Jukka Peltola

Kyllä Jugin kohdalla pitää nähdä tilastojen taakse ja eihän Jugi ole ollut huippuvireessä hyvän alkukauden jälkeen, se on vaan totuus. Ilmeisesti kuitenkin kuului Marjamäen ensimmäisiin valintoihin ja pääsi siksi mukaan. Veikkaanpa, että Tapolalla on tuossa ollut aika iso osuus ja myös Pihlströmin loukkaantuminen saattoi vaikuttaa.

1 tykkäys

@Acetho tässä tullaan mun mielestä kuitenkin enemmän Tapparan kollektiivisiin ongelmiin kuin pelkästään Peltolaan.

Tappara on joutunut tällä kaudella hälyttävän monessa pelissä tiivistämään. On vedetty tappioputkessa (joskis ne on ollut aika lyhyitä) välillä käytännössä kahdella tai kolmella ketjulla pitkästi toista erää. Rautakorvella ei ole ollut ns. kiritilanteessa paljoakaan luottoa alempien ketjujen pelaajiin, joka on siis osittain perusteltua.

Kuitenkin Peltolassa ja Kuuselassa näkyy aika selvästi liian ison minuutit suhteessa siihen, miten voivat pelata. Yksilöidenkin on helpompaa erottua, jos saavat tasaisesti vastuuta, mutta Peltolan ja Jasun minuutit nousevat jo pelkästään AV:n takia ihan järkyttäviksi välillä.

1 tykkäys

Olen samaa mieltä. Ongelma ei ole pelaajissa, enkä Peltolaa itsessään syytä. Aiempi postaaja vain yritti maalimäärällä selvittää, että Jugi pelaisi hyvää kautta, vaikka korkeintaan kutsuisin itse sitä keskinkertaiseksi.

Rautakorvella on ollut isoja ongelmia joukkueen roolituksessa, ja Peltola on tästä myös kärsinyt. Mies on parhaimmillaan, kun saa pelata sitä 5vs5 peliä ja alivoimaa, puolustaa viimeiset minuutit johtoasemassa. Ylivoima-aika tuo ikäviä tulospaineita, jotka kääntyvät haitaksi. Toisaalta rosterissa on mm. Kemiläinen ilman ylivoima-aikaa, joka on jonkinlainen ylivoimaspesialisti. Samaa voisi sanoa Nurmesta.

Pelitapa ja roolitus on ollut aika luokatonta läpi kauden, ja siitä kärsivät lähes kaikki yksilöt. Rauhalalle nykyinen pelitapa sopii, ja mies on saanut pelata koko kauden omassa optimiroolissaan ja keskittyä oikeisiin asioihin.

6 tykkäystä

Enää viisi maalia, niin sivuaa omaa maaliennätystään. T.tilastojen väärinkäyttäjä

4 tykkäystä

Peltolan mietteet Olympiapaikastaan

1 tykkäys

Me ollaan Jukan kanssa sovittu, että niin kauan kun on Kirves ja C rinnassa, me pelataan finaaleissa. Mut nyt Jugi on kasvattamassa uutta kapteenia, se lupas että seuraavan kapteenin, eli Rauhalan Oton kanssa ei tuu meneen yhtään sen huonommin :tappara: :kannu:

42 tykkäystä

Tässä jutussa vähän jo lupaa.

Omaa olympialaisten unelmahetkeään Peltola ei lähde haihattelemaan. Tappara-kapteenin puheissa korostuu vain joukkueen menestys. Omien renkaiden pumppaaminen ei selkeästi maistu, mutta maanittelun jälkeen yksi mainitsemisen arvoinen hetki löytyy.

− Kaikkihan unelmoivat pikkupoikana jonkun tärkeän maalin tekemisestä, Peltola päättää.

5 tykkäystä

Enää neljä maalia aiempaan maaliennätykseen.

Hämmentävää, koska ei kyllä ole kapteenikaan ollut erityisesti tekemisen ytimessä tähän asti, mielestäni.

Joo, alkukaudesta oli kyllä erittäin hyvä. Nyt pari kuukautta tasaisempaa. Jos Jere ei ala kohta osumaan taas Juki voi kuitenkin kohta olla meidän ykköspyssy.

Odotukset todella korkealla? Siis kaikilla, myös minulla, koska samat fiilikset. Kapteeni kuitenkin jo 30 v. ei hirveää kehitystä enää odotettavissa. Lisäksi sekavalla kaudella maaliennätys olisi huikea temppu.

1 tykkäys

Mielestäni Peltolalla on ollut tasaista suorittamista läpi kauden ja aina voi laittaa kentälle. Ainoastaan joulukuu oli hiljaisempi pisteiden valossa, mutta ei omissakaan soinut.

Peliaika kuitenkin ollut tällä kaudella reilu 20 min ottelu eli kova on vastuu kapteenilla.

Ps. Olihan se HIFK-Tappara pelin maali aika temppu.

Oli joo. Mielestäni kuitenkin hävinnyt kaksinkamppailuja viime kausia enemmän, menetellyt kiekkoja ja ollut ylipäätään muun joukkueen lailla “vähemmän skarppi” kentällä kuin parina aiempana kautena, jolloin erottui just näissä asioissa edukseen melkein joka ilta.

Ehkä aika kultaa muistot.

Tuo viittaamani peliaika (keskimäärin 20 min ottelu) on pari minuuttia enemmän kuin edellisellä kaudella (taitaa trendi olla n.2 min kaudessa lisää).

Peltola kyllä hoitaa, mutta näkyykö sitten iso kuormitus otteissa kuvaamallasi tavalla.

2 tykkäystä

@Desperado tämän jo laittoi toiseen ketjuun, mutta laitetaan tämä tännekkin.

Peltola mm. antaa ymmärtää, että Ilvekseen siirtyminen ei tapahtuisi, vaikka Tappara ei sopimusta tarjoaisi. Sydän Tapparassa.

Vielä on näitäkin kavereita jäljellä, joille seura oikeasti merkitsee paljon.

45 tykkäystä

Yllättäen suoraan myös myöntää että välillä vedetään niin kovan kuorman alla että pelit tökkii. Jäällä kuulemma kovia luisteluharjoituksia vielä tähänkin aikaan vuodesta.

12 tykkäystä

Peltola muuten sanoi myös, että harjoitteista kapteenin viran puolesta jutellaan valmennuksen kanssa. Koska valmentajilla on järkyttävät harjoitepankit, niin sieltä mahdollisesti valitaan joukkueelle paremmin sopivaa, mikäli joukkue haluaa niin.

Kovasti osallistetaan pelaajia ja kovasti tuntuvat olevan pelin takana siihen nähden, että täällä kaikki huonous menee Rautakorven piikkiin.

15 tykkäystä

Kukapa ei arvoistaisi Jukka Peltolaa? No tämä ei liitykään arvostukseen, mutta kyllä mun mielestä pitäisi saada Peltola pois YV:ltä.

Peltola toki tuo kiekkoa alueelle, mutta siitä peli etenee aina omaan päätykiekkoon ja painimiseen, yleensä purkuun. Tai sitten kuvioissa pitäisi olla joku muu variaatio kuin se, että Peltola tuo kiekon alueelle. Se oli hyvä variaatio, kun esim. Lehtonen toi itse kiekon alueelle.

Tapparan YV tarvitsisi kipeästi jotain, vaikka se on tilastojen valossa hyvää. Yksi muutos, joka helpottaisi myös Peltolan peliä olisi se, että saisi vähän pienemmät minuutit. YV, AV ja tasakentälliset - vähän liian kovat minuutit yhdelle.

6 tykkäystä

Jos peltolaa ajattelee ylivoimalle niin keskelle/ maalin eteen, toiminut ennenkin.

1 tykkäys

@peterra
Nyt oon erimieltä. Peltola pyörittää ihan mallikkaasti ylivoimaa. Jos ylivoima purkautuu, johtuu se usein heikosta tuesta. Kiekon alueelle viennin jälkeen tuntuis olevan ne kriittisimmät hetket, jotta kiekko saadaan liikkeelle ja miesylivoima hyödynnettyä.

Alivoimaan pitäis kouluttaa muitakin osaajia kuin Jasu, Peltola ,Vittasmäki ja Elorinne. Siis sellaisia joihin luottaa kuin vuoreen. Tällöin Peltolalta saataisiin minuutteja hyökkäävämpään käyttöön. Tässä olen kanssasi samoilla linjoilla.