puhutaanko muodossa “Uros / uros” vai UROS (toki kieliopillisesti URoS lienisi se oikea muoto, joten tehokeinoa käyttää firmakin tässä). Ensimmäinen olisi tässä kontekstissa ongelma, jälkimmäinen on vain lyhenne sanoista Universal Roaming Solutions. Toki siitä saa kivemman olkiukon lyötäväksi, kun vähän soveltaa mieleisekseen…

Pidän tuota kolumnia kuitenkin tekstin osalta muuten varsin laadukkaana, muutenkin kuin Jatkoajan standardein. Tuossa kolumnissa on paljon harkitsemisen arvoisia pointteja, ja se on varsin hyvin kirjoitettu. Se aika pitkälti riittää kolumnille. Tuo UROS LIVE -olkiukkoilu vain vie meriittejä muuten pätevältä kolumnilta… Ilman sitä kyseessä voisi olla jopa hyvä kolumni. Jääkiekkomaailman jonkinlaisesta maskuliinisuudesta voisi kuitenkin kolumnin julkaista myös ilman olkiukkoilua, joten ei tuo näkökulmavalinnaltakaan täysin Jatkoajan aihepiirien ohi mene, vaikka kieltämättä parempiakin alustoja muualla olisi.

2 tykkäystä

Määttä vaikuttaa tämän ja aiempien kolumniensa perusteella ihmiseltä, joka tyynen pinnan alla ylianalysoi arkipäiväisiä asioita. Välttäisin päästämästä hänenkaltaistaan lähipiiriini, ja senkin hän luultavasti kokisi veriseksi vääryydeksi.

Toki voi olla että kaikki on vain Pärnäsen kanssa luotua roolia. Vähän niin kuin Johtava analyytikko ei ole yksi yhteen Petteri Sihvonen.

7 tykkäystä

Miesvaltaisissa yhteisöissä toimivat naiset joutuvat rutiininomaisesti selviämään tilanteista, jollaisiin miehet eivät koskaan joudu. Tämä pätee myös jääkiekkomaailmaan.

Bingo. Jääkiekossa on hyvä kirjoittaa tämä, mutta kertokaapas nyt miehet, jotka olette viettäneet aikaa yliopistossa/koulussa/lukiossa, että ettekö ole oikeasti koskaan joutuneet tilanteeseen, jossa olette sukupuolenne vuoksi aika selvä vähemmistö ja kaiken lisäksi työskentelytavat ovat hyvin feminiinisiä? Minun mielestäni yliopistossa erityisesti tasa-arvo on todella kaukana: edes niinkin edistynyt laitos ei suostu näkemään mitään eroa työskentelytavoissa.

Yliopistossa voin sanoa, että kaipasin oikeasti todella paljon pääaineeni puolella historian luentoja, joissa sukupuolijakauma oli yliopiston normaalein (50-50) ja tästä johtuen ryhmätöihin saatiin usein mukaan suhteellisen tasainen jakauma molempia. Ryhmätöissä erityisesti koin, että naisvaltaiset ryhmät käytännössä estivät tehokkaan työskentelyn, mutta kokemus on omani. Olin aina todella helpottunut, kun historiassa ja kauppatieteissä saatiin miesedustusta ryhmätöihin, jolloin niiden tekeminen muuttui paljon tehokkaammaksi ja niissä sovellettiin edes vähän semmoisia työtapoja, joita minä osaan.

3 tykkäystä

Jos ravintolan nimi on Vege, en lihaa suosivana syöjänä lähde hakemaan sieltä itselleni ruokaa. Jos korjaamossa huolletaan vain Honda-merkkisiä autoja, en aja sinne Mersua. Jätän menemättä liikkeeseen, jonka ikkunassa lukee parturi, ja etsin itselleni kampaamon, josta saan todennäköisemmin ja mutkattomammin haluamani palvelun.

Uros ei kuulosta paikalta, jossa on pyritty vastaamaan minun kuluttajatottumuksiini.

En pyrkisi myöskään herrakerhoon, en äitiysneuvolan asiakkaaksi, en venäjän kielen opiskelijoiden bileisiin. En yritä ennen jääkiekkomatsia tunkea pukukoppiin enkä ravintoloissa kulje Vain henkilökunnalle -ovista. Ne eivät ole minun paikkojani.

Miksi paikka nimeltä Uros olisi minua varten?

Tähän en oikein osaa muuta sanoa kuin että “jos areenalla on alkamassa jalkapallopeli, niin en silloin mene sinne katsomaan jääkiekkoa” duh.

Ja sitä paitsi Juhannussima ei sekään välttämättä vastaa äkkiseltään kuluttajatottumuksiin, mutta ihan ehtaa tavaraa sekin kaikesta ja nimestä huolimatta on :grin:

2 tykkäystä

@AWennstrm tämä kun on kuitenkin sinun mielestäsi hyvä juttu, niin miksi näin?

Ymmärtäisin nuo pointit vaikka cheerleadereiden tarpeellisuutta mietittäessä, mutta paikka nimeltä Uros on ketä vain varten, joka siellä olevan tapahtuman haluaa nähdä. Sama pätee Hakametsän jäähalliin, Helsingin Olympiastadioniin tai Töölön kisahalliin.

Se on mielestäni eri keskustelu, onko sponssinimet mielekkäitä vai ei.

Loistava kirjoitus lätkämaailman maskuliinisesta kulttuurista, miespönkittyneistä rakenteista ja siitä, kuinka naisissa on vielä reippaasti käyttämätöntä kuluttaja- ja tekijäpotentiaalia jääkiekolle.

En sen kummemmin, mutta sanon vaan, että Uros Live Areenan nimellä ja naisasia- asioilla ei oo mitään tekemistä toistensa kanssa, joten kirjoittajan haku oli todella, todella kaukaa haettu, varsinainen vuohensilta.
Paikka tälle kirjoitukselle oli täysin väärä ja ilman pää-asiayhteyttä. Toki antaa oivan kuvan Jatkoajasta uskottavana ja jääkiekkoon syventyvänä mediana.:grin: ja 3 päälle.
UGH

15 tykkäystä

Ei se nyt noin vaikeaselkoista tekstiä ollut. Mistä tämmöinen huutelutarve oikein kumpuaa?

Jääkiekkomaailma tarvitsee muutakin kuin “Tappara tekee maalin” -videoita, jonka päälle selostetaan “Tappara tekee maalin”. Toisten ja toisella tavalla ajattelevien ihmisten kuunteleminen tekee ihan hyvää, suosittelen.

No kun yksinkertaisesti tuntuu, ettei Jatkoaika tee yhtäkään virhettä ja kaikki jutut asiaa. Joskus juttu voi olla huono, vaikka se sinusta olisi tarpeellinen ja hyvä. Tätähän te toki haittekin tuolla otsikolla ja me mennään halpaan.

3 tykkäystä

Huutelu? Kai sitä mielipide voi olla asiasta, eikä se ole huutelua. Nykyään kyllä nähdään mörköjä joka puolella, mikä siinä Uros sanassa niin pelottaa?

1 tykkäys

Miten ihmeessä naisen asemaa käsittelevät jutut eivät ole tarpeellisia? Onko niitä ollut liikaa? Vai miten tämän perustelet?

Mitä tämä on muuta kuin huutelua? Ei yhtään mitään itse aiheesta.

Tämä artikkeli olisi kuulunut myös tuonne turhimmat jutut topiciin, mutta haluan vain sanoa, että Jatkoajasta on tullut ihan samanlainen klikkihuorauksen pesä, kuin on Iltapulut. Ei mitään eroa. Ammattitaito laskee ku Uroksen munat. Olen pahoillani Jatkoajan väki, mutta näin se vain on. En edes tuota olisi lukenut, mutta arvasin, että saan syyn avautua hiukan, kuitenkaan en mieltäni pahoittanut niin pahasti, kuin tämä jutun kirjoittanut naisasiantuntija.

1 tykkäys

Jaa. Jospa Jatkoajan taso laskee. Pitäisikö kuunnella lukijoita ja kehittää toimintaa?

Jatkoajan toimituksen taso on rehellisesti sanottuna aivan järkyttävän huono. Olen jo mukava tovi sitten lopettanut ihan jokaisen näkemyksen ja mielipiteen lukemisen, koska sisältö on joko huomiohuoraamista taikka sitten itse kiekon osalta vähintäänkin erittäin kyseenalaista.

Kaikesta ei tietenkään voi tykätä, mutta kun miettii missä asemassa Jatkoaika.com on suomalaisessa kiekkoilussa, niin toivoisi hieman laadukkaampia juttuja sekä samalla vähän vähemmän huomionhakuisia tekstejä.

Ihmettelen miksi toimitus ei voisi käyttää vaikka kerran kuukaudessa yhtä keskustelupalstan nimimerkkiä kirjoittamaan artikkelin taikka analyysin. Voin luvata, siellä on taso huomattavasti kovempi mitä toimituksessa.

2 tykkäystä

Joo, Jatkoaika täyttää kohta 20 vuotta ja sen taso on aina jonkun mielestä laskenut joka vuosi. Samaan aikaan se on kuitenkin säilyttänyt ylivoimaisen asemansa suosituimpana, suurimpana ja monipuolisimpana jääkiekkoon erikoistuneena verkkolehtenä, ja auttanut lukemattomia tekijöitä myös työllistymään alalle vakituisena, freelancerina tai satunnaisena avustajana.

Lukijakehityksessä viime vuosi oli jälleen erinomaisen nousujohteinen sekä määrissä että sivulla viipymisessä ja muihin juttuihin siirtymisessä. Ei tietenkään tarkoita, että jokainen kiekkoa seuraava ihminen jutuista pitää tai siellä viihtyy, tai ettei aina olisi jotain kehittämisen varaa.

1 tykkäys

Kommentoimatta itse tasoa tai sen muutosta, niin kyllähän juttujen laatu voi huonontua, vaikka lukukerrat kasvaisivat. Esim. Jatkoajan vihastuttavat mielipidetekstit tai sensaatiohakuiset otsikot pitävät kyllä huolen siitä, että klikkejä satelee. Ei se silti tarkoita, että tekstejen taso itsessään olisi parantunut.
Itse en Jatkoaikaa lue, joten laadusta en sen enempää osaa sanoa.

16 tykkäystä

Minusta tuo on vähän vaarallinen asenne. Mutta kai kaikkivoipa myös kritiikin kestää ja siitä voi ottaa opiksi.

2 tykkäystä

@AWennstrm
Minä en yleensä sanan ugh jälkeen palaa aiheeseen. Nyt kuitenkin teen sen. Annan vain hyvän neuvon, ja usko vaan, sillä on tällä foorumilla painoarvoa.

Jatkoajalla on erittäin hyvät mahdollisuudet olla maan johtava kiekon asiantuntija/johtava media.
Mielestäni se jopa oli sitä joskus.
Nyt tuota mediaa mielestäni leimaa:

• sensaationhakuisuus
  • raflaavuus
  • huomionhakuisuus esim. ylilyövillä ja
    harhaanjohtavilla otsikoilla
  • hyökkäily/puolueellisuus tiettyjä seuroja ja seuratoimijoita kohtaa (esim. Pärnäsen käyttäytyminen kirjoittelussaan)

Tuossa muutama seikka. Voit tämän palautteen viedä Jatkoajan palaveriin ja kysykää ääneen, mitä haluatte olla ja miten sen eteen johdonmukaisesti toimitaan kaikessa. Kun identiteetti on selvä, niin siitä vaan. Täällä on niin fiksua väkeä, että he kyllä linjan huomaavat. Ei täällä kannata väittää mitään, mitä ei ole.

Ihan hyvässä hengessä ja hyvää hyvyyttäni tämän kirjoitan. Minä ainakin annan mahdollisuuden, siitä ei ole kiinni ja olen sata varma, että ymmärrät hyvin, mitä tarkoitan.

17 tykkäystä